Ga naar inhoud

Oeps!


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

In de P stand zetten, betekent dat 'ie door de R heengaat, m.a.w. je achteruitrijlichten gaan aan!

Voor iemand die achter je staat te wachten is dat een heel vreemd gezicht... Zo van "jeetje, die gaat toch niet achteruit rijden?"

Dat was "vroeger" zo bij de conventionele automaten. Toen was de schakelaar voor de achteruitrijlampen mechanisch verbonden met de schakelhefboom. De achteruitrijlampen gingen altijd even heel kort branden als je vanuit P langs de R naar N of D ging (en op de terugweg naar P idem).

Bij de DSG gebeurt dat niet: dat heb ik getest. Vermoedelijk zit er een vertraging tussen, waardoor de achteruitrijlampen pas gaan branden zolang de pook langer dan bijvoorbeeld 1 seconde in "R" staat, of wellicht zelfs een kortere waarde, die voldoende is om de achteruitrijlampen niet te laten oplichten als de schakelhefboom "onderweg" langs "R" komt.

Zou mij ook niets verbazen als er geen mechanische verbinding meer is tussen de schakelhefboom en de bak, dan is het helemaal een koud kunstje voor de elektronica om de achteruitrijlampen pas op te laten lichten als de schakelhefboom in "R" blijft staan (omdat dan ook pas het signaal naar de bak gaat dat de achteruitversnelling ingeschakeld dient te worden).

Buiten dat: wat zou het? De achteruitrijlampen lichten maar een fractie van een seconde op, dat heeft 95% van de mensen achter je waarschijnlijk niet eens in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er verschil is tussen het vergeten in N (of P) te zetten en de sleutel eruit halen. Beide kunnen gewoontehandelingen worden die je net als die vliegers een keer kan vergeten.

Helemaal mee eens. Overigens kan ik de sleutel ook alleen eruit halen als de handel in P staat, in de N-stand kan dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe