Ga naar inhoud

Opblaasbare autokrik


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zag net een uitzending van Floortje Dessing waar ze vast zat met haar wagen. Eruit gered met een opblaasbare krik, en dacht laat ik dat eens opzoeken :)

post-2-0-83195400-1333913259_thumb.jpg post-2-0-62312900-1333913268_thumb.jpg post-2-0-14252300-1333913269_thumb.jpg

En, die vond ik dus al snel bij Conrad: http://www2.conrad.n...?artikel=828852

Luchtkussen autokrik

Deze luchtkussen-autokrik heeft een draagvermogen van 3 ton. U kunt 'm aansluiten op de uitlaat, waarna door de lopende motor (stationair) de uitlaatgassen het luchtkussen oppompen. Een terugslagklep voorkomt dat deze zakt. Letsel door wegglijdende autokrik is hiermee verleden tijd. De luchtkussen-autokrik kan onder alle draagbare delen worden gezet, bijv. midden, zijkant of wielas. Ideaal om wielen te wisselen en sneeuwkettingen te monteren omdat het voertuig zo kan worden opgeheven dat 2 wielen tegelijk toegankelijk zijn. Handig voor personenauto's, aanhangers, caravans, etc. De slanglengte is 4,5 m. In onopgeblazen staat is de hoogte van het luchtkussen ongeveer 2 cm.

Alleen geschikt voor enkele uitlaten met een diameter van 6 cm.

50 euro.

aangepast door PC-fre@k
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en dus heb je hem maar meteen besteld ??

Ja ik heb de centen niet meer want heb net een steekringsleutel set gekocht.

En ik heb twee uitlaten dus gaat bij mij niet werken volgens de omschrijving, Of ik moet standaard een aardappel in de kofferbak erbij leggen

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig ben ik gewoon lid van de anwb / skoda pechservice. En die paar slagen met de gewone krik is het probleem niet met een bandje wisselen.

Maar ieder zijn meug..

Idd, maar in de binnenlanden van Mongolië, komt de ANWB niet... :P En daar zat Floortje vast...

De versie die de ANWB zelf bij zich heeft (zo'n opblaas kussen) werkt gewoon met een compressor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel handig zijn om ook een compressor te kunnen gebruiken. Principe bestaat al heel lang , er is ook een Nederlandse versie maar die is nog niet op de markt.

Dit is dus wel mogelijk, ff hier kijken, is het nieuwe model van wat ik een 13 tal jaar geleden gebruikte.

http://www.arb.com.au/products/arb-recovery-equipment/jacks/

"Inflated via a hose that connects to a vehicle’s exhaust, or alternatively, a portable air compressor can be used"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen geschikt voor enkele uitlaten met een diameter van 6 cm...

Dat gaat hem inderdaad niet worden met die mooie dubbele uitlaat die er onder mijn sneeuwmonster zit. Ed had dat ook al geconstateerd. De (nieuwere) Yeti's met 1.2 kunnen er ook niet zo goed mee overweg aangezien die vaak zo'n ovale uitlaat hebben.. Jammer, dit ding is natuurlijk wel makkelijker op te bergen dan een "echte krik". En eigenaren van een "bandenreparatieset" hebben sowieso standaard niets aan boord dat op een krik lijkt, dit zou dan wel een alternatief kunnen zijn.

Het doet me trouwens wel een beetje herinneren aan die beelden van mensen die zelfmoord proberen te plegen met de ronkende motor een een slangetje door het raam.. Misschien overweeg je dat wel als blijkt dat ie het niet goed doet... OK, genoeg perverse gedachten voor vandaag :iknietsnap: .

Aan de andere kant, ik heb een echte krik en een reserveband aan boord. Ik hoop die overigens nooit nodig te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe