Ga naar inhoud

Vakantie 2012


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Ach... ZuidAmerika.

Onze dochter gaat daar in juni voor een half jaar of zo heen. En moeders loopt nu al gierend tegen het behang op wegens het vooruitzicht dat we haar zo lang niet zullen zien.

Er zijn nog zo veel onzekerheden; gaat ze wel een half jaar (ze heeft nu een vriend hier...), durf ik weer te vliegen? wil/kan ik mee voor 2 weken?

Welk land zit ze dan??? en inderdaad de benodigde euro´s.....

We zien wel dus. :zuster:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En koop gewoon zo'n all-in kaartje voor het openbaar vervoer in Berlijn. Te koop voor 1 tot meerdere dagen. Kun je zelfs inclusief de toegang tot het hele museuminsel kopen. Het OV aldaar is echt perfect. S-Bahn, U-Bahn, Trams, bussen, de hele reutemeteut is inclusief.

Zoals de BerlinWelcomeCard:

http://www.bvg.de/index.php/de/3786/name/Tarifuebersicht/article/12342.html

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kamperen lijkt afgeleid te zijn van het woord "kamp" en dat doet mij denken aan concentratiekampen, schoolkampen, en andere afschuwelijkheden. Terwijl ik altijd ...ampeer op een camping, en daar heb ik veel vakantiewaardiger associaties bij. Zolang je dus camping met een c schrijft vind ik camperen eigenlijk beter, maar goed, voor de spellingneuroten nog een keer:

binnenkort 3 dagen weg om te kamperen, maar twijfel nog tussen omgeving van

- Altenbeken

- Ahrbrück

Welke van de twee zou nou de mooiste omgeving hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar Berlijn gaat en enigszins van techniek houdt kan ik je het techniek museum van harte aanbevelen. Echt heel groots en mooi. Na het bezoek kwamen we erachter dat er het museum zelfs uit 2 delen bestaat. Naast het algemene techniek museum is er ook een auto deel. Het is bijna een dagvullend programma. Het joods museum heeft bij ons ook een diepe indruk achtergelaten. Verder natuurlijk het KDW enz..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb onderhoudsarme tuin. Geen bloem in te vinden. Overigens bloeit Venray in veel andere opzichten dan met bloemen. Kijk toch maar een op venraybloeit.nl (veel cultuur, kunst en Fun)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar waarschijnlijk in deze volgorde:

Het Zwarte Woud (4 dagen)

Noorwegen (een week of 2)

Eifel/Moezel (een weekend) erg mooi in oktober met de druiven en herfstkleuren)

Allemaal met de Fabia.

Naar Noorwegen kijk ik echt uit. Weet iemand trouwens een mooie route om te :drive1: of verblijfplaatsjes? Liefst tussen Oslo en Bergen ...

aangepast door laagvlieger
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar Berlijn gaat en enigszins van techniek houdt kan ik je het techniek museum van harte aanbevelen. Echt heel groots en mooi. Na het bezoek kwamen we erachter dat er het museum zelfs uit 2 delen bestaat. Naast het algemene techniek museum is er ook een auto deel. Het is bijna een dagvullend programma. Het joods museum heeft bij ons ook een diepe indruk achtergelaten. Verder natuurlijk het KDW enz..

Berlijn is een geweldige stad, absolute aanrader! Als je door de jongste geschiedenis geboeid bent (WOII en alle shit daarom heen en de koude oorlog) zit je er daar midden in. Een beetje verborgen maar wel erg interessant is het Stasimuseum aan de Normannenstrasse, simpel maar indrukwekkend. Kijk vooraf vooral even "Das Leben der Anderen" dat mooi laat zien hoe pervers het systeem was (1-op-1 voortzetting van de methodieken van de nazi's en een mooie blauwdruk voor de beginnende dictator voor wie aspiraties heeft)... Voor de vrolijke noot moet je meteen even "Goodbye Lenin" bekijken. Met beide films op zak / in je hoofd geniet je veel meer van Berlijn en maakt de verandering die deze stad in 20 jaar heeft doorgemaakt nog meer indruk op je!

Daarnaast zijn de mensen heel aardig en anarchistisch met een eigen gevoel voor humor die voor veel Nederlanders verrassend bekend voor kan komen (geldt overigens voor de meeste Duisters dat ze net Nederlanders zijn...).

Gebruik in Berlijn vooral de fiets. Het centrum is relatief klein (in 25 minuten end-to-end) en de fietspaden zijn relatief goed (oftewel het is lekker chaotisch). Het OV systeem is ook een beetje chaotisch omdat je een bonte mix van trams, bussen en metro hebt die nog veel van Oost-West hebben (sluit niet lekker op elkaar aan). In het KDW kun je uitstekend eten op de "lekkerbek" afdeling. De afdeling is al de moeite waard (hoezo 1of 2 soorten kaviaar als er wel 30 bestaan)... Een stuk of 10+ gelegenheden bieden echt alles wat de wereld aan lekkere dingen te beiden heeft en voor een hele schappelijk prijs, vers klaargemaakt en bijzonder lekker.. Met de oude Mensa van de Oostberlijnse universiteit (Humboltuni) hebben we ook erg goede ervaringen, is nu gewoon een restaurant met goed eten voor een schappelijk prijs (beperkte kaart maar alles is er lekker) en dichtbij de Museumsinsel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alexander en bakkertje, bedankt voor alle tips. We nemen zowiezo de fietsen mee in de caravan, want het leek ons handig om die te gebruiken in Berlijn. Ik ben van plan om alle tips uit te printen. Inmiddels hebben we ook een boekje over Berlijn aangeschaft.

Verder zijn het we het internet aan het afstruinen voor nog meer info.

Nu nog een geschikte camping vinden. Zelf denken we om een plekje aan de zuidwestkant van Berlijn in de buurt van Potsdam te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier onze vakantieplannen voor 2012 :wijn_drinken:

Zaterdag is het voor mij zover, op reis naar Zuid-Frankrijk, ik weet niet of je het vakantie mag noemen als je niet meer werkt, want dan heb je altijd al vakantie. Met de Yeti naar Schiphol, zal op de A6 opletten of ik een Yeti Pacific Blue tegen kom. We vliegen met KLM naar Marseille, huren een auto, Renault Kangoo . We zijn 1 week in Rousset samen met het gezin van mijn dochter en 1 week met z'n tweetjes in Bandol. Heb de michelinkaart 340 gekocht en neem een (leen) iPhone, waar Tom-Tom opstaat zonder flitspalen.

Voor oktober kwam er een "aanbieding" langs, voor een "goedkope" directe vlucht, naar Boston met de KLM. Dat is voor ons 1/2 jaarlijkse familie bezoek, mijn " Belle Fille" woont 40 km ten noorden van Boston. Hier is altijd wel een auto beschikbaar voor ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe