Ga naar inhoud

Rij-impressie Yeti 1.2 6-bak


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik voor één dag een Yeti als leenauto meegekregen van de Skodadealer hier in Hoorn, Schipper.

Het is een Yeti 1.2 6- bak in Matobrown.

Hij rijdt echt lekker zeg. Ik ga straks de snelweg op en zal dan ook goed opletten natuurlijk maar binnendoor nu van huis naar school en van de dealer naar huis weer is het een heerlijke auto. Stil, erg mooi en ook al zit er weinig luxe op, hij straalt wel luxe uit.

Mooie velgen en een Matokleurtje maken de auto nog mooier dan dat hij als was.

Van binnen goed afgewerkt maar dat is niets nieuws. Er zit een Swing radio in die het ook lekker doet. Geen navi dus maar das geen probleem want ik blijf toch in de buurt.

Later zal ik er foto's bij plaatsen maar ik moet eerst nog ff wat rijden op de snelweg! Tot straks voor de update.

1e update: Net even de snelweg opgegaan met de Yeti en bij 120 km/uur verbruikt hij 8 liter op de 100 km! Is dat goed? Hij is gloednieuw want er staat pas 500 km op de teller. De 1.2 motor hoor ik bijna niet, lijkt wel een naaimachine! :notworthy:

Mijn 1.6 tdi hoor je toch wel iets meer! Lijkt het wel.

2e update: De hogere zit bevalt goed, zeker tov mijn huidige O2. Ook dacht ik dat mijn O2 comfortabeler zou zijn maar ik denk dat dat niet zo is. Ook deze Yeti 1.2 is geschikt om flinke stukken mee te rijden.

Ik mis wel een PDC, park distance control! Als ik deze auto zou kopen dan moet dat erop zitten, scheelt gewoon een parkeerschade die er ongetwijfeld op zou komen als ik of mijn vrouw erin zou gaan rijden. En als je toch zo'n dure wagen gaat aanschaffen: doe dan ook de DSG erbij! Auto wordt nog geen 10% duurder maar het geeft je wel meer gemak! Veel meer.

3e update: Aaibaarheid? Jazeker, tot nu toe iedereen (dus buren/ouders op school/Francisca) is helemaal gek van deze Yeti! Hij valt op qua kleur natuurlijk en de velgen. Maar ook de vierkante vorm van de wagen geeft hem iets aparts?

4e update: Ik ga hem zo maar terugbrengen en nog even kwijlen bij die zwarte Yeti 1.2 dsg Tour met leer erin. Die kost ruim 30.000 euro, zie foto rechts.

Niet misselijk of juist wel? Haha!

Conclusie? Een topwagen. Met of zonder dsg, met of zonder navi, met of zonder pdc: gewoon een topwagen!

5e update: Ik heb hem maar weer weggebracht! Kinderen janken, Francisca boos, buren snappen het ook niet meer! Maar ja, het is niet anders.

Net mijn auto dus weer teruggereden en dat is ook wel weer fijn. Maar de Yeti heeft alvast een plekje bij ons veroverd.

post-4-0-78845000-1327488488_thumb.jpg

post-4-0-95255100-1327488516_thumb.jpg

post-4-0-28043700-1327511263_thumb.jpg

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hogere zit is erg fijn. In de showroom staat een zwarte Yeti dsg 1.2 met zwart leder, helemaal compleet, een Tour uitvoering geloof ik! Mooie Yeti die te koop is? Stond geen vraagprijs vrij maar zal wel tussen 28k en 30k liggen!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ooit het genoegen gehad om een Yeti mee te krijgen van de dealer. Dat was destijds ook een 1.2 maar dan met DSG. (en panoramadak) Fijne combinatie!

Ben de snelweg toen niet op geweest, maar de vrouw en de kids waren er helemaal weg van. Dus wellicht over een tijdje in plaats van de Beetle een Yeti.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Panda is net een speelgoedauto naast de Yeti!

Maar ook een speelgoedprijs in vergelijking met de Yeti...

M.a.w. geen vergelijk. Kost gewoon 2 x zoveel. :blink:

Ik geef Frank groot gelijk hoor, qua prettige hoge zit en de DSG.

Maar in veler ogen ben je dan gelijk een oude l*l. Net alsof een auto niet prettig zou mogen zitten c.q. de elektronika niet voor je zou mogen schakelen.

Frank: +!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in veler ogen

Dat zal in ieder geval ten aanzien van de DSG gerust meevallen.

Ik denk dat veel mensen een hogere zit fijner vinden, zowel jong als oud. Toch heb ik wel de indruk dat dat wagens met een hogere zit gemiddeld genomen vaker worden bezeten door oudere eigenaren. Dat is een deel een kwestie van budget denk ik, maar voor een ander deel denk ik dat dit type comfort voor oudere mensen zwaarder weegt.

Ik kan geen Yeti betalen, maar als wel dan vind ik de hogere zit van de Yeti het grotere brandstofverbruik niet waard. Misschien is dat een beetje theoretisch, want bij de hogere zit van mijn bestelbus merkte ik wel dat in een meer relaxte mood raakt en je hierdoor rustiger gaat rijden, en het zou kunnen dat je het daar weer terug verdient. Kan ook nog zijn dat van dit verschijnsel het ouwe-lullen-imago vandaan komt, terwijl men niet beseft dat dit effect van de hogere zit bij jongere mensen wellicht evengoed opgaat. Maar imago is altijd onzin, je moet vooral rijden wat je fijn vindt. Grootste voordeel mijns inziens van een Yeti is dat hij tenminste ook achter schijfremmen heeft. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onze Panda hadden wij een Terios privé en mijn vrouw vond die fijner achteraf omdat ze hoger zat! Terios moest weg want hij zoop als een tempelier maar verder was het een prima ding!

Een Yeti gaan we mooi niet kopen maar we zouden hem wel willen. Het lijkt ons een ideale wagen! Dus als we de loterij winnen dan komt er wel een. En anders wachten we een paar jaar en kopen we een leuke gebruikte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dat een beetje theoretisch, want bij de hogere zit van mijn bestelbus merkte ik wel dat in een meer relaxte mood

Zou je dit ajb ook willen verklaren aan alle bestelbusrijders op de linkerbaan van de snelwegen in ons land? :notworthy: :D

De Beetle van mevrouw bakkertje lust ook een aardige slok met z'n 2.0-8v (bij een rustige rijstijl rijdt ie 1 op 12). Dus wat dat betreft zouden we er met een Yeti op vooruit gaan denk ik..

Als de jeugd te groot wordt om achterin de Beetle te passen dan gaan we wel eens op zoek naar iets anders en ik denk dat de Yeti dan inderdaad op het lijstje komt van mogelijk kandidaten.

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je dit ajb ook willen verklaren aan alle bestelbusrijders op de linkerbaan van de snelwegen in ons land? :notworthy: :D

+ veel!!!! :D

Als de jeugd te groot wordt om achterin de Beetle te passen dan gaan we wel eens op zoek naar iets anders

Dat kan, gezien de ruimte op de achterbank van de Beetje, nooit lang duren... ;) Ik krijg nóg pijn in mijn nek als ik terugdenk aan de achterbank van de Beetle!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank zijn ervaringen klinken bekend :notworthy: . Omdat ik zelf van de Octi af gekomen ben weet ik dus dat de Yeti de beter Octi is (afgezien van die aso kofferbak). Een gevaarlijke opmerking natuurlijk, maar ik maak hem toch ;) . Hij zit beter, rijdt beter en is flexibeler en heeft meer smoel, gewoon fun om te rijden.

Het enige nadeel van de Yeti dat het niet echt een goedkope auto is. Hij wordt vrij snel vrij prijzig en relatief duurder dan de octavia. Dat heeft natuurlijk ook met de productieaantallen te maken. Jammergenoeg is het motoraanbod van de Yeti te beperkt wat de DSG betreft.

Wat leer betreft, dat kun je achteraf natuurlijk alsnog inbouwen, het panoramadakje is natuurlijk een must, of je dat allemaal voor 30 k kunt krijgen valt te betwijfelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie vergelijken de prijs van de Yeti met andere Skoda's, maar als je kijkt wat je bij een ander merk koopt voor de prijs van een Yeti, dan ben je zo weer terug bij de Skoda-dealer. Ik bleef bij dezelfde dealer, omdat ik ging kijken voor een Golf Plus en de Yeti kocht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe