Ga naar inhoud

Facebook


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hook, ik ben het helemaal met je eens. Als ik mijzelf google dan verbaast het mij wat er boven komt. Ik heb in het verleden op enkele besloten patiëntenfora geschreven om met lotgenoten van gedachten te wisselen en potverdrie het staat voor iedereen te lezen. Ook de interactie van de SP-site is allemaal op naam te googlen. Ik vind het geen doemdenken om in de toekomst te verwachten dat deze zaken zich eens tegen je kunnen keren.

Meen je dat echt Rosinfield, dat je ondanks CPN'er zijn toch in het leger een hebt kunnen werken? Of is dat een geintje?

Vooral CPN werd je bijna overal nagedragen. In m'n jonge jaren heb ik nog eens bij de politie gesolliciteerd en daar werd ook gevraagd naar je politieke kleur. Toen was Nederland met Joop den Uyl behoorlijk links, maar toch.

De vrijheid in het westen is in werkelijkheid nep. Feitelijk leven we in een geraffineerd opgezette dictatuur. Van de oorsprong van democratie is geen sprake. Je hebt de vrijheid van spreken, maar wat heb je daaraan als er niet naar wordt geluisterd? Je mag op internet dus schrijven wat je wilt, maar als het een werkgever niet bevalt, krijg je die baan niet die je graag wilt. Democratie? Aan me hoela.

Het raffinement zit hem in de systemen waarbinnen je vrij lijkt, maar in werkelijkheid trekken de poppenspelers aan de touwtjes en hebben wij gewoon te volgen.

Zie nu maar hoe het gaat met de pensioenen. Fondsen maken beleggingswinsten van minimaal 6%. De pot staat bol van de poen. Men verzint een systeem van dagrentes met een mogelijke crisis in het vooruitzicht. Je zet jongeren op tegen de ouderen met leugenachtige verhalen à la Donner en consorten et voilà, je hebt Jan met de Pet financieel geketend.

Dat is geen doemdenken, dat is pure realiteit. We worden genaaid en niet gezoend en we vinden het nog lekker ook. Dan is het systeem dus geraffineerd en heeft niets meer te maken met de macht aan het volk. Om met Freek de Jonge te spreken: "zo kan ik nog uren doorgaan". 't is nu al weer een heel verhaal ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerardus: jazeker, meen ik het. Jarenlang actief lid geweest (ook van ANJV) incl. colporteren met de Waarheid, plakken, kalken, e.d. Desalniettemin gewoon aangenomen, na veiligheidsonderzoek BVD. Stond er zelf ook nogal van te kijken. Blijkbaar heeft degene die voor dat onderzoek verantwoordelijk was, zich er met het bekende Jantje van afgemaakt. Gek idee, anders zou mijn leven heel anders zijn gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrijheid in het westen is in werkelijkheid nep. Feitelijk leven we in een geraffineerd opgezette dictatuur. Van de oorsprong van democratie is geen sprake. Je hebt de vrijheid van spreken, maar wat heb je daaraan als er niet naar wordt geluisterd? Je mag op internet dus schrijven wat je wilt, maar als het een werkgever niet bevalt, krijg je die baan niet die je graag wilt. Democratie? Aan me hoela.

Ach kom op. Wees blij dat niet alles democratisch is, soms is het juist daardoor dat er af en toe ook nog zaken wel functioneren. "De wil van het (het?)volk" is over het algemeen dat men vooral vrijheid wil om niet verder te hoeven denken dan de eigen neus lang is. Dat er geluisterd moet worden zal best. De vraag is dan wel even: naar wie wel en naar wie niet.... Alles tegelijk kan niet weetjewel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk idd dat we daar ook niet al te hoogdravend over moeten doen, die zgn "vrijheid". Die is zeker van beperkte waarde als het er op aankomt. In voormalige Oost Europese dictaturen waren bepaalde zaken weer veel beter geregeld dan hier (gratis OV, gezondheidszorg en onderwijs, b.v.). Is dus allemaal maar relatief en menigeen in die landen zal tegenwoordig enigszins met lede ogen de jongste ontwikkelingen gadeslaan, waarbij de macht in handen is gevallen van een soort maffia en een beperkt aantal mensen door daarmee te collaboreren mee profiteert, maar de grote massa het nakijken heeft. Ik wil maar zeggen, het is allemaal maar relatief en je kunt blijkbaar niet the best of both worlds hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar begint het idd al mee. Wij zijn veel minder vrij dan we denken. In heel veel gevallen heeft het brein al lang iets beslist en wordt er pas naderhand een "keuze" bij verzonnen. Dit is experimenteel aangetoond; er is al een actie potentiaal op zenuwcel niveau te zien voor dat men zich bewust is van de te nemen/genomen actie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijheid is wat mij betreft, dat je niet verplicht wordt om op elkaar te lijken (eenheidsworst, zoals in het bijna laatste communistische bolwerk Noord Korea).

Het tegenovergestelde is Robinson Crusoë op zijn onbewoonde eiland.

Het is nooit goed, maar een dunbevolkt eiland (bijvoorbeeld Schiermonnikoog in de winter) heeft wel iets weg van het beoogde ideaal.

De veerdienst moet dan wel uitgevallen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe