Ga naar inhoud

Sporten!


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Wie doet er eigenlijk aan sport?

Ik sinds een jaartje actief fitness, gewoon eerst 15 minuten warmlopen op een band of fiets, daarna een uurtje wat met gewichtjes werken voor alle spieren.

Dan heerlijk de sauna in en/of stoombad en je voelt je echt een stuk beter. En ik voel me meestal al goed, ken je nagaan haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schaken, valt onder de categorie concentratie sporten, dat doe ik al jaren in competitieverband.

Geen hoog niveau en de concentratie heeft zwaar te lijden onder de bier consumptie, wel gezellig en een heerlijk avondje weg om de dagelijkse sleur te onderbreken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe sinds anderhalve week een halfslachtige poging om iets met hardlopen/joggen te doen, want deze jongen moet nodig iets aan sport gaan doen. Ik ben nou in ieder geval zo ver dat de bottleneck het schoeisel is. Ik moet dus fatsoenlijke schoenen er voor aanschaffen, maar dat had ik nog niet begroot. Even sparen dus nog.

Squashen lijkt me ook leuk, mountainbiken of wielrennen ook. Maar een rondje hardlopen is het simpelst in je dagprogramma te proppen, je zit niet vast aan tijden, en hoeft ook geen fiets schoon te maken naderhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe echt helemaal niks aan sport. Wat ik wel automatisch doe, is behoorlijk snel lopen als ik bijv. vanaf m'n werk een kleine kilometer richting het centrum loop. Krijg altijd klachten van collega's dat ik te snel loop, zelfs collega's die zeker 20 cm langer zijn dan ik (en dus grotere stappen zetten) klagen dan en zijn zichtbaar buiten adem. Conditie lijkt dus nog prima als het op snelwandelen aankomt. Alleen zou echt sporten wel helpen in het verlagen van m'n BMI denk ik ;)

Ik heb al meerdere keren het idee gehad om me aan te melden bij een sportschool. Heb zelfs een pas met gratis toegang tot een van de schoollocaties met een fitnesscentrum er in. Maar ik ben daar een keer binnen geweest, was echt waardeloos. Andere centra vind ik vaak veel te duur, en fitforfree is bijv. wel goedkoper maar moet je meteen een heel jaar afsluiten.

Op het moment overweeg ik om een keer te investeren in eigen fitnessapparatuur. Zoals een fiets, loopband, gewichthef-ding en/of roeiapparaat (als je niet meteen voor top spul gaat zo tussen de 250-400 euro p/s). Je kan dan wanneer je wilt sporten zonder er heen te hoeven, kan lekker thuis douchen, geen gezeul met kleren/handdoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu aan mijn 8ste jaar fietsen bezig, meestal racefiets, maar in de winter ook mountainbike. Bijna wekelijks, in totaal een 4000 km per jaar, maar dat is wel afhankelijk per jaar. Nu is dat een 60 à 75 km in het weekend, maar in het voorjaar gaat dat snel over de 100 km per tocht.

Dat is echt de enige sport die ik kan volhouden, en vooral omdat het in gezelschap met vrienden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die ruzie, maar dat is geen onderdeel van deze topic gelukkig....

Nou "vroegah" heb ik ook veel aan fitness gedaan. Daarnaast hard gelopen en iedere zondag op het hockeyveld gestaan (voor de liefhebber: keeper en rechtsachter, altijd "ready to catch the ball"). Zaterdag trouwens ook op het veld als scheidsrechter en coach. Ook klimmen zat in de bezigheden. Een paar jaar geleden moest ik om gezondheidsredenen een stapje terug doen, jammer maar waar. Dus nu alleen nog maar scheidsrechter (waarbij je ook veel moet/kunt lopen).

Wel stap ik met enige regelmaat op de ATB om een rondje over de Noord-Veluwe te draaien, altijd mooi.

Daarnaast zeil ik (de hele familie trouwens..) en we denken er over na om een boot te kopen die dan weer mooi achter de trekauto kan. We twijfelen nog tussen ene Fox22 en een Randmeer. Het zal de laatste waarschijnlijk wel worden. Maar dat is niet altijd een echte sport in de ogen van sommigen, net als trouwens wandelen en geocaching. Bij dat laatste onderdeel komt het goed uit dat ik graag klim. Dus als er een boom is... Ik moet zeggen dat ook mijn Yeti me goed van pas komt met die bezigheid aangezien die me bijna overal naartoe brengt (zelfs tankbanen zijn niet meer veilig). Vandaar dus het vraagteken bij "sport"...

Zoals eerder al gebleken is maak ik ieder jaar minimaal 1 Hüttentour in de alpen met vrienden, en dat is ook flink bewegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik zag je als stille genieter daar al fluiten tussen die meiden

Had het gehele beeld al op het netvlies staan.

En was al in de fase beland dat ik bijna jalourse op je werd B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe