Ga naar inhoud

22" wielen onder een Yeti


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

delta4x4 zieht dem Skoda Yeti High Heels an

Der süddeutsche Geländewagenspezialist delta4x4 folgte mit dem Tuning des Skoda Yeti einem ungewöhnlichen Anruf: Eine Frau wollte den Größeren haben.

Wohlgemerkt wollte sie allerdings nur die größeren Räder haben als ihr Mann. Dieser fährt einen Audi Q7 mit 20-Zoll-Reifen und aus nicht näher genannten Gründen wollte die Frau ihren Mann in diesem Punkt überbieten.

Zwar gehen bei delta4x4 täglich solche Aufrufe ein, doch als die Frau anrief und ihren Wunsch formulierte, war das Team so verblüfft, dass sie dem Folge leisteten. So setzten sich die Geländewagenspezialisten zusammen, um den Skoda Yeti auf neue Beine zu stellen.

4x4delta-Yeti-High-Heels.jpg

Auf großen Füßen unterwegs: delta4x4 Yeti High Heels (Foto: delta 4x4)

Herausgekommen ist ein echter Bergsteiger, der nun auf 22-Zoll-Rädern über Stock und Stein klettert. Um die großen Räder an dem Skoda Yeti anzubringen, waren jedoch ein paar Modifikationen vonnöten. So wurde der Federndistanzsatz um 20 Millimeter erhöht. Auch eine Radhausverbreiterung war notwendig. Für eine bessere Geländegängigkeit wuchs die Bodenfreiheit auf 21 Zentimeter an, was zu einer um fünf Zentimeter erhöhten Gesamthöhe des Wagen führte.

Um den Offroad-Look des Skoda Yeti zu bewahren, verbaute delta4x4 zudem Frontbügel, die den Fußgängerschutz-Richtlinien entsprechen, und Seitentrittbretter. Fertig ist der “Yeti High Heels”. Der Umbau des Skoda Yeti schlägt insgesamt mit rund 6400 Euro zu Buche. Alle Anbauteile kommen mit mit EG-Betriebserlaubnis, Montageanleitung und sämtlichem Befestigungsmaterial. Die Rad-Reifen-Kombinationen wird montiert, gewuchtet und Teilegutachten (oder ABE) ausgeliefert.

delta4x4-skoda-yeti-2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt smaak en je hebt wansmaak. :vrezen:

Net zoiets als die mislukte koeieschuiver op de voorkant.

Fabrikanten en overheden doen er van alles aan om auto's veiliger te maken, te zorgen dat bij een ongeluk er minder gewonden vallen c.q. er zo weinig mogelijk letsel is.

En wat doet deze knurft? Hoe zorgen we ervoor dat de auto een zo slecht mogelijke wegligging krijgt en zo veel mogelijk schade aanricht!

Met zulke banden wil je echt niet door een grote plas op de Autobahn rijden... :ziek:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad niet uit. Of je er niet mee door plassen op de autobahn kunt geloof ik niet, dat is immers meer een kwestie van profieldiepte (en natuurlijk breedte van de band maar daar lees ik niets over).

Het enige voordeel bestaat erin dat die wat hoger op de wielen staat (+ 3 cm, waar die 5 cm hogere Yeti vandaan komt is me een raadsel). Dat kun je best wel hebben als je off-road gaat en is een beetje de zwakke plek van de Yeti. Ziet eruit alsof die van de piste af kan, maar niet te ver gaan hoor.... Van de Skoda's komt die samen met de "echte" scouts trouwens wel het meest ver. Een tijdje geleden met een Fabia op stap geweest op zandweggetjes in Duitsland en de Fabia kwam dus een half uurtje later aan omdat die om de kuilen heen moest waar de Yeti gewoon doorheen gaat. Met deze 22" bandjes heb je dan trouwens geen enkel comfort meer. Je kunt het ook op een andere manier doen natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe