Ga naar inhoud

Oud & Nieuw


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Nee, toch niet. Hoewel ik ieder z'n eigen lol gun natuurlijk!

Het is meer dat het idee van een Yeti volgens mij beter tot uitdrukking komt in een een 4x4. Zonder dat is het naar mijn mening een nepterreinwagen waarmee er weinig excuus is voor al dat wind vangen op de snelweg. Verder ben ik zelfs nog zo jeugdig dat ik schakelen nog leuk vind, ik zou nog geld toe geven om te mogen schakelen.

Als ik meer te spenderen had zou ik uitkomen op een hybride, een auto op aardgas, of zelfs een combinatie daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Yeti is zeker geen nepterreinwagen, het is alleen maar, wat je onder "terrein" verstaat.

In de suburb city met al hun , onder burgelijke invloed, afgewongen misselijkmakende hernia-veroorzakende, brandblusvertragende VERKEERSDREMPELS, is de Yeti , in zijn nieuwe habitat, heel goed in staat, met deze obstakels af te rekenen, door er bij gelijkblijvende snelheid ,fluitend :whistling: ongehinderd over door te rijden, vanwege zijn bodemvrijheid.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Yeti is zeker geen nepterreinwagen, het is alleen maar, wat je onder "terrein" verstaat.

In de suburb city met al hun , onder burgelijke invloed, afgewongen misselijkmakende hernia-veroorzakende, brandblusvertragende VERKEERSDREMPELS, is de Yeti , in zijn nieuwe habitat, heel goed in staat, met deze obstakels af te rekenen, door er bij gelijkblijvende snelheid ,fluitend :whistling: ongehinderd overheen te rijden, vanwege zijn bodemvrijheid.

Verder ben ik zelfs nog zo jeugdig dat ik schakelen nog leuk vind, ik zou nog geld toe geven om te mogen schakelen.

In de stoomloc in jouw handtekening, zit slechts 1 versnelling vooruit en 1 versnelling achteruit.

In beide rijrichtingen was (is) het dus niet noodzakelijk om te schakelen, dit in het bereik van 0 - 160 km/h.

Ik heb dus het vermoeden, dat je toch zelfs geld zou toe geven, om daarin zonder schakelen te mogen rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de stoomloc in jouw handtekening, zit slechts 1 versnelling vooruit en 1 versnelling achteruit.

Ik heb dus het vermoeden, dat je toch zelfs geld zou toe geven, om daarin zonder schakelen te mogen rijden :)

Dit klopt niet. Een stoomlocomotief heeft ook een inrichting om kracht versus snelheid in relatie tot efficient verbruik te regelen: De regulateur. Daarom valt deze het best te vergelijken met een versnellingsbak. Het gaspedaal komt in zekere zin meer overeen met de stoomkraan.

Met de regulateur wordt ingesteld over hoeveel procent van de slag van de cilinder stoom wordt geïnjecteerd. Is dit weinig dan resulteert dit in een lagere vulling, maar kan er als er weinig trekkracht wordt gevraagd toch een hoge snelheid worden aangehouden met een stoomkraan die slechts een weinig geopend is.

Een Yeti is zeker geen nepterreinwagen, het is alleen maar, wat je onder "terrein" verstaat.

In de suburb city met al hun , onder burgelijke invloed, afgewongen misselijkmakende hernia-veroorzakende, brandblusvertragende VERKEERSDREMPELS, is de Yeti , in zijn nieuwe habitat, heel goed in staat, met deze obstakels af te rekenen, door er bij gelijkblijvende snelheid ,fluitend :whistling: ongehinderd over door te rijden, vanwege zijn bodemvrijheid.

Aha, terrein is dus iets wat geen vermogen vraagt, maar wel bodemvrijheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, net als ik, ook de (verstandige) switch van handbak naar DSG gemaakt :)

Da's een overstap waar ik nu al erg blij mee ben overigens. Heb gister voor 't eerst een stuk gereden en die DSG is toch wel heel erg relax. Mijn vrouw, die inmiddels de meeste kilometers op haar naam heeft, is er dolenthousiast over in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klopt niet. Een stoomlocomotief heeft ook een inrichting om kracht versus snelheid in relatie tot efficient verbruik te regelen: De regulateur. Daarom valt deze het best te vergelijken met een versnellingsbak. Het gaspedaal komt in zekere zin meer overeen met de stoomkraan.

Met de regulateur wordt ingesteld over hoeveel procent van de slag van de cilinder stoom wordt geïnjecteerd. Is dit weinig dan resulteert dit in een lagere vulling, maar kan er als er weinig trekkracht wordt gevraagd toch een hoge snelheid worden aangehouden met een stoomkraan die slechts een weinig geopend is.

@ Skoody

Deze regulateur (excentiek schaarbeweging) laat zich beter vergelijken met een brandstofpomp bij dieselmotoren op zeeschepen.

De brandstofpompen (elke cilinder heeft er 1) regelen door het voortijdig lichten van de zuigklep de "vulling" per arbeidsslag en daarmee het vermogen.

Het toerental wordt door de torsie (koppel) bepaald.

Bij achteruitmanoeuvres wordt de complete nokkenas in de lengterichting verschoven, waardoor de "achteruitnokken" de brandstofpomp en uitlaatkleppen aansturen.

Er komt dus, net zoals bij stoomlocs echt geen versnellingsbak bij kijken.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit toch echt een drietrapsautomaat, ik mis namelijk een koppelingspedaal... (tenzij die rooie knop het gaspedaal voor moet stellen...) ;)

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe