Ga naar inhoud

Lekkere muziek?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

En het was geweldig! Ondanks de curfew van het Concertgebouw heeft hij 2 uur gespeeld. Als het aan hem lag nog wel langer, kwam terug met de toegift en de mededeling dat hij nog 2 nummers mocht doen en daarvoor uiteraard zijn twee langste nummers had gekozen. Bij het laatste uitgebreid gehannes met de microfoon standaard, mouwen opstropen, enz. Ongelofelijk wat een intensiteit en intimiteit in zo'n grote zaal. Voortreffelijke akoestiek btw. Geen problemen met het weer, niets van gemerkt ook tijdens concert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig ik denk dat ik de voorkeur van veel mensen hier kan waarderen.

Standaard op mijn USB stick in de auto:

Metallica (vooral one is erg ruig) en het black album

DJ Tom Harding live @ dance valley 99 (voor als ik haast heb ;) )

Jamie Cullum

Adele, staat erop en wordt door vrouwlief erg gewaardeerd, ik vind het geluid in de Skoda Adele te kort doen en krijg het niet mooi klinkend, dus ik bewaar die liever voor een luister sessie thuis op de bank waar Adele uit de Dali's een pak beter klinkt dan in de auto

Michael Jackson (en dan de oude nummers)

The Mightyh mighty bosstones

Acda & de Munnik

Cypress Hill en House of Pain

Wat er even op heeft gestaan:

System of a Down (wordt door veel mensen afgedaan als kkh, maar ik kan het wel waarderen, zeker de afwisselingen tussen snoeihard en weer rustig erg gaaf, voor even dan..)

Senser

Ik heb hier nog wat namen voorbij zien komen die ik maar eens ga proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is ook een van de leuke dingen van zo'n forum als dit, je doet ook ideeen op over andere zaken dan auto's, zoals muziek, koken, enz.

Adele en Jamie kan ik me ook wel in vinden Bakkertje. Op mijn usb stick standaard: Ryan Adams, Steve Earle, Wilco, Drive by Truckers en nog veel meer (Americana)

Link naar reactie
Delen op andere sites

80-er jaren, Level42, Dire Straits etc

90-er jaren, o.a. 2 Unlimited, S-Express etc

Amy Winehouse, laatste album want ze is uitgeteld

Ben Liebrand, 2 tracks: Bronski Beat en Hall en Oates Liebrand mix 1990, ken uw klassiekers!

Diverse popmuziek, 8 albums

Nederlandstalig, Rob de Nijs, Andre Hazes en nog wat vergeten...

Michael Jackson, 3 albums

Afdeling Italiaans, veel Eros en Laura

TVOH, de finalisten

Kindermuziek, tig liedjes

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, ik was inderdaad de kindermuziek vergeten!

Bij ons is dat K3 en wat top40 spul

En er staan nog een paar films op (in divx formaat) zodat we tijdens de wat langere ritten de JVC kunnen gebruiken als mini bios..

(kan dat trouwens ook op de Amundsen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd een deel uit mijn cd verzameling van Dire Straits in de auto liggen. Al sinds kind verzot op hun muziek. Klassiekers als Sultans Of Swing, Walk Of Life, Brothers In Arms, Money For Nothing, Romeo & Juliet, het kwartierdurende Telegraph Road en vele andere minder bekende nummers ... Echt mijn muziek tijdens het autorijden én daarbuiten. Ook verslaafd aan de muziek die Mark Knopfler nu nog maakt. Een betere gitarist/schrijver/componist van dit moment. Die mooie melodieën dat die man al sinds de jaren '70 uit z'n gitaren krijgt, de rock bijna in z'n puurste vorm.

Inmiddels meer dan 120 miljoen verkochte albums verder en hij heeft het nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ WillemJan: dat is wederzijds mijnheer :notworthy: Ook dat is een prachtig nummer. Lady Writer en Where Do You Think You're Going zijn ook meesterstukjes. On Every Street, nog zo één. Ik kan blijven doorgaan hoor ...

@ Wasmachineman: de eerste videoclip was dat niet. De clip was wel een grote stap vooruit wat betreft de special effects. Money For Nothing was ook het eerste liedje dat MTV Europe liet spelen toen die zender startte en het bleef jarenlang hun 'mascotte'. (toen er nog goede muziek op te zien was)

Ook het album waar dit liedje opstond - Brohters In Arms, hun bestverkochte album wereldwijd - was een wereldprimeur. Het was de allereerste muziek-CD die door Philips op de markt gebracht werd, dat was in 1985. Dat zijn allemaal zo'n dingen die aangeven hoe groot ze op dat moment waren. Brothers In Arms stond in diverse landen het langst genoteerd in de top 100, geen enkel andere groep heeft dat kunnen overtreffen. Zelfs in 2006, 21 jaar na de uitgave, kreeg Dire Straits - ze zijn officieel nooit uit elkaar gegaan - nog een Grammy Award voor dat album.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe