Ga naar inhoud

Facebook


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

http://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2011/09/27/facebook-keeps-a-history-of-everyone-who-has-ever-poked-you-along-with-a-lot-of-other-data/

Facebook Keeps A History Of Everyone Who Has Ever Poked You, Along With A Lot Of Other Data

Across the pond, European law grants citizens a “right to access,” meaning that companies have to provide a person with all of the personal data they have on them if they request it. An Austrian-based group called Europe v. Facebook has posted a couple of the reports compiled by the social networking giant everyone loves (and loves to hate).

Most of you probably know that Facebook knows a lot about you. But did you know that if you were to print it out, it might take up about 880 pages? I went through one of the lengthy dossiers from Europe v. Facebook. Here are the juicy bits for a female Facebook user with the initials ‘L.B.’ who has been a member of the site since 2007:

Facebook keeps track of every person who has ever poked you. Facebook user L.B. has been poked over 50 times from 2008 through 2011 (K.D. was a frequent poker in 2008, though a user by the initials T.V. is currently the pokiest of L.B.’s friends).

Facebook keeps track of the devices associated with your account

The report includes a list of the machines that L.B. has used Facebook from, how often she has signed in from the machine, as well as a list of all the other Facebookers who have logged in on that machine. As pointed out recently by blogger Nik Cubrilovic, Facebook leaves cookies on computers that have the ability to track users even when they’re logged out of Facebook. Facebook now plans to scale back that cookie use, but it still will want information about who’s signing in on which machines to thwart hackers, block spammers, and know which computers are in Internet cafes, for example. Given the hundreds of millions of users the company has, “Facebook is pretty much indexing all computers worldwide,” says Max Schrems of Europe v. Facebook.

Facebook keeps track of every event you’ve ever been invited to, and how you responded to the invitation. L.B. has attended about 29 events since 2009, has declined nine invitations since 2010, and has failed to RSVP at all to about 75 events dating back to 2007 (how rude!). The inviter, location and name of the events have been blacked out on the report posted to Europe v. Facebook’s site for privacy reasons.

A list of exes?

Facebook keeps track of everyone you defriended and when.

As some have pointed out, the Facebook Timeline will also expose this information to anyone who’s interested. L.B. has removed over a dozen of her friends over the years. The Facebook report also includes a list of friend requests that L.B. rejected.

Facebook includes a history of messages and chats in the report. Europe v. Facebook says that some users say their reports include messages they’ve deleted.

If you want to see all 880 glorious pages yourself, you can download the file here [pdf]. It also includes things you’d expect, like a list of all of L.B.’s friends and personal information from her profile page.

What I was surprised not to see here was a list of the things that L.B. had looked at and/or clicked, such as other peoples’ profile pages, photos, or status updates. As we have seen before, that is something Facebook knows about its users. Update, Sept. 28: While “real-time activities” are missing from L.B.’s report, you will see them in another report on the site, for M.S.)

So, just keep this in mind next time you’re on Facebook. All your pokes are going into a permanent record.

Link naar reactie
Delen op andere sites

so what, lijkt me allemaal vrij evident en is voor mij geen nieuws. Lijkt alsof het allemaal heel alarmerend is, maar hier ben hjer zelf bij natuurlijk. Als je vanaf een nieuwe machine inlogt, wordt idd gevraagd of jij het wel bent en er wordt ook bijgehouden van waaraf je inlogt. Enige wat van belang is, is dat je je standaard privacy instellingen desgewenst moet wijzigen. Dan kun je geheel bepalen wie wat te zien krijgt. En dat FB alles wat je doet registreert en kan reproduceren, dat is in feite niet anders dan dat een provider van telefoon of internet dat ook kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gevaar van dit soort registraties afhankelijk is van je leeftijd. Op HRM-sites wordt er ook geschreven over de toelaatbaarheid van meekijken op FB en Hyves door werkgevers en UWV. Ik ben verwillig actief voor de FNV en wijzen leden er expliciet op hun FB goed te beveiligen, juist omdat werkgevers meekijken. Hoe vaak we niet horen dat mensen zijn afgewezen door uitlatingen op FB. Ik laat mij op FB ook en soms zelfs met name uit over mijn politieke denkbeelden. Als je jong bent, kan dat nadelig werken bij sollicitatie. Werkgevers zijn nog steeds niet gek op rooie rakkers, die hun maatschappijkritiek niet onder stoelen of banken steken. Ook is het triggie om je werkgever in FB te zetten en iets te schrijven ten aanzien van je werk. Het kan je je baan kosten.

Het is inderdaad niets nieuws Rosinfield, maar je zult ze de kost moeten geven die zich helemaal bloot geven op FB. Gek genoeg is er bij jongeren, die doorgaans zo gewiekst zijn met sociale media, veel onwetendheid en zijn ze zich van geen kwaad bewust. Tot ze het via een omweg voor hun kiezen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt, maar dat is dan toch vnl de eigen dommigheid of liever gezegd onnadenkendheid, denk ik. Je moet je natuurlijk wel heel goed realiseren wat je er wel en niet op zet en voor wie te zien. Net als mensen die in nep mails van banken e.d. trappen.

Overigens ben ik tot op de dag vandaag nog steeds stomverbaasd dat ik in 1979, ondanks een verleden als actief CPN lid, bij het ministerie van defensie ben aangenomen en daar zo'n 25 jaar later als Luitenant Kolonel ben weggegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://tweakers.net/nieuws/79158/nieuwe-worm-steelt-inloggegevens-van-45000-facebook-gebruikers.html

Onderzoekers hebben een mutatie ontdekt van de Ramnit-worm die het gemunt heeft op Facebook-gebruikers. De malware heeft inmiddels de accountgegevens van 45.000 gebruikers van de sociale-netwerksite onderschept.

De Ramnit-worm bestaat al sinds april 2010 en heeft inmiddels diverse doelwitten gehad. Nadat de worm het aanvankelijk had voorzien op ftp-inloggegevens, gooide de malware het in augustus vorig jaar over een andere boeg door actief financiële inloggegevens proberen te onderscheppen.

Seculert heeft nu een nieuwe variant van Ramnit ontdekt die het op Facebook-gebruikers heeft gemunt. Volgens de onderzoekers is de malware, genaamd Ramnit.C, hierin redelijk succesvol: inmiddels zou de worm er in zijn geslaagd de gegevens van 45.000 Facebook-gebruikers te stelen. Hoewel de malware over de hele wereld toeslaat, lijken er vooral veel meldingen uit Groot-Brittannië en Frankrijk te komen.

Seculert vermoedt dat de aanvallers de 'gekaapte' Facebook-accounts gebruiken om kwaadaardige links naar de contacten van getroffen gebruikers te sturen in een poging de malware zo verder te verspreiden. De beveiligingsonderzoekers hebben Facebook eerder al van hun ontdekking op de hoogte gesteld en een lijst overhandigd van de gecompromitteerde accounts. Het is niet bekend of Facebook actie heeft ondernomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat moet ik nou verbergen? Pincodes, digid, eeuuh wat bankrekeningen en verder niet veel hoor! Dat zal ik niet snel op FB bespreken! Op FB bespreek je wat je gedaan hebt of wat je gaat doen? Met vakanties bijvoorbeeld. Auto's ook!

Met Linkedin mag je dan ook wel oppassen?

Hier mag je ook wel oppassen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je zegt, kan EN zal tegen je gebruikt worden.

Ook 'simpele' verhalen over vakanties, autovoorkeuren, altijd maar koffiedrinken bij een burger-boer en gratis WiFi gebruiken. Of insinuaties dat je 'zogenaamd' aan het thuiswerken bent. Of vrouwlief met de auto van de zaak op pad is, etc, etc.

Er zijn altijd wel snode gasten die daar kwaad mee kunnen.

Of dat terecht is, is een ander verhaal, maar de schade is dan al geleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

of dat je naar het gemaal in lemmer bent of ff naar de bakker of de boerin !

ach erik we doen het allen including jij zelf ook

alleen je moet zorgen dat je ziel en zaligheid niet op tafel komt te liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie noemen het paranoia, ik noem het de praktijk van alledag.

Vrijwel dagelijks moet ik ICT issues oplossen van mensen en bedrijven die te achteloos met ICT security (het gebrek daaraan) zijn omgegaan. En soms is het hilarisch, soms is het triest, soms kost het (veel) geld. Maar altijd is het ellende. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik nu een deja-vu? oh nee, we hebben het toch niet over biggie brother (hihihihi, grapje mensen :lol: )

In relatie tot facebook e.d. recruiters gebruiken gewoon sites als google en wieowie om meer info over mensen te krijgen. Waarom niet? Lijkt me vrij logisch en doe ik zelf ook als ik ergens op gesprek moet met een voor mij onbekende. Voor hetzelfde geld ga je op gesprek bij iemand die into Skoda is :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaan we weer :

Het aantal aanhangers zal ongetwijfeld toenemen, vanwege de subsidie 8-)

Filesharing officieel religie in Zweden

Laatste update: 5 januari 2012 11:01 info

AMSTERDAM – Filesharing is officieel een religie in Zweden. De Kopimisten geloven heilig in het kopiëren en delen van informatie.

m1fz1uda9aaw.jpgFoto: NU.nl/Chris HeijmansDe Kerk der Kopimisten moest drie keer een aanvraag indienen bij de overheid, maar heeft het eindelijk voor elkaar als officiële religie te worden aangemerkt. De Zweedse overheid heeft dat tegenover Tweakers.net bevestigt.

Kopimisten is afkomstig van de term kopimi dat uitgesproken wordt als copy me. De geloofsbeleving van de Kopimisten is nu vastgelegd en omvat het geloof in kopiëren en delen van informatie. Door de erkenning kunnen zij nu subsidie en belastingvoordelen krijgen.

Er zijn naar verluidt ongeveer drieduizend leden die de Kerk der Kopimisten aanhangen. Dat zij geloven in het kopiëren en delen van informatie betekent uiteraard niet dat zij auteursrechten mogen schenden. De Kopimisten moeten zich aan de normale wetgeving houden.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook mensen die denken dat besloten fora een bescherming zijn tegen het niet openbaar worden van 'praatjes' waarvan je niet wilt dat andere dat te weten komen, komen bedrogen uit:

http://tweakers.net/nieuws/79161/twitter-moet-gegevens-xs4all-oprichter-gonggrijp-overhandigen.html

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe