Ga naar inhoud

Heb ik weer!


M1K3rSz
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou het was weer eens raak afgelopen zondag!

Ik rijd op een rotonde en er dacht nog iemand ff voor me langs te kunnen, en ik kon helaas niet meer remmen!!!

Lekkere schade Bumper, motorkap, koplamp,wrap en rechter zijscherm helemaal in mekaar.

Afgelopen donderdag schade expert erbij geweest en heb tussen de 2500 - 3000€ schade :(

lekker gewoon

post-1111-0-26929700-1344016729_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Mike, als je gettoblaster icm je iPad het nog maar doet ;). Maar goed, blijft balen als je zoiets overkomt. Ik neem aan dat de "dader" bekend is en de schade te herstellen is?

hahaha ja die doet het nog!! en ja de dader is bekend alleen zegt hij dattie al op de rotonde zat!! Gelukkig heb ik getuigen.

Was wel heel wat want was best aardige klap, en aangezien mijn vrouw zwanger is hadden we toch maar 112 gebeld (die eerst niet wou komen omdat het alleen blikschade was)(sanp niet hoe hun dat kunnen zien door een telefoon) maar gelukkig is alles goed met vrouw en kind :D

Politie heeft ter plekken ook rapport gemaakt. dus sta gelukkig verzekeringstechnisch goed in de schoenen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft alleen het punt dat je schade rechts zit en dat ondanks dat je sterk staat men probeerd te beweren dat je voorrang van rechts had moeten verlenen

Is ook wel eens op kruisingen met verkeerslichten geweest, degene van rechts reed door rood tegen de tegnpartij

en die kreeg dan een bekeuring voor rood licht rijden maar werd niet aansprakelijk gesteld voor de aanrijding omdat die van rechts kwam !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een rotonde is die rechts discussie niet van belang

Zou ik toch mee oppassen:

Voorrangsregels rotonde

Bij het naderen van een rotonde gelden dezelfde voorrangsregels en voorsorteerregels als bij een kruising. Wilt u een rotonde oprijden waar geen verkeersborden of verkeerstekens staan die de voorrang regelen, dan moet u voorrang krijgen van al het verkeer dat op de rotonde rijdt (voorrangsregel 'rechts gaat voor'). Wilt u een rotonde oprijden waar verkeersborden en/of verkeerstekens staan die de voorrang regelen, dan moet u voorrang verlenen aan alle bestuurders die op de rotonde rijden.

Bron: http://www.rijksover...en-rotonde.html

In Frankrijk is het weer iets anders:

Rotondes (Frankrijk)

  • Bestuurders op een rotonde hebben voorrang als de rotonde is gemarkeerd met het driehoekige waarschuwingsbord 'Rotonde'. Als dit bord ontbreekt, hebben bestuurders die de rotonde naderen, voorrang.

Bron: http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_4&themaId=BEST_P_59

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze rotonde was wel een voorrangsrotonde aangezien deze midden in een woonwijk ligt en er op elke ingang rotonde haaientanden staan.

Heb mijn verzekering gesproken en heb al te horen gekregen dat met alle foto's die ik gemaild heb naar ze een duidelijk verhaal hebben en ze de tegenpartij aansprakelijk gaan stellen.

Natuurlijk is het altijd nog afwachten hoe het allemaal gaat verlopen maar voorlopig gaat het nog goed en verloopt alles snel.

Heb ondertussen wel alweer gezocht naar een nieuwe voorbumper want geluk bij een ongeluk moet je van Profiteren.

Denk dat ik voor de bump ga :front-bumper--and--s-d6ef1.jpg?rand=201568354

Nou ja eigenlijk gelijk voor de full body kit, dus zowel voorbumper ,zijskirts en achterbumper.

rear-bumper-skoda-fa-220fb.jpg?rand=734859940

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai! Ik zie het vaak gebeuren, nog even ertussen... heb dan de neiging om de rotonde zo ver mogelijk naar buiten te nemen zodat ze doorhebben dat allemaal maar net gaat...

de rotondes met die andere regels zijn de ouderwetse rotonde's, hadden we het hier thuis pas nog over. Staan gewoon in het theorie boek en wordt zelfs naar gevraagd in het examen! Gelukkig zijn die er nog amper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update!!!

Had samen met de garage(vriendje) de proforma opgemaakt voor de Schadeexpert, we hadden em al iets opgeschroefd naar 2000€

Werd de garage vandaag gebeld dat hij een andere berekening had gemaakt en dat hij die van ons te laag vond.

Hij doet er nog eens 500€ bovenop.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Dus hoop dat ze snel met het geld over de brug komen!

we zullen het zien en dan flink er tegenaan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe