Ga naar inhoud

netwerk player


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Komt dan goed uit dat het ook als BR/DVD speler te gebruiken is. Maar ja, daar zullen weinig mensen dat ding voor aanschaffen, want die heb je meestal al.

Ik zie gewoonweg niet in welke aanvulling het zou zijn in mijn situatie: ik heb een tv, een decoder met harde schijf, een dvd speler, een cd speler, een grammofoon, een cassetedeck, een laptop, een tablet en een radio. Zou ik nu ook nog een netwerkplayer nodig hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan wat je wil. Ik heb mijn muziek centraal op een NAS staan en daarnaast in iCloud. Middels een netwerkspeler kan ik de muziek eenvoudig in de woonkamer afspelen, zonder met USB-sticks of harddisks te slepen. Voor mij is een netwerkspeler dus een voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat kan jij toch ook via Airtunes? Bevalt mij uitstekend

Airtunes werkt prima, maar alleen voor MP3. Het meeste (>75%) van mijn ongeveer 500GB aan muziek is echter in FLAC-formaat (lossless), dat heb ik zelf in de loop van de tijd geript vanaf mijn originele CD's. Gaat erg veel tijd in zitten om dat om te zetten naar MP3 of Apple Lossless-formaat; die moeite heb ik tot nu toe nog niet genomen.

Ik snap ook eigenlijk niet waarom iTunes geen import van FLAC ondersteunt, waarbij het wat mij betreft best omgezet mag worden naar MP3-320kbps of Apple Lossless. Want dat zou het leven een stuk makkelijker maken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat omzetten wil ik ook wel, maar daar kan ik in mijn geval bij wijze van spreke wel een week vakantie voor opnemen, wil ik dat in één keer en gestructureerd doen. De batch-omzetters die ik tot nu toe gevonden heb, knikkeren de output allemaal in één map. Het achteraf reorganiseren en structureren van de output kost mij dan nog meer tijd dan het per album omzetten.

Heb je die Sony player al bijgewerkt naar de meest recente firmware-versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, meest recente versie. Maar zonder digitale tv heeft zo'n ding ook eigenlijk weinig zin, denk ik. Kan internet pagina's op mijn tv kijken en you tube. Dat is het wel zo'n beetje.

ik doe het omzetten van Flac naar mp3 via XLD. Idd per album. Lijkt me idd nogal een crime als je het voor zoveel moet doen, bij mij is het incidenteel een enkel album

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kastje staat toch juist los van digitale TV, zodat je hierop zaken kunt bekijken waar anders zo'n digitale kast voor nodig is? Of heeft hij juist een digitale settopbox nodig om goed te kunnen functioneren?

ik doe het omzetten van Flac naar mp3 via XLD. Idd per album. Lijkt me idd nogal een crime als je het voor zoveel moet doen, bij mij is het incidenteel een enkel album

XLD gebruik ik ook. Prima programmaatje: doet goed z'n werk en is makkelijk in het gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij wel, Cyrus. Immers, nu zit dat kastje via een HDMI kabel aan de TV, maar het TV-signaal is analoog. Dus waneer je TV selecteert, krijg je de boodschap: geen HDMI signaal. Anyway, misschien wat voor de toekomst, ooit zal die overgang naar digitale TV er wel komen.

Misschien dat ik er foto's op ga zetten, er is wel een Picassa App voor. Dat is natuurlijk wel aardig, je foto's op de TV bekijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het aansluitschema bekijk, zorgt de HDMI-output er voor dat je beeld van de Sony player op je TV krijgt. Het is niet zo dat die Sony player de functie van analoge TV-tuner overneemt.

Hij kan wel de output van een digitale settopbox doorleiden naar je TV, maar dat is dan niet meer dan een doorgeefluik. Je bedient dan je digitale settopbox met de AB van de Sony player. En je krijgt dan (al dan niet) handige foefjes zoals een kleiner TV-beeld met daarnaast een app van de Sony player etc.

Anders gezegd: als je geen digitale settopbox hebt, dan heeft de TV-functie van de Sony Player geen functie. Dan is het een YouTube viewer, mediaspeler, internet browser etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een simpele youtube kijkdoos zoekt kun je ook eens kijken naar een android mini PC..

Ter illustratie:

En voor de prijs hoef je het ook niet te laten ($56=43 euro): http://lightake.com/detail.do/sku.MK808_Android_4.1_Dual_Core_1.6GHz_1GB_8GB_HDMI_1080P_WIFI_3D_Mini_PC___Black-58509

Maar goed, je hebt nu een werkende Sony BR/netwerkspeler waarmee het werkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe