Ga naar inhoud

Distributieketting TSI motoren...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

maar ja, de vraag is of al het geratel hetzelfde is. Ik denk het niet. Mogelijkheden welke ik tot dusver ben tegengekomen: turbolader (wastegate), ketting, kettingspanner.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, denk ik ook, bedankt.

Blijft natuurlijk wel de mogelijkheid dat hiermee het symptoom tijdelijk verdwijnt maar de ketting toch naatje is en vervangen zou moeten worden.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

moet hij weten, ik nu !

zal wel in de SB geweest zijn dan want hier ziet ik niets staan !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat ergens anders over en niet over de distributieketting dus had je als admin dan even hier moeten zetten !

Dat topic kom ik en lees ik amper !

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat noemt zich de krant van wakker Nederland... wat mij betreft niets meer dan een absoluut niet lezenswaardig vod.

Maar goed dat er tegenwoordig toiletpapier bestaat en dat je niet meer de krant mee naar de laterine hoeft te nemen. Zelfs dat is nog gevaarlijk met deze "krant"....

Maar goed, iedereen krijgt dat wat ie verdient en soms is het wel weer vermakelijk en goed voor de vulling van dit topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de nieuwste editie van AutoWeek, nu in de winkels, gaan we dieper in op de technische oorzaak van de inmiddels veelbesproken TSI-problemen, publiceren we de reacties die we online en via e-mail hebben ontvangen en komen ook diverse eigenaren van een Volkswagen met TSI aan het woord.

Dat de problemen met de TSI-motoren voer voor discussie vormen, bleek wel uit de vele reacties die we kregen naar aanleiding van onze berichtgeving. Deze week gaan we in ons blad, ook met duidelijke afbeeldingen en illustraties, dieper in op de technische oorzaak van de problemen, die veelal te wijten zijn oprekkende distributiekettingen. De editie met het uitgebreide TSI-artikel, in AutoWeek 19, ligt nog tot en met komende dinsdag in de winkel. Of bestel 'm direct via www.autoweek.nl/bestel.

Aanvankelijk erkende de Nederlandse importeur, Pon's Automobielhandel, alleen de problemen met de ketting bij 1.2 TSI-motoren. Inmiddels wordt dit ook toegegeven voor de 1.4 TSI's, maar voor de 1.8 en 2.0 TSI-motoren herkent men bij Pon geen opvallende aantallen.

In AutoWeek 19 melden we verder dat de problemen niet alleen ophouden bij uitgerekte kettingen maar ook bij andere onderdelen in de nokkenasaandrijving. Ralf Dennissen van Volkswagen-importeur Pon stelt intussen: “Wij stellen alles in het werk om de problemen op te lossen." Een afvaardiging van de importeur komt binnenkort op bezoek bij AutoWeek om alle reacties in te zien.

In AutoWeek editie 19 en via de online AutoWeek Journaals blijven we voorlopig informeren over de ontwikkelingen rondom de TSI-problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog eens wat posten, ik kreeg email met dit bericht er in !

En dacht laat ik het ter info jaja ter info maar posten, maar denk dat ik het voortaan maar laat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.2:

- 941 auto's in NL (alle merken samen) hebben mogelijk een slechte ketting, die wordt vervangen bij de eerstvolgende beurt, wat bij 85% al is gebeurd.

- 1 TPI bekend: vervangen de distributieketten (waarsch. dus die "mogelijk slechte kettingen".)

- er zijn twee afbeeldingen waarop het verschil tussen een oude en een nieuwe ketting onmiskenbaar te herkennen is aan een ander patroon in de schakels uit die TPI

- er wordt niet gerept over ook maar iets wat lijkt op 24W6, laat staan dat er een link wordt gelegd tussen dit en de kettingproblemen.

1.4:

- 3 TPI's bekend: 1. niet goed functionerende inlaatnokkenasversteller, 2. vastzittende distributiekettingspanner, 3. vervangen uitgerekte ketting + plaatsen hitteschild rond de olieleiding van de turbo.

mix: volgens directeur leasemaatschappij doen in de meeste gevallen de problemen zich voor tussen de 80.000 en 100.000 km. Een andere leasemaatschappij ziet een toename van problemen met ketttingen, maar ook van nokkenverstelmechanismen.

In Duitsland geldt een redelijke coulanceregeling, maar Pon zegt er nog niet uit te zijn in hoeverre het dit regelingoverneemt voor Nederlandse gevallen.

Problemen doen zich vooral voor bij auto's die vaak starten en korte ritjes maken (geen nuances over hoe nou bij gebruik StartStop bij warme motor helaas), en bij zware belasting bij lage toeren.

Staat ook enige (niet veel) info in over 1.8 en 2.0, maar dat laat ik zitten.

Er worden in het artikel overigens ook nuancerende opmerkingen gemaakt t.a.v. de kans dat jouw auto nou net die problemen heeft. Dus eigenlijk was Menno's beoordeling van journalistieke producten wat dat betreft korter door de bocht dan dit journalistieke product zelf :lol:

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe