Ga naar inhoud

Dakfietsdragers met lift


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

In het voorjaar kwam ik op de camping iemand tegen die op zijn auto 2 dakfietsdragers had gemonteerd met een liftsysteem.

Met dit systeem (Atera bike lift) liftte hij redelijk gemakkelijk 2 elektrische fietsen op zijn dak.

Het lijkt me vooral handig in de volgende gevallen: zware fietsen - hoge auto - niet zo sterk - niet zo lang

http://www.atera.de/_en/products/bike_lift.php

post-117-0-03095200-1319629206_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene met een caravan is het soms de enige oplossing om fietsen op het dak te vervoeren ivm gewicht en kogeldruk.

Een fietsdrager op de dissel resulteert soms in een te hoge kogeldruk en een rek achterop is niet gunstig voor de stabiliteit van de caravan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs zal wel meevallen toch, het is gewoon een stang die hem lift met een veer. Geen electrisch ding of zo.

Voor wie inderdaad moeite hebben met het plaatsen van de fietsen is het zeker een uitkomst. Dingen op het dak vervoeren is nou eenmaal best handig als het niet in de auto past :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn geluid niet uit, maar het lijkt me een veer.

Patented bike carrier with a hydraulic arm. The bike is lifted on to the roof using a power-assisted mechanism

Assembly of a maximum of two BIKE LIFTS on roof bars is possible.

Equipment: Rail with wheel holder and textile straps, supporting/lifting arm, saddle and handle bar holder.

Compatible with different basic roof bars using adapters.

Hydraulisch, power assisted.... Volgt iemand het nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ziet ik het zoals vaker wel weer eens verkeerd hoor.

Maar als ik met caravan op vakantie gaat en ik wil de fietsen ook mee hebben,waar heb ik dan nog een imperial of iets dergelijks nodig om de fietsen te vervoeren ?

Ze kunnen dan toch gewoon mee in de caravan ? en heb ik toch niet van al die constructies aan me wagen nodig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mensen die hun caravan ook onderweg willen gebruiken. Het hoeft dus zeker niet, je kan alles gewoon in de caravan dumpen. Maar voor wie hem liever leeg heeft zonder al te veel werk en misschien de caravan minder wil belasten is dit een leuke oplossing. Kan je ook mooi op vakantie gebruiken, caravan laten staan en met de fietsen op het dak door naar een mooie plek om te fietsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn perceptie is het echte probleem de caravan. Als fietsen, dan achterop. Iglo-tentje voor de losse nachtjes op doorreis, grotere tent voor 3 nachten of meer. Als veel regen:

- naar mooie weer toe rijden

- eventueel bed en breakfest inlassen

- en anders eerder naar huis, maar is totnogtoe nooit nodig geweest.

Vlot en zuinig en flexibel. Als je met zo'n 800 km/week een lus op de Europakaart rijdt, heb je onderweg toch de meeste relevante dingen wel gezien. Maaruh, dit gaat eigenlijk helemaal niet meer over fietsen meenemen. Zwam zwam zwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar neem aan dat de ligstoelen als eerste meegaan gezaamlijk met het bekende kratje !!??

Vergeet je die mud aardappelen niet :lol:

Misschien ziet ik het zoals vaker wel weer eens verkeerd hoor.

Ze kunnen dan toch gewoon mee in de caravan ? en heb ik toch niet van al die constructies aan me wagen nodig ?

Soms zie je het wel eens verkeerd Ed. Heb je wel eens over het beladen gewicht gehoord van een caravan?

Als er dan nog 2 (elektrische) fietsen of meer, in het zet of aan hangt, kan het best zijn dat je te zwaar beladen bent. Een fiets weegt al gauw 15 tot 20 kg en elektrische fietsen nog wat zwaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet je die mud aardappelen niet :lol:

Soms zie je het wel eens verkeerd Ed. Heb je wel eens over het beladen gewicht gehoord van een caravan?

Als er dan nog 2 (elektrische) fietsen of meer, in het zet of aan hangt, kan het best zijn dat je te zwaar beladen bent. Een fiets weegt al gauw 15 tot 20 kg en elektrische fietsen nog wat zwaarder.

Tsja dan moet je ook die kaas en aardappels thuis laten.

Maar 2 fietsen moet toch geen prob zijn om in de caravan mee te nemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de accu's zijn zwaar, maar dan leg je die in de kofferbak is dat probleem ook weer opgelost

Zoeken jullie nou problemen ? Moeten jullie zo nodig zo'n dakdrager hebben die er weer voor zorgt dat die wagen liters extra zuipt

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zoeken geen problemen Ed, ik laat alleen maar zien wat er mogelijk is. Je kan je fiets ook in je auto vervoeren met de speciale fietsdrager van Skoda. Ieder lost dit op zijn eigen manier op en daar kan je van mening over verschillen. Dat het verbruik toeneemt is een logisch gevolg, maar dat gebeurt in min of meerdere mate ook met een fietsdrager op je trekhaak en helemaal met een caravan erachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe