Ga naar inhoud

Vakantie 2012


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja, zondag net besproken na een "hevige discussie" of de kids nog meegaan of niet. Moeders had nog wat tijd nodig om te wennen aan een vakantie zonder. Dus even gepolderd...

Na een leuke vakantie in Engeland wilde moeders daar wel weer heel graag naartoe (ik ook), maar de kids hadden minder interesse. De oudste wordt waarschijnlijk zeilinstructrice en de jongste wilde niet alleen met de oudjes mee. Dan moet je natuurlijk iets bijzonders doen om ze allebeide te "lokken". Dus het is uiteindelijk Scandinavië geworden, een impulsvakantie, binnen 1 uurtje bepaald, gezocht, besloten en geregeld.

We vliegen naar Finland en gaan dan met een huurauto via Kiruna (Zweden) naar de Narvik, de Lofoten en dan naar het noorden richting de Noordkaap en weer terug naar Finland. Duurt 2 weken en vele kilometers... De kids hadden dan "wel zin om mee te gaan", misschien was die walvistocht doorslaggevend (staarten kijken...) ;) .

De Yeti moet dan thuis blijven. Die gunnen we wat rust want die moet waarschijnlijk rond pasen WEL weer naar Engeland waar we een weer willen wandelen...

De Alpen komen natuurlijk ook weer aan bod hoor, met de wintersport en ik mag van de baas (thuis) natuurlijk weer ene weekje een huttentocht maken met vrienden. We weten alleen nog niet of het Oostenrijk of Italië wordt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, zondag net besproken na een "hevige discussie" of de kids nog meegaan of niet. Moeders had nog wat tijd nodig om te wennen aan een vakantie zonder. Dus even gepolderd...

Deze discussie hebben we inmiddels niet meer, onze zoons gaan al een poosje niet meer op vakantie. Alhoewel de eerst volgende vakantie gaan ze wel mee. Dat is de krokusvankantie, eind februari en dan gaan we met familie skieen in Oostenrijk. In de buurt van Schladming (Stiermarken) hebben we een chalet gehuurd voor 10 personen.

Omdat mijn partner in het onderwijs werkt, zitten we aan de schoolvakanties vast.

Meestal gaan we een week weg met de voorjaars- en de herfstvakantie en dan zoeken we een lekker stekkie in Nederland. Fietsen mee in de caravan en dan een paar mooie fietstochten maken of een flinke wandeling. Als het even kan gaan we dit jaar ook in de HePi-vakantie.(Hemelvaart t/m Pinksteren)

Zomers gaan we 4 weken weg, ook met de caravan en waar we dit jaar naar toe gaan weten we nog niet.

aangepast door Witte Yeti
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal gaan we een week weg met de voorjaars- en de herfstvakantie en dan zoeken we een lekker stekkie in Nederland. Fietsen mee in de caravan en dan een paar mooie fietstochten maken of een flinke wandeling. Als het even kan gaan we dit jaar ook in de HePi-vakantie.(Hemelvaart t/m Pinksteren)

Zomers gaan we 4 weken weg, ook met de caravan en waar we dit jaar naar toe gaan weten we nog niet.

Dat zijn ook mooie vooruitzichten! Af en toe lekker een paar dagen "pakken"!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nochtans hadden we mooie plannen voor onze vakantie dit jaar : eerst 4 dagen las vegas en dan 11 dagen naar hawaii

Als ik jou was dan zou ik eerst Hawai doen en dan pas Las Vegas als de tijd daar is !

Ga je in de volgorde die jezef aangeeft dan is er een kleine to grote kans dat je nooit in Hawai aankomt omdat je geld in Vegas is vergokt B)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sodela: goede keuze, het is daar prachtig. Je zou de Noordkaap ook links kunnen laten liggen en wat meer tijd besteden op de Lofoten. Als je toch moet huren: Een camper zou op deze vakantie iets toevoegen, omdat je dan overal kan overnachten waar je wil, en er zijn daar ongeloveloos veel mooie plekken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag terug gekomen van Boston, dus nog een beetje bijkomen van 6 uur tijdsverschil. De Yeti stond in de garage van het hotel op Dusseldorf airport, de eerste nieuwe auto die ik niet buiten wilde parkeren.

Was blij dat er weer in kon rijden. Feest!!! Onze plannen zijn om in oktober weer naar Boston te vliegen (bezoek Belle Fille) van Amsterdam of Dusseldorf. Met de voorjaarsvakantie een weekje Italie of franrijk, met de Yeti of vliegen en een auto huren. In de zomer komt de familie uit de USA naar Appingedam, meestal een weekje hier thuis en een weekje weg, weten nog niet waar naar toe. Als de familie weg is gaan we nog 1 a 2 weken met z'n tweeen weg, kan Terschelling worden of met de Yeti of vliegen naar Zuid Frankrijk.

Dit zijn maar plannen, maar wat is het leuk om plannen te maken, zo heb je 2x plezier van je reis.

Bedenk, stel niet uit tot later, maar geniet er nu van, want misschien is er geen later. Allemaal een goede reis en geniet ervan. :lol:

post-478-0-29473700-1326314332_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen, hoop ik dat de crisis mijn vakantie niet teveel beïnvloed.

In dat geval wordt het voor ons 8 dagen Israël of Rome, één van de twee. Ik vind het altijd leuk om een keer te vliegen. Israël is een oude wens, maar tot op heden vind ik het een erg duur reisje. Kan er drie keer voor naar Rome...

In ieder geval in juni met de nieuwe Yeti en de caravan naar Zuid Frankrijk: in de buurt van Frejus voor een dag of 10 en op de terugweg nog een week via Alpe d'Huez en omgeving, waarna we waarschijnlijk via Duitsland, Wiesbaden (familiebezoek) weer naar Nederland gaan.

Dan hoop ik in de herfst nog een week naar Domburg, Zeeland te kunnen. Dat hebben we na vele jaren vorig jaar ook gedaan en dat is ons weer uitstekend bevallen. We hadden ook mazzel met een week prachtig weer, na een verregende zomer. Met mooi weer vind ik Zeeland en dan vooral Walcheren de Rivièra van NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok dat we in de mei vakantie richting Italië rijden met de Superb, vorig jaar hebben we daar een week aan het Gardameer gestaan voor 100 euro in een kant en klare tent. Die camping en omgeving zijn zo goed bevallen en zeker voor die centen willen we daar nog eens terug. Erg kind-vriendelijke camping en dat is in ons geval wel zo handig zeg maar..

In de zomervakantie willen we er met de caravan op uit, waar naartoe weten we nog niet. Vorig jaar zijn we in Zeeland (Breskens) geweest en hebben we 2 weken minder prettig (ahum) weer gehad.. Maar ja, eerst maar eens een E rijbewijs halen, anders wordt het een 1-2-tje met m'n schoonouders en wordt het weer Zeeland (zij gaan dan eerst 4 weken, laten de caravan staan en dan gaan wij er nog 2 weken in)

Al met al niet zo spannend in vergelijk met de meesten hier .. :(

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

...en je kon niet de oppas inhuren om er 4 dagen Parijs zelf van te maken?

De oppas (smm en/of spp) heeft ook een mooie break nu! Kinderen zijn nu op een leeftijd dat de jongste van 5 nu ook alles kan doen in EuroDisney zonder de hele dag in een buggy te zitten. De oudste van 10 heeft al een heel programma gemaakt wat we alle dagen gaan doen. Met behulp van de metro komen we een heel eind zegt hij! We zullen het meemaken over 8 weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele mooie camping in de Vogezen ontdekt. Primitief, maar prachtig op 1200 m gelegen met uitzicht op de Petit Ballon. In de buurt van Sondernach. Ga daar in elk geval een aantal dagen blijven en wie weet zelfs mijn hele trip, want je kunt daar prachtig wandelen. En het mooie van de Vogezen is dat het vaak dwars door de natuur en niet over paden loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Op dit moment ligt alles nog open. Zou graag weer naar de Dordonge gaan. 2 jaar geleden geweest en dit beviel goed. Een andere optie zou Duitsland kunnen zijn. Mijn zoon van 13 kwam met het idee. Waarschijnlijk i.v.m. het feit dat hij denk elke dag worsten te kunnen eten. Maar wat het ook wordt, het moet wel met de nieuwe Fabia zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe