Ga naar inhoud

Fietsdrager voor de skoda citigo tour?


Pmud
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen.

Ik hoop op korte termijn deze citigo tour eventueel te gaan kopen. Mijn eerste, van de twee beperkingen is opgelost. Want inmiddels heeft de dealer gebeld dat hij een 5 deurs kan leveren die onze voorkeur heeft. Onze tweede beperking is dat er twee fietsen mee moeten en er geen trekhaak op kan. Ja, ik weet het. Er zijn wel dakdragers maar ik heb geen zin om die 2 zo hoog op te moeten tillen. Maar volgens de dealer is er inmiddels een oplossing op komst. Er schijnt een fietsdrager te komen die op de achterklep gemonteerd kan worden. Is hier iemand iets over bekend. Hij moet n.l. nog wel wat hoog hangen. Kan dat allemaal wel op zon skoda citigo?

Ik weet dat er in duitsland wel een fietsdrager is voor de VW move up. Een gelijkende auto. Iemand iets hierover te melden?

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Witte Yeti.

Bedankt voor het snelle antwoord. De onderste optie lijkt mij de beste. Mocht er wat gebeuren dat vliegt het spul niet meteen over de auto heen. Dan maar tegen de auto aan! Maar zijn deze twee foto's nu dezelfde fietsdragers met verschillende stel mogelijkheden? In het onderste voorbeeld moet er natuurlijk wel verlichting op zitten. En dan is er natuurlijk nog de vraag tot hoeveel kg je mag gaan. Vragen, vragen. Voor ons is de fiets heel belangrijk. Dus maar hopen dat dit ook goed komt. Dan is er weer een skoda rijder bij.

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in je introductie topic ook liet vallen, je kan ook dakdragers plaatsen. Moet je alleen wel de fietsen op het dak kunnen tillen dus. Niet altijd even praktisch hoewel de citigo niet super hoog is.

Verder zou je de dealer kunnen vragen eens goed naar het frame te kijken (achter de bumper). Zou me niks verbazen als ze er wel een trekhaak op kunnen monteren voor het dragen van fietsen, het wordt dan gewoon een trekhaak die in lengte en hoogte op die auto past. Maar dat zou je echt even bij dealer moeten navragen, die kan ter plekke onder de wagen kijken.

Overigens dacht ik dat ze Citigo vrijwel overal binnen zou moeten zijn (demo model), bij mijn dealer staan ze er al even (de eerste hadden wij op de M&G).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar volgens de dealer is er inmiddels een oplossing op komst. Er schijnt een fietsdrager te komen die op de achterklep gemonteerd kan worden. Is hier iemand iets over bekend. Hij moet n.l. nog wel wat hoog hangen. Kan dat allemaal wel op zon skoda citigo?

Niet dat ik negatief wil zijn, maar ik zou een beetje opletten dat dit niet zomaar een verkoopspraatje is. Ik kan me wel voorstellen dat er een fietsdrager komt, maar wanneer is de vraag. Kan misschien heel lastig zijn als je daar een jaar moet op wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me er nooit in verdiept, maar er bestaan toch ook universele fietsendragers voor op een achterklep? Geen idee wat de prijs of de kwaliteit is, maar ze zijn er volgens mij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me er nooit in verdiept, maar er bestaan toch ook universele fietsendragers voor op een achterklep? Geen idee wat de prijs of de kwaliteit is, maar ze zijn er volgens mij wel.

Enkele jaren geleden heb ik dit ook eens opgezocht, maar toen bleek toch dat dit niet zo universeel was als ik dacht. Ik denk niet dat die dingen passen voor elke auto, maar goed, heb me er ook niet echt in verdiept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn volgens mijn zelfs dakdragers voor fietsen waar de fiets elektrisch op het dak getild wordt

Denk dat je eens naar de website van Thule moet gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn

Als er een merk is waar je zou kunnen slagen dan is het Thule wel.

Prijzen ? kun je er ook wel vinden en anders wel op site's van winkels die Thule verkopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar koop je dan zo'n arm.

Ik heb hem ook gezien maar niet wat dat kost en/of hoe dat werkt?

Enig idee?

Doei, Pmud.

Kijk hier eens:

http://www.skodaforu...ager#entry15664

Onderstaande gegevens komen uit ETKA en betreft een fietslift van een VW-UP

post-117-0-39916000-1342384278_thumb.jpg

Op markplaats staan deze:

http://verkopers.mar...aats.nl/3681598

http://auto-diversen...fta_ind=13&fs=1

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Witte Yeti en EdK voor jullie antwoord.

Inmiddels heeft vandaag de dealer gebeld met de mededeling dat de importeur heeft aangekondigd komende week een test te doen met een fietsendrager trekhaak.

Hierop zou dan een thule fietsendrager geplaatst moeten gaan worden. Een betere (weliswaar duurdere) oplossing dan op de achterklep. Er zit dus schot in.

Op welke termijn. Dat moet nog even afgewacht worden. Maar ze willen wel want er is meer vraag naar.

Tot zover. Ik houd jullie op de hoogte.

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat bedoelde ik dus ;)

Dat lijkt mij uiteindelijk ook een betere optie. Niet alleen steviger (ben niet zo'n fan van dingen aan je raam/klep) maar ook veiliger denk ik. Hier kan je dan meerdere soorten dingen op plaatsen, net wat je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inmiddels is de citigo tour in bezit en t.a.v. de fietsendrager is mij door de dealer verteld dat er een fietsendrager op gemonteerd kan gaan worden maar dat er wel hulpveren bijgezet moeten worden.

Is iemand hier iets over bekend? Zijn er mensen die voor hetzelfde dilemma staan!

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal even toelichten warom ik het een vreemde opmerking vind van de dealer.

Waarom moet je hulpveen hebben als je 1 of 2 fietsen wil meenemen?

Moet je ze dan ook hebben als je 6 kratten bier in de kofferbak doet ?

Of als je twee passagiers achterin mee moet nemen?

Kijk gebruik je hem nu als bedrijfswagen en je hebt de kofferbak vol liggen met gereedschappen en materialen dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Maar de link met dakdragers en twee fietsen erop kan ik niet geheel rijmen, vandaar de vraag wat de reden was volgens meneer de dealer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen.

Ik vermoed, maar dat zal nog moeten blijken, dat de fietsendrager 60kg mag gaan hebben. Dat is mij in het verleden al is meegedeeld. Tegenwoordig hebben de mensen al elektrische fietsen die mee moeten (ook mijn vrouw heeft er een). En die weegt toch gauw, als de accu er niet af kan, 28kg. Hier zal toch rekenng mee gehouden moeten worden. Het is toch logisch dat verder van de auto af het gewicht dan wel veel meer gaat worden dan de 2 fietsen in werkelijkheid bij elkaar gaan wegen. In mijn geval nog maar 19kg+ 24 kg, maar toch.

Bij mijn cuore kon ik dit gewicht toch al wel merken ondanks dat hij toch nog prettig reed. Maar de lampen moesten wel bijgesteld worden in dit geval als ik de vakantie spullen er ook nog is bij deed.

Mogelijk geven de hulpveren extra rijcomfort en veiligheid?

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lampen moet je altijd bijstellen als je met een volle wagen rijdt, net als de bandenspanning. Of dit nou passagiers zijn, een verhuizing of 2 fietsen maakt niet uit.

De hulpveren zorgen er naar mijn weten voor dat je wagen stugger veert, hij zakt dus minder snel door zijn veren heen. Bij mijn wagen merk je dat helemaal goed, ik kan zowat met mijn pink op de bumper de veren indrukken. Als ik beladen ben moet ik dus goed opletten dat ik met mijn trekhaak geen drempels raak, soms ga ik er dan scheef overheen. Als ik hulpveren zou laten monteren zou dat probleem over moeten zijn, hij veert minder makkelijk zover in. Zo moet je het zien :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe