Ga naar inhoud

Yeti Elegance TDI 4x4 DSG besteld, Octavia ingeruild


domherre
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren onze nieuwe Yeti besteld. De Octavia TSI 1,4 DSG van 2009 ingeruild. Over deze auto zijn we zeer tevreden en hebben er nu 49000 km mee gereden.

We wonen in Zweden en door de strenge winters van de afgelopen jaren met behoorlijk veel sneeuw dachten we al langer aan een hogere auto met vierwiel drive. Ook nog gekeken bij ander merken (Kia Sportage, Ford Kuga, Nissan en Hyundai) maar of het werd te duur, of we vonden het niks vergeleken met de Skoda. Wij merken dat de Skoda een oerdegelijke auto is.

Dus blijven we bij Skoda en hebben een Yeti TDI CR 140 4x4 DSG besteld in de kleur Rosso Brunello Metalic, interieurbekleding Dune Gobi sand. Als extra´s "krijgen" we Webasto standkachel met afstandsbediening, MDI en Columbus navigatie. De Columbus navigatie is hier in Zweden nu in de aanbieding. Dit pakket bevat Sunset (gekleurde ramen achterdeuren, zijruiten achter en achterklep) stuur voor telefoon en radio, parkeersensoren voor en achter en automatisch inparkeren, Columbus navigatie, roestvrije pedalen en TPM bandendrukcontrole.

We hebben een jaar extra garantie bijgekocht (hier is de mogelijkheid tot totaal vier jaar garantie) en 3 jaar totale service.

De kosten voor deze auto hier in Zweden 308500 kronen, omgerekend € 35029. Hier komen er geen afleveringskosten bij. Ook niet voor de nulbeurt of voor op kenteken zetten.

Nu nog even geduld voor de te verwachten levering in mei.

aangepast door domherre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zo zo Domherre, erg leuk nieuws! Standkachel is natuurlijk een mooie extra en vaak nodig in Zweden gok ik! Welk gedeelte in Zweden woon je? Het lijkt mij een erg mooie deal en hopelijk vliegt de tijd voor je voorbij nu!

De kosten voor deze auto hier in Zweden 308500 kronen, omgerekend € 35029. Hier komen er geen afleveringskosten bij. Ook niet voor de nulbeurt of voor op kenteken zetten.

Waarom gaan er niet meer mensen in Zweden wonen??

Zonder afleverkosten kost jouw Yeti hier in NL al bijna 42k euro incl BTW en BPM, yeah!!!!!!!!

Ook geen extraatjes nog zoals metallic lak en pakketten!

http://www.skoda.nl/...x?modelid=68392

Dus Domherre, blijf zitten waar je zit en verroer je niet!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaan er niet meer mensen in Zweden wonen??

Omdat belastingen niet perse op auto's hoeven te zitten bijvoorbeeld.

Ik heb de greenline- en tsi-fabia vergeleken in Zweden, en ik heb hier nog steeds een Zweeds Fabia foldertje :) Heb daar ook een gele RS gezien, maar wat je daar nou mee moet in een land met zulke hoge snelheidsbekeuringen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

In Zweden is (bijna) alles goedkoper als in Nederland. Zeker als je op het platteland gaat wonen. In Stockholm zijn de huizen bijna net zo duur als in Nederland. Waar wij ons huis voor hebben gekocht, koop je in Nederland nog geen garage voor.

Maar goed, waarom ik dit vervolg schrijf, onze nieuwe Yeti komt vijf weken eerder als verwacht. Hij wordt in week 13 gemaakt en drie weken later is de levering. Goeie berichten dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt wel af van de locatie van die garage.. Staat ie in het centrum van Amsterdam dan kun je voor dat geld overal wel riant wonen! Kosten van levensonderhoud zijn wel hoger dan in NL heb ik mij laten vertellen..

Zweden trekt mij ook trouwens maar het is de taal en het vinden van werk dat mij (ons) tegen houd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi auto! Voor die prijs krijg je hem hier niet. Zweden is toch wel een mooi land. Nog nooit geweest trouwens, maar je hoort er goede dingen over en dit is weer zo'n verhaal... Maar goed, deze zomer gaan we er ook op bezoek, maar dan in het noorden.

Veel plezier met je Yeti!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag bericht gekregen van de dealer, volgende week woensdag 25 april kunnen we de Yeti gaan ophalen. Erg benieuwd hoe die er uit ziet. Spannend allemaal, vooral met de extra´s die we hebben besteld.

Maar, onze Octavia zullen we misschien ook wel missen want de TSI 1,4 met DSG is werkelijk een hele fijne auto. Hopelijk worden we net zo tevreden over de Yeti.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zijn de levertijden in Nederland zo lang? Komen toch allemaal uit dezelfde fabriek. Onze auto komt vier weken eerder als gedacht. Zelfs met DSG die we hebben besteld. Wel zonder glasdak, misschien zit daar het verschil in levertijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe