Ga naar inhoud

Winfield

Members
  • Aantal items

    33
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Winfield won de laatste dag op 24 maart 2012

Winfield had de meest gelikete inhoud!

Over Winfield

  • Verjaardag 03/22/1981

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Groenlo

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia Greenline Combi
  • Motor
    1.2 tdi
  • Tuning
    Nee
  • Transmissie
    Hand 5
  • Kleur
    Zwart
  • Bouwjaar
    28-02-2012
  • Eigenaar sinds
    22-03-2012
  • Kilometerstand
    17.000
  • Opties
    Businessline uitvoering
    Dakrails
    Sunset
    Maxidot
    MDI
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen 315+

Winfield's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

4

Reputatie

  1. Op hoeveel km zit je inmiddels Bjorn? En nog steeds tevreden over je Fabia? En nog even in antwoord op Ed. Bij mijn Skoda is de motor van de achter ruitenwisser inmiddels vervangen en het probleem lijkt er tot nu toe mee verholpen.
  2. Heey Bjorn, Mooie auto man! Dat vindt ik natuurlijk ook niet voor niets, want het is namelijk precies dezelfde auto als waarin ik rij sinds maart van dit jaar, zelfde kleur, zelfde uitvoering. Hij bevalt me prima, alleen helaas het eerste mankement aan de auto is er al, er komt een nieuwe motor in... Nou klinkt dat erger dan het is, het gaat namelijk om het motortje van de achter ruitenwisser. Het begon bij het starten van de auto dat de achter ruitenwisser steeds 3 keer heen en weer ging, ik dacht toen nog misschien heeft het te maken met de achteruit versnelling in combinatie met de ruitenwisser schakelaar, maar hij bleef het maar doen, telkens na het starten. Op gegeven moment bleef de achter ruitenwisser zelfs maar heen en weer zwiepen en kreeg ik hem niet meer uit. Sleutel uit het contact was de enigste manier om de wisser te stoppen. Vervolgens in het instructie boekje opgezocht welke zekering van de achter ruitenwisser is, en deze verwijderd. Na een tijdje de zekering weer terug geplaatst en het probleem leek voorbij, maar dit van korte duur. Wederom na het starten keerde het zelfde probleem weer terug. Met de zekering eruit naar de garage gereden en uiteraard toen ik bij de garage de zekering er weer instopte bleef de ruitenwisser braaf op zijn plek liggen en leek er niks aan de hand te zijn. Bij het uitlezen van de auto werden er ook geen problemen gevonden. Gek genoeg bleef de ruitenwisser het nu een weekje of twee braaf doen, dus alleen wanneer ik hem toestemming gaf laat maar zeggen. Maar ja het probleem kwam weer terug, wat ook wel te verachten was eigenlijk. Weer terug naar de garage en daar hebben ze het de tweede keer nu wel met eigen ogen kunnen zien dat ik het verhaal niet verzonnen had, want met de zekering er weer in ging de ruitenwisser weer vrolijk heen en weer zwiepen. Mijn probleem werd nu iets serieuzer opgepakt, en omdat er nu een monteur was bij wie dit verhaal wel bekend voorkwam werd er even gebeld met een collega in een ander garage bedrijf. Conclusie, ik moet ik nog even een afspraak maken om voor de derde keer langs te komen bij de garage en dan gaan ze er een nieuwe motor in zetten, een ruitenwisser motor dus wel te verstaan. Verder bevalt de auto erg goed, inmiddels 8500 km op de klok staan, en inrijden heb ik volgens het boekje gedaan, ik kon er namelijk ook geen eenduidig antwoord op vinden wat anders het beste zou moeten zijn. Maar het lijkt inderdaad wel dat de auto nu wel losser begint te komen, sneller (als ik over snel mag spreken bij een Fabia GL) bij tussen sprintjes lijkt het wel, en ik weet niet of dat echt zo is, of dat dat tussen de oren zit. Over het algemeen doe ik vrij goed mijn best om zuinig te rijden, ik vindt het gewoon leuk om op de maxidot te zien wat het verbruik en de actieradius afstand doen, en dit kan echt erg zuinig, maar dan wel op de lokale wegen hier in de achterhoek. Op de snelweg zakt het verbruik wel erg snel in. Ik zit nu over de eerste 8500km op een gemiddeld verbruik van 1 op 24, nog wat. Nog even een opmerking over het wassen van de auto, ik wil hem natuurlijk erg graag schoonhouden, zwart is een mooie kleur om te wassen, maar het lijkt wel of de achterkant van de wagen echt het vuil opzoekt want deze wordt echt erg snel smerig, en niet alleen die van mijn Fabia als ik zo na de Fabia's om me heen kijk. Veel plezier met je auto en ik ben benieuwd wanneer je mij in hebt gehaald met je kilometers...
  3. Bedankt! En dat inrijden, tja ik heb er ook zoveel verschillende dingen over gelezen. Het zal wel los lopen, ik rij idd zo normaal mogelijk.
  4. Donderdag heb ik hem dan eindelijk opgehaald, en inmiddels de eerste kilometers gemaakt. Fantastisch! Wat is het toch leuk om in een nieuwe auto te rijden. Oke, wel een beetje eng, want je bent ineens een stuk banger voor krasjes en ergere dingen, dat geeft wel iets meer stress dan met mijn vorige auto's laat maar zeggen Klein detail wat me opviel, ik heb in beide zonnekleppen gewoon een spiegeltje zitten, terwijl ik begrepen had dat deze er niet in zouden zitten bij de Greenline. Mooi mee genomen natuurlijk, maar is dit omdat dit een model 2012 is, of heeft het met de Businessline uitvoering te maken? Verder ben ik nu dus aan het inrijden, en ik doe eigenlijk maar wat. Ik rij veel verschillende snelheden, trek niet te rustig, maar ook niet te wild op, en ik hou me nog maar niet zo veel aan de schakel adviezen van de boordcomputer. Geen idee eigenlijk of ik het op deze manier goed doe. Na de 1000 kilometer moet ik de toeren gaan verhogen als ik het boekje goed begrijp. Overigens is een Skoda Fabia een hele dikke wagen als je uit een Polo SDI modeljaar 2000 komt. Op autoweek heb ik verschillende reviews gelezen van mensen die juist van een grote wagen nu in een Fabia komen en het als een achteruitgang beschouwen. Voor mij is het een dikke vooruitgang !! Ik heb een fotoalbum geplaatst voor de geïnteresseerde.
  5. Deze week (week 12) mag ik hem dan eindelijk ophalen Donderdag is de grote dag! Het aftellen sinds eind november loopt nu dan echt ten einde!
  6. Ik had al wel tussen neus en lippen door geïnformeerd naar de diefstalgevoeligheid van de radio/navigatie, maar ik kreeg een antwoord dat het hier in het oosten nog wel mee viel met het aantal inbraken, en dat het meer in westen van het land voor kwam en in de steden. Wat ik wel weer vreemd vindt omdat ik hier in het oosten ook weer een stukkie meer in het oosten van Europa woon. Verder had hij ook al gehoord dat er gewoon met de slijper door de naviloc en dashboard heen was geslepen. Dat was trouwens voordat ik op het forum meer gelezen had over het naviloc. Ik kan me nu namelijk niet voorstellen dat dat systeem gemakkelijk te kraken zou zijn. Ze pakken dan denk ik wel liever een andere wagen zonder naviloc.
  7. Ja afhankelijk van of ze hem morgen al gelijk in elkaar gaan knutselen, of dat ze het pas eind van de week gaan doen, dat vertellde mijn dealer ook. De dealer weet zelf ook niet precies welke dag precies toch? Of komt er een melding zodra de wagen daad werkelijk klaar is en op transport kan. Ik vraag me trouwens af wat erger is, een maandag morgen wagen, of een vrijdag middag wagen
  8. Ja dat is wel waar ja. Ik heb dat toppic gelezen waarin jij die Navilock besteld had, en dat de levering steeds weer opgeschoven werd. Zoals ik het toppic in één keer door las ging de tijd best snel, maar ik kan me voorstellen dat je veel geduld hebt moet hebben. Is er inmiddels eigenlijk al wel een naviloc voor de Fabia?
  9. Ik hoop het dat die met twee weken toch wel hier in Nederland staat. Is er veel geluk voor nodig ja?
  10. Morgen is het dan eindelijk zover! Morgen is het begin van week 9, de week van de productie van de door mijn bestelde Skoda Fabia Greenline! Stiekem ben ik er toch al weken als een klein kind naar aan het aftellen, volgens mij is dat heel normaal geloof ik... hoop ik Ik heb nooit eerder een splinter nieuwe auto aangeschaft, maar het was altijd al wel een stille wens van mij, dus ik dacht het moet er maar eens van komen. Eind november dan ook gekozen voor de Skoda Fabia Combi Greenline, en onder andere door het lezen hier op het forum voor de volgende opties gekozen; Businessline uitvoering Kleur Black Magic Bekleding Domino Black Dakrails Maxidot MDI Sunset Ik zag laatst een zwarte fabia met zilver kleurige dakrails, dat vondt ik wel erg sjiek staan, maar die keus heb ik helaas niet zien staan toen ik de auto ging bestellen. Verder heb ik nog zitten denken om een RSN510 radio/navigatie te nemen ipv de RSN315, maar ik ben dan toch iets te bang dat ze me de auto open gaan breken, omdat de Columbus wel erg geliefd is bij het dievengilde. Toch jammer dat dat dan de reden is van de beslissing die je uiteindelijk neemt. Ik heb op het forum nog een aantal leuke dingen gezien die ik straks ook wel graag in mijn Fabia wil gaan zetten. Zoals o.a. led verlichting voor de dagrijverlichting en de binnenverlichting. Helaas ben ik niet super handig, maar ik denk dat ik er vast wel uit ga komen met een beetje hulp. Nog even afwachten dus....
  11. Oh ja en stom, nu stel ik wéér vragen in een voorstel toppic.
  12. Bedankt. Ik heb gekozen voor de business line uitvoering, en daar zitten PDC, climatronic, navigatie, klein lederpakket, armsteun en stuurbediening standaard bij in. Verder zag ik vooral in het album van PC Freak dat er nog wel een aantal dingen in de wagen kunnen waar ik best oren naar heb, maar laat ik eerst maar eens wachten tot dat ik de auto in bezit heb. De auto is dus ná de productie al vrij snel in Nederland? De productie zelf gaat best heel erg snel geloof ik (heb ik wel eens bij National Geographic gezien) een kwestie van een paar uurtjes? Domme vragen bestaan niet toch...? Wat moet de dealer nog allemaal aan de auto doen op het moment dat deze bij hem binnenkomt??
  13. Ja bedankt, het wachten is vast wel vol te houden. Ik heb nooit eerder een nieuwe auto gehad, geen idee hoe lang de levertijd normaal is op een auto. Er na uit kijken is ook wel leuk. Van de productie week tot dat die voor bij mij op de stoep staat, hoeveel weken zit daar nog weer tussen?? Twee ??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe