Ga naar inhoud

Het NIET irritatie topic


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Heerlijk, deze interpret snelheden.

Vooral als je EN een website moet bijwerken EN foto's moet uploaden, kortom, toppie.

2559535301.png

500/500 is tegenwoordig ook mogelijk hè, niet wat voor jou? Ik ga binnenkort eens kijken hoe of wat :P

--

en 2e puntje, ik kijk zo nu en dan naar 'Thuis' op Belgie 1 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ping hoog? Laag zul je bedoelen!

6ms van hier naar Amsterdam is een prima waarde hoor.

B.v. een ping naar de DNS server van Xs4all rechtstreeks is 3 a 4ms bij mij vandaan.

Een ping naar de DNS van google (8.8.8.8) ca. 7 a 8 ms.

De meeste ping waardes bij snelheidstesten zijn gewoon fake.

Doe maar eens een speedtest naar b.v. een server op IJsland, dan heb je gewoon te maken met de fysieke afstand. Dan zit je al gauw op 30ms.

En ja, hier ter plekke is er gigabit infrastructuur in de POP. Dus je kunt bij een aantal ISPs ook een 500/500 abo afsluiten.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou met de speedtests die ik regelmatig uitvoer haal ik (bedraad) vrijwel altijd een ping gelijk aan 0 ms aldus speedtest, thuis en op het werk (maar dat is een beetje vals omdat ze zelf ISP zijn).

Draadloos is een ander verhaal natuurlijk, maar ik vergeleek in dit geval even jouw en mijn ping via dezelfde tool. Maar goed, hoe dan ook beter dan kabel of ADSL :P Niet iets om je aan te irriteren ;)

500/500 wordt alleen nog niet via elke ISP aangeboden terwijl het wel aangeboden kan worden. xs4all en lijbrandt hoor ik er niet over bijvoorbeeld. Op zich natuurlijk ook wel een hebbe dingetje. Niet iets wat je echt nodig hebt zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar doe nou eens een ping vanaf de command line naar b.v. de DNS server van je provider?

Of naar de DNS van google (8.8.8.8). En wat voor een waardes krijg je dan?

imho zijn ping tijden van 0ms, naar buiten toe, gewoon onzin en niet realistisch.

Heb al eens een grote provinciaal netwerk beheerd. Gewoon met eigen dedicated verbindigen, overboekingsfactor 1:1 (!) en dan nog mocht je blij zijn als je onder de 15 a 20ms bleef. En dat bij afstanden < 100km.

Vergeet niet, het gaat door een aantal routers en firewalls heen, voordat het uiteindelijk op de bestemming is, en weer terug. En dan ook nog gerouteerd via het interpret. En dan NUL ms....? no way...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kreeg vandaag een brief van Xs4all.

Cadeautje voor klanten die o.a. een 100Mb/100Mb FttH verbinding afnemen: gratis mobiel internet!

 

Moet ff aangeven wat ik precies wil ontvangen, maar ze stellen een SIM card ter beschikking die ik in een willekeurig device kan gebruiken voor een gratis mobiele internet verbinding.

  • 200 MB datalimiet*
  • 3,6 Mb/s downloadsnelheid**
  • 1,4 Mb/s uploadsnelheid

Toch een leuke extraatje. :D

Met dit dekkingsgebied:

kaart.jpg

3G max. 7,2 Mb/s

3G max. 14,4 Mb/s

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen uiteraard dat je klant blijft en het snelste abonnement blijft afnemen. Dat is de deal.

En als ik die SIM kaart niet bestel, blijf ik toch hetzelfde abo-bedrag betalen, dus ik kan er net zo goed gebruik van maken.

Dit is ook één v.d. redenen waarom Xs4all op zich geen prijsvechter is. Maar wel bijzondere en nieuwe zaken, hoge kwaliteit en continuïteit levert.

 

Kreeg zojuist de bevestiging binnen van de bestelling:

post-47-0-79981200-1369337116_thumb.jpg

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen gebruiken thuis natuurlijk gewoon wifi voor mobiele devices, en dan verbruik je (tenzij je veel films kijkt ed) echt niet zomaar 200mb via de 3G. Ik gebruik mijn zakelijk telefoon de hele dag door, incl. email en internet, en kom vaak net boven de 100 MB per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, de slimfeuns die wij hier thuis gebruiken, zijn allemaal data-blocked, mogen/kunnen alleen data gebruiken als ze WiFi connected zijn.

 

Het is dan wel gratis, maar of het praktisch bruikbaar is, valt nog te bezien. Want je krijgt dan wel een losse SIM kaart voor data gebruik, maar dan ook alleen data. M.a.w. zal lastig worden om die, in één device, te combineren met je bestaande GSM telefoonnummer, wat ook weer gekoppeld is aan een (andere!) SIM kaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites


 M.a.w. zal lastig worden om die, in één device, te combineren met je bestaande GSM telefoonnummer, wat ook weer gekoppeld is aan een (andere!) SIM kaart...


Dat wordt een nieuwe GSM eentje met duel sim :) aangepast door PC-fre@k
quote gefixt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil niet zeggen dat ik geen data verbruik op mijn mobiel ;)

Wifi is nu zo'n beetje overal, en de ipad heeft zijn eigen onbeperkte abonnement. Al zal ik deze na de looptijd wel opzeggen aangezien ook hier geld dat er bijna altijd wel een alternatief beschikbaar is in de vorm van vast wifi, wifi via een telefoon of duosim met een telefoon.

 

Het goede nieuws is dus dat het minder gaat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
546991.jpg
Topman Yang Yuanqing van Lenovo AFP

De topman van de Chinese pc-fabrikant Lenovo geeft een groot deel van zijn bonus aan zijn werknemers. Dat meldt persbureau Bloomberg. Zo'n 10.000 personeelsleden krijgen gemiddeld 325 dollar (bijna een Chinees maandsalaris) van topman Yang Yuanqing. In totaal deelt hij 3,25 miljoen dollar uit. Zijn bonus bedroeg 4,23 miljoen dollar.

Het is het tweede jaar op rij dat de topman zijn bonus met zijn personeel deelt. Het bedrijf maakte onlangs goede kwartaalcijfers bekend. De omzet steeg 10 procent naar 8,8 miljard dollar. De verkoop van laptops steeg 5 procent, de verkoop van smartphones en tablets met 105 procent.

Grootste pc-fabrikant

Vorig kwartaal werd Lenovo ook de grootste pc-fabrikant ter wereld, het bedrijf streefde Hewlett-Packard voorbij.

In een intern memo staat dat topman Yuanqing vindt dat hij met het verdelen van zijn bonus de rol van werknemers bij het succes van Lenovo wil belonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe