Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

De trein PC


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ja Skoody en Hobbel ik kwam dit tegen en raar maar waar moest ik aan jullie denken

Het ultime treintje op je buro !

Ja je moet ff investeren, maar dan heb je wel wat

Lian Li introduceert trein-behuizing

Door Willem de Moor, dinsdag 18 september 2012 16:15, views: 19.656

Fabrikant Lian Li heeft, in een zeer beperkte oplage, zijn nieuwste behuizing voor mitx-systemen op de markt gebracht. De PC-CK101 is een volledig aluminium behuizing die er niet alleen uitziet als een trein, maar die ook op rails kan rijden.

De Taiwanese fabrikant liet zijn bijzondere behuizing al eens zien tijdens de Computex, afgelopen voorjaar in Taipei, maar kon toen nog niets zeggen over prijzen of beschikbaarheid. Inmiddels is bekend dat Lian Li de PC-CK101 in twee versies zal verkopen; de Standard-uitvoering zal 229 dollar kosten, terwijl de Premium-versie 379 dollar moet opbrengen. In beide gevallen wordt een 300W-sfx-voeding van FSP meegeleverd.

De trein van Lian Li wordt geleverd inclusief een stuk rails. Met de goedkoopste versie wordt slechts één stuk meegestuurd, waarop de PC-CK101 statisch tentoongesteld kan worden. Met de Premium-versie worden zes stuks rails meegeleverd, waarover de trein-behuizing kan rijden. De 'behuizing' stopt automatisch aan het eind van de rails en rijdt dan de andere kant weer op. Een motor met tandwieloverbrenging en aandrijfriem levert de beweging. In de Premium-kit zit ook een rookgenerator, zodat rook uit de schoorsteen kan komen.

De PC-CK101 bestaat uit een locomotief en wagon. In de locomotief wordt de compacte sfx-voeding ingebouwd en aan de voorkant kan een slimline- optische drive worden weggewerkt. Onderin is ruimte voor een 3,5"-harde schijf en -ssd. In de wagon wordt het mitx-moederbord bevestigd en daar is ook ruimte voor een 120mm-ventilator. De kabels tussen locomotief en wagon zijn in het koppelstuk weggewerkt en de locomotief heeft, naast de powerbutton, ook twee usb 3.0-poorten.

post-27-0-22735000-1347994768_thumb.jpeg

post-27-0-95524000-1347994631_thumb.jpeg

aangepast door EdK
Bron: Tweakers.net
Geplaatst:

jeumig, hoe kom je er op!

Maar ook al is het wel grappig, ik vind vorm en functie hier zo weinig met elkaar te maken hebben dat ik het niet zou hoeven hebben.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een best aparte (lees dure) kast, maar die is ook functioneel. Er zit namelijk waterkoeling ingebouwd. Maar dit hierboven slaat echt helemaal nergens op.. En ja, dat zegt de 'jeugd' :P

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een best aparte (lees dure) kast, maar die is ook functioneel. Er zit namelijk waterkoeling ingebouwd.

In locomotieftermen heb je het dan over een voedingswatervoorverwarmer of een zadeltanklocomotief.

Geplaatst:

tsja, grappig, maar dat is het dan ook wel. Ben benieuwd hoe soepel dat ding nog loopt als er een paar meter kabel achter hangt...

Geplaatst:

Ach die Belgen hebben toch ook elektrische vliegtuigen gehad met verlengsnoer ?

En dan maken jullie problemen over een paar meter snoer ??

Kwestie van niet het wiel opnieuw uitvinden maar gewoon aan Snelle vragen hoe we dat moeten oplossen !

Toch Snelle ?? :D

Geplaatst:

Gebruiken jullie nog draden voor de elektriciteit ??? :geschrokken:

Binnenkort is het halloween dan komt er een pompoen PC.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe