Ga naar inhoud

doseren waspoeder


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Bijvoorbeeld. Maar mijn wasmachineverkoper zei destijds dat de wasmachine automatisch de hoeveelheid water doseert, en nu dacht ik: waarom de hoeveelheid poeder dan ook niet. Maar vloeibaar mag natuurlijk ook als dat makkelijker werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij leveren Miele ( voor frank vies woord) wasmachines en drogers aan klanten en dan vaak met ons eigen betaalsysteem en de wasmachine's met een zeepdoseer pomp die we aansluiten op zeepdoseerbak en dan in een jerriecan van 20 liter

Tijdens de wasbeurt wordt dan de pomp door wasmachine voor een beplaade tijd aangestuurd zodat de vloeibare zeep gedosseerd word

Maar dit is wel met de industrieele versies van Miele die dan ook nog eens een koud en warmwater aansluiting hebben

En dan heb je de keuze tussen een 70 mm afvoer of de gewone slang die ook op huis en tuin machines zitten

Of het mogelijk is zonder veel ombouw etc om die pomp ook op een huis tuin en keuken machine te bouwen dat durf ik je niet te zeggen

Omdat het eigenlijk niet voorkomt in de normale huishoudens

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nou wasmiddel met de hand of met een automatische doseerinstallatie laat doseren.

Ik mis vaak één belangrijk ding: eigenlijk zou aan de hand van de vervuilingsgraad, hardheid van het water, concentratie van het gebruikte middel, en vast nog wat andere parameters, gemeten moeten worden HOEVEEL wasmiddel benodigd is, en dan de minimaal benodigde hoeveelheid doseren!

Want dat automatische systeem kan dan wel zoveel gram wasmiddel er bij kiepen, maar dat zegt nog niks over de effectiviteit en de efficiency van het wasproces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort systemen gaan uit van een gemiddelde hardheid van het water, zal ook in de RTFM staan, deze moet ook altijd gechecked worden.

Vanwege de prijs zal het nog even onbereikbaar blijven voor de meeste consumenten. Ook de nodige kennis bij witgoedhandels moet nog groeien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Menno: wasnoten?

Tja... wasnoten.

http://www.wasnoot.nl/uitleg.html

Zie toch nog wel wat beperkingen...

En in hoeverre wasnoten meer of minder vetluis veroorzaken in een wasmachine? Geen idee.

Is het wel zo goed voor het milieu? Als je was uiteindelijk niet goed schoon wordt, ga je vaker wassen... En als je gemiddeld dan op een hogere temperatuur moet wassen, omdat het anders niet schoon wordt...

BTW: de goedkope no-name wasmiddelen van Lidl of Aldi werken net zo goed als dure merkspullen van Unilever en P&G, en whatever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat die vetluis betreft: dat komt vooral doordat we alles op 40 graden wassen en vloeibaar wasmiddel direct in de trommel doen. De Miele monteur heeft ons geadviseerd om minstens 1x per maand een kookwas (90 / 95 graden) te doen, gewoon met zeeppoeder bovenin het bakje. Dat houdt de machine schoon. Sinds wij dat doen, blijft onze machine inderdaad mooi schoon.

Wat al helemaal funest is, is het vloeibaar wasmiddel boven in het zeepbakje doen. Dan koeken de leidingen vanaf het zeepbakje compleet dicht (dat was voor ons de aanleiding om de Miele monteur te moeten bellen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja Soda het wondermiddel dat ik ook gebruik bij een zwerend wondje of om mijn thermoskan waar de koffie altijd ingaat weer eens van binnen te reinigen

En met dat laatste weet je niet wat je ziet wat voor koffie bagger er uit je thermoskan komt

Ondanks dat hij er voor het oog gewoon schoon uitziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kopje is zat hoor!

Voor het leuke: doe een koffiekopje soda in het bakje, lege wasmachine op kookwas aanzetten en al het water wat eruit komt zou je eens moeten opvangen in een grote bak! Dan zie je gewoon grijs water eruit komen terwijl er alleen soda en heet water in ging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soda moet je trouwens niet te vaak doen!

Want soda tast alles aan (corrodeert) waar aluminium op/aanzit. En rubber (manchetten/afdichtingen) drogen er erg van uit...

Zal erg afhangen van de wasmachine fabrikant of er al dan niet aluminium onderdelen in de machine zitten die in aanraking komen met de vloeistoffen.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soda moet je trouwens niet te vaak doen!

Niet vaak....wij doen dit 2 x jaar, alles hangt ervan van af hoeveel wasjes je per jaar jaar doet toch?

Draait hij 14 x per week dus zul je de frequentie wat mogen ophogen...

Draait hij maar 2 x week dan is veel minder soda wassen nodig.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wasnoten is een grappig, had ik nog nooit van gehoord.

Ik gebruik altijd poeder, en was bijna nooit heter dan 40 graden. Doseren is voor mij een kwestie van in ieder geval genoeg, en waarschijnlijk altijd te veel. Ik heb wel zo'n ecobol, maar dat haalt dan natuurlijk niks uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja eh Marco, uiteraard alleen over praten en onderling zonder de dames erbij uiteraard

want anders sta je straks natuurlijk ook de was te doen !

En met de afwas kun je er nog vanaf komen door perongeluk iets dierbaars te laten vallen en dan mag je niet meer helpen

Maar een mooie string van der bij de rode was doen of in de kookwas te doen, tsja daar heb je jezelf ook weer mee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe