Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Mooi verhaal, lekker vlot beschreven en je enthousiasme over het onderwerp steek je niet onder stoelen of banken! Vooral omdat je nadrukkelijk aangeeft dat je de workflow wilt beschrijven zullen een aantal lezers er best wel wat aan hebben en het ook willen proberen. Voor hen kan het dan misschien wel drempelverlagend zijn.

Zelf "doe ik niet zo moeilijk" en gebruik tegenwoordig de panoramafunctie van de Nex die vrijwel altijd perfect werkt, altijd aanwezig is en voor mij ruim voldoende is. Het enige nadeel is, dat je er geen RAW aan over kunt houden.

Voor het afdrukken heb ik overigens nog niet echt een ideale oplossing gevonden (spreek: afdrukcentrale) die tegen een schappelijke prijs een mooi resultaat levert. Da's natuurlijk de volgende stap na het maken: wat doe je ermee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto staat bovenaan een stippellijn, wat is de bedoeling van deze?

De bedoeling is... die had er niet moeten staan... Dat is een foutje :slaan_pc: van diegene die de opmaak doet en naar de drukker heeft gestuurd. Mijn origineel is echt zonder die stippellijn!

Dank voor jullie reacties.

En afdrukken? Tja, dat doe ik zelf. Ik heb een printer staan waarmee maximaal 10 meter (!) lange canvas afdrukken kan maken. De grootste is tot nu toe ca. 2.5 meter...

zie hier: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1005&message=33625158

Link naar reactie
Delen op andere sites

En afdrukken? Tja, dat doe ik zelf. Ik heb een printer staan waarmee maximaal 10 meter (!) lange canvas afdrukken kan maken. De grootste is tot nu toe ca. 2.5 meter...

zie hier: http://forums.dprevi...essage=33625158

Wie het breed heeft laat het breed hangen ;). Is natuurlijk wel de oplossing van dat probleem en dat heb je inderdaad belang bij een zo hoog mogelijke kwaliteit. Nu trouwens thuis nog de muur vinden waarop je al dat moois op kwijt kunt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig was ik gisteren bij mensen die een gigantische panorama van een weiland met wolkenpartijen hadden afgedrukt op weerbestendig canvas. Dat hadden ze op de schutting bevestigd. 2 meter hoog en 12 meter breed, geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie het breed heeft laat het breed hangen ;). Is natuurlijk wel de oplossing van dat probleem en dat heb je inderdaad belang bij een zo hoog mogelijke kwaliteit. Nu trouwens thuis nog de muur vinden waarop je al dat moois op kwijt kunt...

Valt reuze mee. Die printer heb ik ooit uit een NOS (New Old Stock) partij overgenomen voor een paar honderd euro. (Epson 7600)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn vakantie in Zeeland heb ik mezelf een dagje de "beperking" van één objectief opgelegd. Ik had alleen mijn Canon EF-S 10-22mm (met polarisatiefilter) op de camera en ben op zoek gegaan naar mooie landschappen en dergelijke. Met onder meer onderstaande resultaten.

foto 1:

7995509702_59ed59fb7e_b.jpg

IMG_5849A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2:

7995509208_e6d8004c39_b.jpg

IMG_5862A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3:

7995509514_120a5919ab_b.jpg

IMG_5855A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 4:

7995502931_b60c0110a3_b.jpg

IMG_5826A by marcoeoscanon, on Flickr

En tot slot nog twee platen die ik met mijn Canon EF-S 17-55mm geschoten heb.

foto 5:

7995512052_2895ffa6b4_b.jpg

IMG_5712A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 6:

7995505751_0a11d382a6_b.jpg

IMG_5645A by marcoeoscanon, on Flickr

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marco: die met de vuurtoren vind ik het meest geslaagd. Kleurcontrasten (rood, blauw, groenig, bruin) komt mooi over.

De lucht had wat meer contrasten kunnen gebruiken m.i. Dus ietsie aan de highlights/levels knutselen.

BTW: je had het over één objectief, maar vervolgens geef je aan dat je ook nog een ander objectief gebruikt hebt ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pim: klopt, bij het weerbericht zijn zo ook altijd gek op landschapsfoto's, vooral met mooie luchten.

@ Edwin: inderdaad. Ik doe het regelmatig, soms omdat ik geen zin heb om een zware fototas mee te sjouwen als ik lekker op pad ga, soms omdat ik geen zin heb om onderweg te moeten nadenken over welk objectief ik gebruik, en soms ook heel bewust om mezelf te "beperken". Daardoor moet ik beter/ anders kijken. Uiteindelijk heb ik met de groothoeklens geen hele spannende foto's gemaakt, landschappen liggen natuurlijk nogal voor de hand. Soms ik het leuk om juist wat gekker te doen, bijvoorbeeld door een relatief klein onderwerp op de voorgrond verhoudingsgewijs groot mee te nemen in je compositie. Maar daarvoor kwam ik geen geschikte onderwerpen tegen, of in ieder geval niet op geschikte plaatsen ;)

@ Erik: Grappig, dat vind ik zelf ook de mooiste (waarschijnlijk omdat het zo'n lekker rustig beeld is), al had ik er het liefst de wolkenlucht uit foto 1 achter gehad. Maar ik ben niet goed genoeg in shoppen om dat ff te doen, en invloed op de wolkenpartijen heb ik ook al niet ;).

Voor wat betreft het ene objectief: volgens mij zeg ik eerst dat ik één dag met de 10-22 op pad ben geweest, en voeg ik later twee platen toe die met de 17-55 zijn gemaakt. Daar is toch niets geks aan? Ik heb gedurende de vakantie bijna al mijn objectieven wel gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.gpscam.net/selectie-cameras-2.html

ja kijk maar Marco !

Nee vandaag in Domburg op roompot park waar de slagboom al voor de 6e keer in 2 jaar tijd eruit is gereden.

en ja hoor tijdens vervangen onderdelen pakte er een duitser met een caravaan 2 paaltjes mee

Althans paaltjes staan nog maar caravaan lag aan zijkant geheel open.

En hij moest nog naar ........................ ja duitsland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe