Ga naar inhoud

Speciaal voor Skoody


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat tweede is juist, het eerste misschien ook wel, maar ik weet alleen maar hoe het hier heet waar ik nu zit. St Martens-Voeren in de Voerstreek. En die spoorlijn zal wel een eind weg lopen naar beide kanten. Je ziet dat viaduct hier telkens van alle kanten, wanneer je hier door de modder ploegt.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitenkennis? Nee hoor.

- de Gulp is de Geul niet

- de lijn klopt wel, maar het viaduct klopt niet

Het viaduct van Moresnet zit in het recentelijk geëlektrificeerde deel, maar heeft geen bogen. De andere viaducten zitten in het deel tot Montzen dat al langer geëlektrificeerd was.

Je blijft toch wel een beetje kritisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 1 maand later...

Hee grappig. Langs mijn camping in Gemunden liepen railbusjes naar Bad Kissingen. Geen goederentreintjes meer inderdaad ;). Maar die zijn er in Gemunden van de andere lijnen wel genoeg, rond de 10 per uur. Ook leuk voor autoliefhebbers, want als je nieuwe auto's wilt zien >> daar komt zowat alles voorbij wat de Duitse industrie produceert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja hoor. Vooral de techniek waarmee passeerspoortjes zijn uitgevoerd is vaak leuk. De mooiste situatie is als het ene karretje de linkerwielen twee flenzen heeft en de rechter geen, en het andere karretje juist andersom. De wissels kunnen dan passief worden uitgevoerd zonder tongen.  

 

Deze is wel erg breed, wellicht te lasting voor bochten en dus ook wissels.

 

Pro-rails heaven geloof ik. In Utrecht verbouwd men de boel om wissels te verminderen. Stroomt er een corridor niet door, dan vallen de treinen domweg uit, want bijrelegen kan niet meer. Maar de wissels die er niet meer zijn kunnen tenminste niet vastvriezen..... In ieder geval heeft men ingezien dat bij het huidige schrale budget voor treindienstleiding er nu een overload aan wissels is. Had men dat nou maar even 15 jaar eerder bedacht..... Het benul dat we met iets meer treindienstleiding en storingsdienstpersoneel wel een echt robuuste dienstregeling konden hebben..... kost alleen maar geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Superleuk. Heb er slechts wat door heen gescand, bij gebrek aan tijd om het rustig helemaal te kijken. Komt misschien nog wel van de Kerst.

 

Zie je op 10:50 nou een binnenliggende cylinder, of is er sprake van een schuif voor stoomverdeling, of nog iets anders? Een 3-cylinder was niet zo gebruikelijk in de VS...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superleuk. Heb er slechts wat door heen gescand, bij gebrek aan tijd om het rustig helemaal te kijken. Komt misschien nog wel van de Kerst.

 

Zie je op 10:50 nou een binnenliggende cylinder, of is er sprake van een schuif voor stoomverdeling, of nog iets anders? Een 3-cylinder was niet zo gebruikelijk in de VS...

 

Nee, dacht ik eerst ook, maar het is een voedigwaterpomp, aangedreven door een biinnenliggend excentriek.

Vanuit de tender wordt het voedigwater d.m.v. deze pomp, of met een en handpomp (geplaatst in de tender) in de ketel gepompt.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe