Ga naar inhoud

Zou dit nou echt goed zijn voor je Skoda ?


Winfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Op YouTube staat er alleen bij dat deze Skoda verplaatst "moest" worden omdat deze op een plek stond waar de makers van dit filmje hun tentje neer wilde gaan zetten. De auto staat dus op de kampeerplek van een ander, en de eigenaar ligt kennelijk lekker aan het strand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn wij hollanders toch weer ontzettend ongeduldig.......... :doh2:

Het principe van hefboomwerking was door ook nog niet zo doorgedrongen.

Maar ze doen het wel met beleid, wat houten blokken eronder.

Of het echt heel handig was. Als die in zijn vrij had gestaan had je hem misschien beter zo over het gras kunnen trekken.

Maar dan hadden ze natuurlijk weer sporen in het gras... :lol:

[gedachte]

Eigenaar rijdt na een heerlijke vakantie met de sleurhut weer naar huis.

Zeg schat: vindt jij ook dat de auto zo schut en trilt.........hoe zou dat nou komen......

aangepast door Figaro75
Link naar reactie
Delen op andere sites

:o OMG!

Heerlijk, dat ie trekker ook daadwerkelijk omhoog komt van door die 'kleine' fabia. Goed weerstand geboden, maar helaas verloren van de meerderheid.

ik zal maar zeggen dat ik not amused :mad3: zou zijn al ik (als eigenaar) terug zou komen (gelukkig zal het alarm ze leren). Aan de andere kant, nooit je auto op andermans plekje zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare mensen die hun auto ergens neerzetten en dan onvindbaar zijn. Ik kreeg jaren geleden in Luxemburg ook eens een plekje toegewezen waar een Opel Kadett stond geparkeerd. Geen eigenaar te vinden. Toen zelf met hulp van medekampeerders de auto enkele meters weggeduwd. Leek mij nog redelijk normaal. Een half uur later kwam de eigenaar, een Belg, die ging helemaal over de rooie. Stond op m'n caravan de slaan en toen ik naar buiten ging kreeg ik de volle laag. Ondanks mijn excuus kreeg ik de volgende dag weer de volle laag. Het manneke stikte bijna van woede. Zo boos kunnen sommige mensen worden als je aan hun voiture zit. Ik snap dat wel, hoewel ik na twee keer een grote bek het manneke toch een halt heb toegeroepen. Jammer dat het zo moest. De campingeigenaresse, die vond dat het haar fout was geweest, bood mij een andere en riante plek om het goed te maken en ongetwijfeld om het manneke tegen zichzelf te beschermen. Dat manneke had dit eens moeten meemaken. Dan was hij ter plekke dood neergevallen.

Ik moet ook zeggen, dit vind ik niet meer normaal en zelfs buitengewoon grof om zo met iemands eigendom om te gaan. Ja,ja, ze deden het voorzichtig, maar dan nog. Ik zou in dit geval ook laaiend zijn, wetende dat je er niets meer aan kunt doen. Tenzij je schade onder je wagen kan aantonen, dan zou ik een procesverbaal laten opmaken wegens opzettelijke vernieling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat gedrag van de auto ff op een aanpalend perceeltje plempen en daarna "vergeten" vraagt soms wel een beetje om maatregelen. Je weet ook niet bijvoorbeeld of hier al met bordjes voor is gewaarschuwd.

Aan het Gardameer dan zeggen ze nog "wach ff, die is van Henk, die is nu vast bij Gerard op de thee voor z'n verjoardag, ik haal hem wel ff" (echt meegemaakt), maar op camping met iets minder gele nummerborden en een lager ANWB-gehalte kan het echt erg vervelend zijn. Aan de andere kant: het zijn ook meest eigenaren van auto's met gele nummerborden die dit soort dingen presteren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het filmpje is geplaatst in augustus 2010 en de fabia in kwestie is van april 2010, die auto is gewoon 4 maanden oud en daar gaan ze met een vork onder om hem even op te tillen en weg te trekken, lijkt me niet de manier om met andermans spullen om te gaan.

Die fabia staat waarschijnlijk op de verkeerde plek, dat zal best, maar die ga je toch niet zo aan de kant slepen??

Dikke kans dat de eigenaar er heel zuinig op is en hem daarom bewust veilig weg heeft gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gast had zijn auto daar niet moeten plaatsen, duidelijk. Hij had dan op zijn minst een telefoonnummer kunnen achterlaten of in het ergste geval een sleutel bij bekenden (als het een ons kent ons camping is). Je kan het verwachten natuurlijk.

Anderzijds is het jammer voor diegene die er moet komen te staan. Je moet gewoon van andermans spullen afblijven, dan maar die kerel helemaal vervloeken maar dan heb jij het in ieder geval niet erger gemaakt. Ik zou het dan ook niet zelf verplaatsen maar het probleem laten van de camping, die laat dan in het ergste geval maar een takelwagen komen of zo (niet de trekker!! :o ). Die zijn er voor verzekerd en geheel aansprakelijk als er ook maar één krasje op zit. Precies de reden waarom men lang niet meer zo snel sleept als voorheen, al die alarmen die af gaan, mensen die de boel kort en klein komen slaan ;)

Moet er niet aan denken, schijnbaar mede doordat ik elke euro zelf moet ophoesten en er zo zuinig mogelijk op probeer te zijn (en oh wat heeft men - familie/buren en zo - daar soms een lol over - jaloers?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het in ieder geval niet normaal wat die mensen doen. Wie weet wat een schade er nu aan die auto is ontstaan. Dat weegt totaal niet op tegen het "misdrijf". Zou mij niet moeten gebeuren, dan hebben de daders wel een serieus probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zou het ook nog kunnen dat de bestuurder in kwestie volkomen onwetend zijn auto per ongeluk op de verkeerde plek had neergezet?

ja natuurlijk, maar er wordt ook wel af en toe erg gretig gebruik gemaakt van het recht op dom zijn....

Maar je hebt gelijk, dat kan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody: vooral Hollanders spelen graag voor eigen rechter en zien graag het slechte van een ander. Dat zijn eigenschappen waar ik slecht mee overweg kan. Zelf heb ik meer zoiets van "verplaats je eerst in een ander en oordeel dan pas".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin je hebt zonder meer gelijk als je stelt dat we ons eerst in een ander moeten verplaatsen voor dat we oordelen. Anderzijds krijg ik wel stilaan de indruk dat mensen steeds vaker maar wat doen zonder na te denken of schijt hebben aan de wereld om hen heen. Bij veel situaties ligt de "hoe het hoort"factor toch zeer voor de hand, maar toch doen steeds meer lieden het zoals zij willen. Je kunt het dus ook omdraaien en je vooraf in een ander verplaatsen voordat je iets doet. Als ik iets doe, vraag ik mij eerst af of daarmee een ander in de weg kan zitten. Dat is zoals ik het heb geleerd, omdat mijn moeder dat een onderdeel vond van beschaafd gedrag. Mocht het toch per ongeluk gebeuren, dan schaam ik mij rot.

Schaamtegevoel is volgens mij zwaar uit de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, het tijdperk van de totale schaamteloosheid is al lang aangebroken. Als je op een hete zomerse dag eens om je heen kijkt hoe men er bij loopt of bij het zappen toevallig eens op iets als O, O, Cherzo stuit, weet je genoeg. En bleef het nu nog maar beperkt tot dergelijke relatief onschuldige manifestaties.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody: vooral Hollanders spelen graag voor eigen rechter en zien graag het slechte van een ander. Dat zijn eigenschappen waar ik slecht mee overweg kan. Zelf heb ik meer zoiets van "verplaats je eerst in een ander en oordeel dan pas".

Ja, ik probeer dat ook, maar dit creëert ook ruimte voor smoezen waarbij die ruimte soms wat al te graag weer misbruikt wordt. Dat maakt een mens wel eens wat verplaatsingsmoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe