Ga naar inhoud

Wist je dat?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

weet dat het geen overheid instantie is maar meen gelezen te hebben hier in de krant dat vanwege die top dat de website plat gegooid zou worden.

Net zoals je op grond rond landingsbanen niet mag spotten en fotograferen met een kans op boete die er al een paar gekregen hebben wat ik gister vernam op de radio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen reageren vaak nogal panisch op dergelijke plaatjes. Niet dat het niet ontzettend druk is, maar men moet zich wel realiseren dat eea zich op verschillende gesepareerde hoogtes afspeelt

 

O vandaar. Bij treinen is het wel een kwestie van onderling doorklieven  ;)  

 

http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/

Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK, on 23 Mar 2014 - 11:44, said:

Net zoals je op grond rond landingsbanen niet mag spotten en fotograferen met een kans op boete die er al een paar gekregen hebben wat ik gister vernam op de radio

Jij bedoelt dit?

 

Het word steeds gekker in Nederland.

Komende week mag je in de gemeente Haarlemmermeer niet eens een camera + objectieven bij je hebben...

http://www.haarlemmermeer.nl/Wonen_en_leven/Verkeer_en_vervoer/NSS/Veelgestelde_vragen/Uitleg_noodverordening

zie hier: http://www.haarlemmermeer.nl/dsresource?objectid=50313&type=org

2. Onverminderd de wet Wapens en Munitie, is het een ieder verboden zich in het NSSgebied

als bedoeld in Bijlage 1 - Plattegrond 1 te begeven of te bevinden wanneer men

in het bezit is van spandoeken, telelenzen, camera's, wapens dan wel voorwerpen die

als wapens kunnen dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen op dit moment vliegtuigen binnen met als id 'no call sign'...

Op de baan parallel aan de A5 staan nu zelfs 'medical' devices geparkeerd...

 

Helaas zal de transponder van Air Force One niet zichtbaar zijn.

Obama wordt morgenochtend rond 08:30 verwacht en vliegt aansluitend met een heli door naar het museumplein.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wist je dat? Wat het verschil is tussen me en m'n/mijn?

 

http://wp.digischool.nl/nederlands/home/taalfouten-top-13/me-mijn-mn/

 

Me, m’n of mijn?

 

Eén van de meest voorkomende taalfouten is het foutief gebruik van ‘me’. Voorbeelden hiervan zijn “Me moeder”, “Me vriend”, “Me oma” en ga zo maar door. Het mag duidelijk zijn dat bij dit probleem de ‘persoon’ en het ‘bezit’ door elkaar wordt gehaald.

 

Wanneer gebruik je me?

Het woordje ‘me’ gebruik je als dat verwijst naar jezelf. Het gaat hierbij niet om bezit!

Goed: “Ik was me elke dag.” (me = persoon/jezelf)

Goed: “Wil je me de telefoon even aangeven?” (me = persoon/jezelf)

Fout: “Ik was me oma elke dag.” (me = bezit, het is jouw oma | Juist is: “m’n/mijn oma”)

Fout: “Waar is me telefoon gebleven?” (me = bezit, het is jouw telefoon | Juist is: “m’n/mijn telefoon”)

 

Wanneer gebruik je m’n en mijn?

Deze twee woordjes betekenen precies hetzelfde. Over het algemeen kun je zeggen dat mijn beter past bij zakelijke taal en m’n wat losser overkomt tijdens de communicatie.

Als je een bezit wilt aanduiden gebruik je m’n en mijn:

Goed: “M’n moeder heeft het al weken over vroeger.”

Goed: “Mijn coach vindt dat ik een natuurtalent ben.”

Fout: “Ik schaam m’n diep.” (een verleidelijke vraag is dan: “Je wat?” | Juiste is: ” me/mij diep.”)

Fout: “Een uur geleden is me fiets gestolen.” (het gaat hier om bezit, dus mijn of m’n | Juiste is: “m’n/mijn fiets” )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat wist ik wel. Maar ik stel voor om het hier maar bij te laten. Anders kunnen we wel hele verhandelingen gaan opzetten over: schijnbaar/blijkbaar, hun/hen, wederkerige werkwoorden (zich ergeren/irriteren), groter als/dan en ga zo maar door. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

The bone collector, on 07 Apr 2014 - 19:36, said:The bone collector, on 07 Apr 2014 - 19:36, said:

, begin ik steeds meer te voelen voor een "prietpraat" knop.

<prietpraat>

    Die kan standaard bij 99% van de berichten alvast op [ON] gezet worden...

</prietpraat>

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat in het merendeel van de teksten hier fouten zitten. Ik negeer het, anders erger ik me rot;)

Klopt, mooi voorbeeld, de correcte tekst zou  moeten luiden: Omdat in het merendeel van de teksten hier fouten zit. :P (het merendeel is enkelvoud, dus de werkwoordvorm moet ook enkelvoud zijn)

 

Overigens, maak ik zelf ook taalfouten: regelmatig doordat ik een zin anders wil formuleren tijdens het typen, en dan gaat er wel eens wat fout.

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik, van mij mag je hoor maar je loopt vanzelf overal tegen aan omdat je moe wordt van het sturen van PB's naar leden omdat er een taalfout of grammatica fout in de zin zit. Ik let er zelf vaak op om foutloos te posten hier maar ik zal ook niet zonder fouten zijn. Nou mag je mij wel opbouwende kritiek geven hoor maar ik weet natuurlijk niet of anderen hier ook voor open staan. Immers, ze schrijven al jaren zo en nu gaat iemand dat zomaar even verbeteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosinfield: volgens mij is het onderwerp 'het merendeel van de teksten', wat ik voor de duidelijkheid even heb ingekort tot 'het merendeel'. Maar ik begin nu toch serieus te twijfelen, het lastige is ook dat het eigenlijk een incomplete zin is. Overigens gaat het in het algemeen vaak fout met constructies als 'het merendeel van' , 'de meerderheid van', 'een deel van' enz.

 

Ik ga me er eens opnieuw over buigen, als ik minder suf/vermoeid van geest ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe