Ga naar inhoud

Zijn er forumleden die ervaring hebben met zonnepanelen


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ach morgen is dat hele vat met water weer door de zon opgewarmd en kan ze makkelijk weer 10 min douchen.

En er komt een tijd dat ze het niet meer gaat reddden met die 10 minuten

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je je teksten maar eens terug lezen, dan moet je het uiteindelijk wel snappen

Ik zeg verder niets want dan heb ik het straks weer gedaan

Maar ik snap hem wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vrijdag 1-6-2012 heeft men 15 panelen op het dak van ons huis gemonteerd. Dat ging echt supersnel. Om 8.00 uur werd begonnen en om 12.30 uur werd de eerste stroom geproduceerd.

Gisteren was een goede dag om stroom te maken maar vandaag verdien ik het zout in de pap niet met het maken van stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar vandaag verdien ik het zout in de pap niet met het maken van stroom.

Vandaag zijn ze gewoon weer netjes gewassen voor de volgende zonnige dag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Site Agentschap NL plat door toeloop subsidieaanvragen zonnepanelen

Het eLoket van Agentschap NL, waarop aanvragen ingediend kunnen worden voor een nieuwe subsidieregeling voor de aanschafkosten van zonnepanelen, is maandag offline gegaan. De website lijkt de toeloop niet aan te kunnen.

Op de site van Agentschap NL is maandagmiddag te lezen dat het eLoket uit de lucht is vanwege 'technische problemen'. Agentschap NL zegt 'met man en macht' te werken aan een oplossing. Nicole Wegman, voorlichter bij Agentschap NL, meldt aan Tweakers.net dat het eLoket maandagochtend al traag was en dat de site inmiddels uit de lucht is. De precieze oorzaak van de problemen zou nog onbekend zijn, al stelt Wegman dat de site normaliter is ingericht om 20.000 aanvragen per dag te kunnen verwerken.

Hoewel Agentschap NL niet direct wil bevestigen dat het 'elektronische loket' offline is gegaan door een stortvloed aan subsidieaanvragen, lijkt het er wel op: particulieren kunnen sinds maandagochtend een aanvraag indienen bij de overheidsinstantie. De aanvraag dient bij het eLoket met een DigiD-handtekening ondertekend worden.

Volgens de regeling die in het Lente-akkoord werd afgesproken, kan er subsidie worden aangevraagd voor 15 procent van het aankoopbedrag van een pv-installatie. Onder het aankoopbedrag vallen de kosten voor het materiaal, zoals de aanschaf van de panelen en de omvormers, maar niet de arbeids- en verbouwingskosten. De maximaal toegewezen subsidie bedraagt 650 euro. Subsidies worden toegewezen op volgorde van de datum van binnenkomst. In totaal is er dit jaar voor 22 miljoen aan subsidie beschikbaar. Voor 2013 zou er nog 30 miljoen beschikbaar zijn, terwijl een jaar later de landelijke subsidieregeling stopt

http://tweakers.net/nieuws/82884/site-agentschap-nl-plat-door-toeloop-subsidieaanvragen-zonnepanelen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman kwam ook al naar mij toe afgelopen vrijdag! HIj zou dus vandaag ook gaan aanvragen? Nou, ik heb de hele dag thuis gewerkt, heb hem niet gezien buiten en zag af en toe wel iets heen en weer rennen bij hem thuis binnen....

Zijn investering is 3000 euro en hij zou daarom recht hebben op 600 euro subsidie.

Morgen is mijn buurman hopelijk weer aanspreekbaar....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België was de subsidie 40% van de aankoop met een max van 9000€ en voor elke 1000 kw 450 € dit voor 20 jaar dan kon je nog een groene lening verkrijgen met zo een 1,5% intrest vermindering waar je hier ook nog eens 40% in de belastingen kon inbrengen.

Het was zo een groot succes dat het na en 1 j 1/2 moest herzien worden, nu is er geen subsidie meer voor 1000kw nog maar 90€ dit voor 10 jaar en geen groene lening en geen aftrek in de personenbelasting.

Het systeem werd slachtoffer van zijn eigen succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet de eerste keer in NL dat men subsidie geeft hoor !

Kan me goed herinneren dat ik een 15 jaar geleden ook een 3 tal panelen heb geplaatst bij klant en dat er ook een flinke subsidie opzat, maar ook door succes het vrij vlot weer werd teruggedraaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag meer PV panelen plaatsen (naast de 4 die ik al 10 jaar heb staan), maar er is geen plek meer... :(

De rest van het platte (garage) dak ligt in de schaduw en op het schuine dak van het huis zelf zit al een zonnecollector.

Of een compleet nieuwe (hoger rendement) set kopen... maar ja, om nou die oude (nog steeds prima werkende) af te danken... :onzeker:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Friese race voor zonneboten is van start gegaan

In Friesland is op zondag de tweejaarlijkse race voor zonneboten van start gegaan. Deelnemers moeten met hun boot op zonne-energie tegen elkaar racen, waarbij ook een bepaalde minimumsnelheid gehaald moet worden.

Volgens de organisatie van de Dong Energy Solar Challenge staat er als eerste een proloog op het programma, waarbij de boten een afstand van 10 kilometer af moeten leggen, waarbij de finish in Leeuwarden ligt. Tevens moeten zij op zonne-energie erin slagen om een snelheid van minimaal 8 kilometer per uur te halen. Boten die in de topklasse meedoen, die bedoeld is voor boten waarbij de deelnemers hun eigen zonnepanelen gebruiken, moeten een topsnelheid van 12 kilometer per uur kunnen halen.

De route van de Dong Energy Solar Challenge volgt de Elfstedenroute en wordt gehouden van 8 juli tot en met 14 juli. Er doen in totaal 39 deelnemers uit verscheidene landen mee, maar bij de proloog bleek dat een aantal boten wegens technische mankementen af moesten haken.

De zonnebootrace werd in 2006, 2008 en 2010 ook gehouden, waarbij de eerste twee edities door de TU Delft werden gewonnen. De laatste editie, in 2010, werd gewonnen door een team uit Friesland. Daarbij zijn de deelnemers steeds sneller gaan varen: de TU Delft had in 2004 bijna 17 uur nodig voor de race, terwijl de winnende tijd in de laatste editie 11,5 uur bedroeg.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/83008/friese-race-voor-zonneboten-is-van-start-gegaan.html

Jammer dat er alleen nu wat weinig zonnestralen zijn, dus zal wat langzamer dit jaar gaan !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe