Ga naar inhoud

Superb achterklep opent soms niet - soms wel


sluit
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken trotse eigenaar van de Superb II. De achterklep kan op twee manieren open - "normaal" en "hatchback".

De hatchback schakelaar doet het soms wel en soms niet (de rechter schakelaar), en hetzelfde geldt voor de schakelaar om de achterklep te openen (die in het midden).

Je activeert deze schakelaars door ze licht in te drukken, maar vaak reageren ze niet - en soms wel - is dit een bekend probleem? Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Done! en nee ik ben nog niet bij de garage geweeest - we staan op punt van vertrek (vakantie) dus ik weet niet of reparatie nog gaat lukken.

In noodgevallen kan ik (via de achterbank) van binnenuit de klep open krijgen. Ondertussen ben ik daar wel vrij handig in geworden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat de klep wel als sedan open als je de knop op je afstandsbediening gebruikt?

Daarmee kun je misschien wel aanwijzen of het de schakelaar(s) in de klep zijn of in de elektronica. Het is in ieder geval wel een fijn probleem zo vlak voor de vakantie. Je zou je kofferbak toch helemaal vol of leeg moeten halen via de achterbank...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het dus niet de knop, maar het deel dat de ver/ontgrendeling doet. Al dan niet het slot zelf.

Misschien even langs de dealer en het slot deel laten smeren of zo? Dat is vrij snel te doen zonder de boel uit elkaar te halen en de wagen een poosje kwijt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt op een los contact - we hebben gisteren alle draadjes eens goed aangedrukt en alle connectoren in de klemvoetjes gezet (een aantal zaten los) en nu diet ie het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...

Goedendag Peter,

 

Leuk dat je een bericht post hier op het forum, maar velen leden stellen het op prijs als iemand zich voorstelt voor ze met vragen komen.

En er zijn zelfs leden die niet eerder antwoorden op vragen.

Dus advies van de mods is stel je even voor in "Wie ben ik "

 

mvg

 

de Mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn achterklep gaat niet meer open. Het achtuitrij licht links is ook defect. Ik heb het vermoeden dat er een probleem is met de elektriciteit (draad gebroken). Iemand ervaring. Waar zit het grootste risico en kan ik dat verhelpen zonder de koffer te openen?

 

 

Zoek naar de draad in het doorvoerrubber van klep naar auto daar zal dit waarschijnlijk wel gebeurd zijn

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De achterklap kan enkel langs binnen worden geopend. Dit kan ook alleen met de kleine achterklep maar niet met de grote klep (incl ruit).

Ik heb de switch voor het openen en het sluiten al nagekeken.

Ondertussen heb ik verder de bekleding losgemaakt en tevens de grote klep losgevezen omdat die anders niet open gaat. De actuator van de vergrendeling blijft steeds aangetrokken staan (op gesloten toestand). De bedrading heb ik ook al nagekeken en daar vind ik niet zo meteen een fout.

Is er iemand in het bezit van een schema van de koffer incl achterklep met raam. Ik zou ook graag een schema van de actuator vinden om te kunnen uitmeten of deze stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe