Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Lijkt me niet prettig. Waar ik nu zo benieuwd naar ben, is waardoor dit komt. Vooral gezien het feit dat deze klacht niet altijd optreedt. Bij de Polo bezitters in Duistland zelfs helemaal niet, sterker nog daar geeft men vaak te kennen dat de auto beter rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind al die foto's erg leuk maar ben er nog steeds niet achter waar het precies zit

Maw detail foto's benne leuk maar één of twee overzichtsfoto's erbij die een pijl hebben en inzoomen naar het onderdeel zelf zo prettiger zijn.

Ik wacht dan ook wel lekker op de M&G om te kijken aldaar waar jullie nu kijken en waar het onder die motorkap nu uiteindelijk zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen bij de oosterburen:

Zum Thema: ... die Probefahrt (vor einem Jahr) mit dem 1,2er hat mich überzeugt, "das isser, den will ich haben" ! Sehr gutes Drehmoment von unten raus, gute Verbrauchswerte ect., was will man mehr?

Mit dem Auto hatte ich bis zu letzt Freude. Bei einem letzten Besuch beim squint.png wurde mir die Aktion 24W6 aufs Auge gedrückt, obwohl mein Motor tadellos lief. Bei einer Aktion die vom Hersteller angeordnet wird denkt man, das kann ja nur zum Vorteil sein. Resultat: wie in den meisten Fällen bekannt, weniger Leistung, höherer Spritverbrauch !!!

Bei einer Nachfrage beim squint.png und SAD, weshalb - warum, kam nur die Standartantwort, die die meisten kennen. Was wirklich dahintersteckt, bleibt dem Kunden leider verborgen, daher wird der Endverbraucher gezwungen Vermutungen aufzustellen !

Ich kann für mich nur sagen: ich habe für viel Geld ein Auto gekauft, was meinen Vorstellungen entsprach. Jetzt habe ich ein Auto (nach 1Jahr), was meine Kriterien nicht mehr erfüllt, das kann ich so nicht akzeptieren, als wäre nichts geschehen.

Um eins klarzustellen, ich stehe nach wie vor zu den TSI-Motoren. Wenn aber ein Fehler in der Produktion aufgetreten ist, dann soll man bitteschön die mangelhaften Bauteile kostenlos auswechseln und nicht einfach die Leistung vermindern, um einen evtl. größeren Schäden zu verhindern.

Nur so, verliert der Endverbraucher nicht das Vertrauen in ein neues Produkt. Nur so, wird er auch Verständnis signalisieren. Nur so, wird die Kritik schnell wieder verstummen !!!

En een ander stelt zich dezelfde vraag als ik:

Ich finde es irgendwie extrem komisch das im VW Forum bei gleichem Motor nur von Verbesserungen die Rede ist. Hmm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind al die foto's erg leuk maar ben er nog steeds niet achter waar het precies zit

Hier foto's met meer overzicht.

rode rechthoek = plek waar het nummer aan de onderkant zit.

blauwe ovaal = oppervlak spiegel, die moet je echt een beetje laag in het vooronder houden

gele lijn = kijkrichting camera via de spiegel, dus tegen de onderkant van het ding in de rode rechthoek.

Helemaal vooraan in het midden zie je de actuator met stangetje. Die beiden zijn een goed punt om je te orienteren op detailfoto's.

post-564-0-05142100-1335120736_thumb.jpg

post-564-0-77683500-1335120769_thumb.jpg

post-564-0-27503700-1335120790_thumb.jpg

post-564-0-89485500-1335120936_thumb.jpg

post-564-0-79704200-1335120971_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de aanpassing/update van de software van de DSG mis ik toch een stuk vermogen in de lage toeren. Morgen worden de koppeling en de distributieketting vervangen. Tijd voor eens een goed gesprek met de dealer. Hoe ze het gaan oplossen zal me een biet zijn maar ik wil gewoon m'n "oude" Yeti terug. Voorstellen van mijn kant: 1. de hele zaak terugdraaien naar de oude situatie met daarbij een schriftelijke bevestiging dat dit de normale garantie hier niet onder te lijden heeft. 2. Complete vervanging van de turbo door een goed exemplaar waar dit lapmiddel niet aangesleuteld hoeft te worden of 3. een substantiele bijdrage van Skoda aan tuning van de auto. Wordt zeer zeker vervolgd. Ik ben het nu meer dan zat !

aangepast door wimv
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de aanpassing/update van de software van de DSG mis ik toch een stuk vermogen in de lage toeren. Morgen worden de koppeling en de distributieketting vervangen. Tijd voor eens een goed gesprek met de dealer. Hoe ze het gaan oplossen zal me een biet zijn maar ik wil gewoon m'n "oude" Yeti terug. Voorstellen van mijn kant: 1. de hele zaak terugdraaien naar de oude situatie met daarbij een schriftelijke bevestiging dat dit de normale garantie hier niet onder te lijden heeft. 2. Complete vervanging van de turbo door een goed exemplaar waar dit lapmiddel niet aangesleuteld hoeft te worden of 3. een substantiele bijdrage van Skoda aan tuning van de auto. Wordt zeer zeker vervolgd. Ik ben het nu meer dan zat !

En zo zijn we dan ineens weer, als door een onzichtbare hand, geheel bij de les

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch opmerkelijk dat dit bij Skoda soms/vaak deze negatieve gevolgen heeft en bij VW's niet. Verder opmerkelijk dat het nu al 3 Yeti's dsg betreft hier, die deze klachten treffen.

Denk overigens dat de auto van Pim, gezien de leeftijd, ook in aanmerking komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat nog bij de garage. Ze hadden em 2 dagen nodig. Het schijnt dat de 1.2 motor na het vervangen van de distributieketting wat "feller" kan worden (heeft iets met timing te maken schijnt het). Ik heb met de dealer afgesproken eerst dit even aan te zien alvorens een officiele klacht bij PON in te gaan dienen. Dealer heeft al laten weten mij hierin volledig te zullen steunen. Gegevens van de relevante contactpersonen zijn al in mijn bezit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat de 1.2 motor na het vervangen van de distributieketting wat "feller" kan worden (heeft iets met timing te maken schijnt het). Ik heb met de dealer afgesproken eerst dit even aan te zien alvorens een officiele klacht bij PON in te gaan dienen.

Goed natuurlijk om even aan te zien, maar ik denk niet dat dit opeens gaat zorgen dat je blok weer de oude is. De DSG-update had ook al niet gebracht wat je wilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe