Ga naar inhoud

Henk Wijngaard stelt zich voor(nieuwe Superb rijder)


Henk Wijngaard
 Delen

Aanbevolen berichten

Als alles goed gaat ben ik in februari de trotse eigenaar van een nieuwe Super combi. Na in exact 3 jaar tijd 180.000 kilometer met een Golf Variant te hebben gereden, binnen kort een Superb. Een ambition business line met de 1.6 tdi motor. Optioneel sunset, connect pakket en een trekhaak voor de sleurhut. De benchmark voor mij was een Passat trendline, maar daar zit haast niks op en aan. Ook de Touran (ik heb 3 kleine kinderen) mocht alleen in de trendline met een executive pakket erop. Maar dan is het echt zo'n saaie bus en ook nog 25% bijtellen. Wij dienen wel binnen het VAG concern te shoppen en dan ben je bij de Seat dealer snel door de winkel heen gelopen. In het verleden al eens een Altea gehad die niet echt beviel, raakt nu ook gedateerd. En de Exeo is klein en in de lease duur. Dan maar bij Skoda kijken. De stoelen van de Octavia vond ik niet echt lekker zitten en volgens mij komt de nieuwe Octavia ook wel redelijk snel als VAG het nieuwe MQB platform heeft uitgerold. Kort een proefrit gemaakt en nog wel wat twijffels, volgens mij staan de isolatie en de stoelen niet op het Volkswagen niveau. Maar ik denk dat ik de beste keus heb gemaakt. Toen de kleur! Mocca niet meer leverbaar, dacht ik aan aqua blue. Maar ik had wel eens zin in wat anders. Dus uiteindelijk voor Amethyst Purple gekozen. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg! Nu nog 2 maandjes wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom hier op forum en voor je uitgebreide Wie ben ik !

En ach twee maanden duren niet zo lang toch als je moet wachten ??

Maar om de tijd te veraangenamen moet je maar eens in de download kijken hier op forum

Kun je je manual van de SuperB alvast downloaden en dan weet je over 2 maanden excact waar elk knopje voor dient

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henk,

mooie auto. Heb er vorige week een tijdje in mogen rijden. Is wel een kanjer van een bak. Zonder je tekort te willen doen, ik was blij weer in mijn overzichtelijke(re) Yeti te rijden... Daar kan ik namelijk makkelijker een parkeerplekje mee krijgen ;) (kan natuurlijk ook aan mijn beperkingen liggen met inparkeren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Henk!

Wederom een Superb rijder :notworthy: :notworthy:

Ik heb exact dezelfde beweegredenen gevolgd (en zelfs nog bij Peugeot gekeken) en uiteindelijk ook bij de Superb uitgekomen. Om onze 3 kids te laten passen op de achterbank heb ik voor de sedan/hatchback gekozen, daarvan zijn de deuren langer en heb je meer ruimte voor de rugleuningen van de kids. Maar dat ligt er natuurlijk weer helemaal aan wat voor stoelen je hebt en hoe oud de jeugd is ;)

Ik las dat jij wel de sunset hebt gekozen, dat had ik niet gedaan en achteraf spijt van :doh2:

Laatst een Octavia meegekregen als leenauto (1.2 TSI) en de Superb lijkt mij inderdaad een niveau hoger als je kijkt naar de zit en de rust in het interieur.

Succes met het wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gefeliciteerd!

Nou, dan zit je er warmpjes bij met die stoelverwarming! Wel net zo handig trouwens met deze temperaturen (buiten dan). Ben blij dat ik het erin heb. Bij ons in de bolide zal het er ook wel om spannen wie er voorin mag zitten tijdens de wintersport. Blij dat ik rij er op 1 van de 2 juiste plekken zit ;) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aankomende vrijdag is het dan zover! Auto wordt door de dealer afgeleverd op de zaak en 's middags laat ik meteen de winterbanden er op leggen. Ben benieuwd!

Zou je met het oog op de gewaagde kleur zo goed willen zijn om wat foto's van de wagen te plaatsen? Ben echt benieuwd hoe dat smoelt! Ik denk eigenlijk dat het gewoon fantastisch staat. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuweling is vroeger een chauffeur geweest en nog steeds werkzaam in transport (alleen nu met stropdas ipv werkhandschoenen). De Henk WIjngaard alias leek me wel leuk.

Maar goed: ter zake! Hij is binnen :D De 75 kilometer van Oss naar huis vandaag zijn uitstekend bevallen, erg comfortabel. De uitvoering geeft je een gevoel van luxe: bi-xenon, coming home, leaving home, navi. Echt fantastisch. Als er wat meer kilometertjes opstaan scchrijf ik nog een stukje.

PS hoe kan ik een foto downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe