Ga naar inhoud

2e mistlicht activeren


avannigt
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Inmiddels cornerlights ingeschakeld en de needle sweep. De "teardrop" (vijfde wis na de voorruit sproeien) stond al uitgeschakeld. De coming- en leaving home werkt bij mij niet omdat in geen lichtschakelaar heb met "auto" stand.

Ben van plan om het rechter mistachtelicht te activeren, maar kan hier eigenlijk niets over vinden.

Heeft iemand een idee hoe dat gaat ?

groet, Aat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal brandt alleen je linker mistachterlicht.

Het moet ook mogelijk zijn om het rechter mistachterlicht in VCDS te programmeren zodat dat ook brandt bij ingeschakeld mistachterlicht......Als het echt goed mistig is geeft dit dus 2 x zoveel zichtbaarheid voor acherop-komers.

aangepast door avannigt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja alleen als ik voor me zelf spreek heb ik een bloedhekel aan 2 mistlichten omdat je dan vaak heel moeilijk nog maar ziet dat iemand remt !

Dus de achteropkomers zullen er misschien niet echt blij mee zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja alleen als ik voor me zelf spreek heb ik een bloedhekel aan 2 mistlichten omdat je dan vaak heel moeilijk nog maar ziet dat iemand remt !

Dus de achteropkomers zullen er misschien niet echt blij mee zijn

Geheel mee eens!

95% van de automobilisten weet al niet eens wat "minder dan 50 meter zicht is" en dan zijn ook nog eens 2 van die mistpitten echt heel vervelend.

Bij de Japanners die ik heb gehad, ging steevast direct na aflevering het rechterlamje van de mistverlichting er uit (of het stekkertje los).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel geheel offtopic sluit ook ik me er bij aan dat je echt niet 2 mistlampen actief wilt hebben.

- Iedereen zet het al bij minder dan 500 meter zicht aan de voorzijde aan... Denk zelfs dat 'dichte mist' op de radio al voldoende is.

- Niemand denkt na over het feit dat iemand achter je, jouw rode lampje aan de achterzijde beter ziet, dan jij zelf de direct omgeving voor je ziet met die grote koplampen aan.

- Verschil normaal rijden en remmen is vrijwel niet meer te zien (zie ook nog regelmatig auto's zonder 3e remlicht of waar deze geheel defect is).

Poos terug met die dagenlange mist, echt hopeloos. Op de snelweg gaat het dan nog wel, maar binnen de bebouwde brand dat lichtje zowat in je netvlies, zeker in het donker.

Ah fijn, ik zou het lekker zo laten en goed gebruik maken van dat ene lampje. Misschien de kabel in de buurt houden voor als die het begeeft, kan je de andere inschakelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neeeh! :mad3:

Geen twee mistlichten achter, da's nog meer verblindingsellende. :blink:

Auto's zitten vol met elektronika en sensoren (b.v. regensensor), waarom geen mistdetector die dan voorkomt dat je überhaupt je mistlicht kunt inschakelen?!

Of via de radio/navi systeem gekoppeld met mistinformatie vanuit een lokaal systeem? In Duitsland zie je b.v. langs de Autobahn op regelmatige afstand van die zichtmeters staan. Die info zou doorgekoppeld moeten worden richting de auto's.

De zogenaamde Nephelometer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nephelometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd CH, dat zou mooi zijn, gewoon integreren in de auto stand van de verlichting. Hele volksmassa's schijnen nog steeds het idee te hebben dat de mistlamp bij het geringste flrdje mist aan moet, onafhankelijk van de hoeveelheid zicht en/of maken een grove onderschatting van het aantal meters zicht. Wanneer er dan ook nog sprake is van dubbel mistachterlicht, ontstaat een uitermate hinderlijk verkeersbeeld voor de achteropkomers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe