-
Aantal items
16001 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
588
Inhoudstype
Profielen
Forums
Kalender
Downloads
Blogs
Galerij
Alles dat geplaatst werd door EdK
-
en nog 6 euri admin kosten er uiteraard bij Maar ach de straf die je van mevrouw WMM hebt gehad zal zwaarder geweest zijn
-
Lostrekken van ruitenwissers die vastgevroren zitten ? Wel die manier resulteert bij mij dat het rubber losgetrokken wordt van de wisser. Tijdens krabben doe ik altijd de milieuonvriendelijke versie, dus draaiende motor blower op maximaal en achteruitraamverwarming aan. Dan beginnende te krabben met de zijramen en dan pas de voorraam, startende te krabben in het gezichtsveld en als ik dan als bijna laatste bij de wissers kom zijn die in algemeen al ontdooid van de ramen en hoef ik dus niets los te trekken ! En achteruit krabben hoef ik dan al helemaal niet meer te doen omdat die door de elektrische verwarming al volledig ontdooid is Waarom geen Ford voorramen in een Skoda ?
-
Yeti Elegance TDI 4x4 DSG besteld, Octavia ingeruild
EdK reageerde op domherre's topic in Mijn Wagen
Nee Frank dat is Zweeds Rosso Brunello en dat staat veel mooier op een Yeti ! Maar strakke bak en daar ga je in het zweedse en over de grensen ervan veel plezier aan beleven -
We hebben 2 grote kaartleveranciers teleatlas en Navtecq en die min of meer van TT en Garmin zijn Als we beide leveranciers nemen dan weten we allen dat die update's gemiddeld om de 2 a 3 maanden komen met aangepast kaart materiaal. Nu heb ik voorheen een JVC 2 Dins unit gehad met GPS en met kaartmateriaal van Teleatlas Wel dan denk je in eerste instantie dan zit ik goed met de kaart update's Maar je bent afhankelijk van de grillen van JVC die alleen de update's levert En ik ben er achter gekomen toendertijd dat ook dit verouderd materiaal is tov de losse GPS units Moeten we hiermee dan wijzen met onze vinger naar teleatlas ? Wel denk het niet, maar eerder dus naar JVC want die koopt blijkbaar het oudere kaartmateriaal op en verkoopt dat als nieuwe kaartupdate's naar zijn gebruikers voor in mijn ogen grof geld. Hetzelfde gebeurd volgens mij ook door VAG , met ook als gevolg dat je een nieuwe wagen aanschaft en je er zoetziefelijk vanuit gaat dat je dus ook up to date kaartmateriaal erop hebt staan Maar wat blijkt, op vele fora lees je dat er mensen zijn die in nieuwbouw wijken wonen die hun GPS niet herkent. Maw verouderd kaartmateriaal ! Zou het makkelijker en beter kunnen ? Wel vermoed het wel, maar dan moeten de contracten veranderd worden met de kaartleveranciers. En dan zou je dus een systeem als lifetime update's moeten maken zoals Garmin bv doet met de Nuvi en andere GPS systemen van hun. Hoe moeilijk zou het zijn om met de PC/Laptop een update binnen te halen en die op een SD kaart weg te schrijven en naar je wagen te lopen die SD kaart erin te steken en na een half uur van het nieuwste en nu UP TO DATE kaart materiaal voorzien te zijn !? Als ik het nu zie met de Kenwood die ik in mijn wagen heb, dan kan ik redelijk up to date kaartmateriaal aanschaffen voor rond de 99 eurie En ondanks dat dit ook achterloopt kwa recent kaartmateriaal is dit max een half jaar oud. Maar misschien dat dit komt omdat Kenwood al meerdere jaren samenwerkt met garmin ? Maar mijn inziens ligt de fout van oud kaartmateriaal niet bij de kaartleveranciers maar eerder bij de leveranciers van de hardware die goedkoop willen inkopen en duur willen verkopen en met mindere winstmarge's geen genoegen nemen.
-
Ga je toch aan de thee
-
enne in die gang wel een koffieautomaat ? Want heb je er in iedergeval weer een koffie adresje bij ! Alhoewel leeuwarden harlingen wel dicht bij elkaar ligt met deze snelheden
-
ik heb de poll allang ingevuld hoor ! Was de eerste
-
meer dan 500 eurie enne op cursus ?
-
Kun je der beter niet eerst zachtjes voorbereiden en dan zachtjes vertellen Zelf ben je volgens mij al volledig voorbereid ?
-
Tsja het is simpel, Skoda versus PON of VAG wil er toch geld aan verdienen, want daar draait het gehele verhaal van kopen verkopen om. En als het verliesgevend zou zijn dan zou men er of niet aan begonnen zijn of het idee gestopt zijn of wel aangepast hebben in lettertje's of prijzen. En ik mag er toch vanuit gaan dat VAG achter zijn producten staat en ik er dus vanuit mag gaan dat het product minimaal 4 jaar probleemloos heel mag blijven !? En het extra bijverzekeren van producten is volgens mij in de witgoedbranche begonnen en hierna in veel producten over gewaaierd ! Dus tsja blijkbaar een lukratief iets waar flink geld aan verdiend word, en met het consumenten recht wat we in Nederland hebben ( kan over België niet spreken, weet niet hoe het daar is geregeld ) dek je een boel af wat met die extra verzekering word aangeboden. Alleen zoals ik al zei, als je op laatste moet beroepen kan het hier een lang gevecht worden als de tegenpartij dwars gaat liggen En dat dek je dan met zo'n extra verzekering misschien makkelijker af ! Maar met alle respect, ik heb zo'n verzekering nog nooit afgesloten en zal het ook nooit doen !
-
Tsja Hobbel, maar er bestaat ook nog zoiets als je consumenten recht En ja ik weet dat als je die extra verzekering afsluit dat je een stuk minder romslomp zal hebben als er wat gebeurd tov je consumentenrecht. Maar het is en blijft een afweging van letters ( klein ) en gemak als er inderdaad aanspraak gedaan moet worden.
-
Dat word dus tactisch pushen richting de juiste keuze voor jou ! Heerlijk die dubbele boekingen, kan een totaal andere wending geven aan leuke dingen doen.
-
Affijn je gaat dus naar de Meeting Wel ik zal mijn clonekabel met de software die erbij hoort meenemen en dan kun je eens kijken of deze wel werkt op jouw Fabia En indien het dan wel werkt en je wil deze clone hebben dan komen we er verder ook wel uit !
-
Wel dus binnenkort zien we de ducatisten hier ook verschijnen vanwege dat men met vagcom het één en ander veranderd wil hebben !?
-
ja maar Boo we hadden eerst de ge emancipeerde vrouw toen de zelfbehangende vrouw en zo is er elke keer weer wat ! Dus blijf op je hoede, de dames................ het is een slim ras, waar ons ras ras intrapt. :dopey_h4h: :dopey_h4h:
-
Al is het alleen maar voor de spiegels en kralen !! En uiteraard ook namens mij welkom hier op het fora En hoop dat je op bepaalde momenten als er hier probleem gevallen zijn met Skoda's je een Skoda antwoord kunt geven. Een lang lopend topic is het vragstuk met de update van de 1,2TSI en het opvulplaatje bij de turbo en de update die erbij schijnt te horen. Neem aan dat jij hierop uiteraard het antwoord weet wat de reden is en waarvoor die update wordt uitgevoerd !?
-
Yeti Elegance TDI 4x4 DSG besteld, Octavia ingeruild
EdK reageerde op domherre's topic in Mijn Wagen
Ga er vanuit dat hij 2013 bedoelde , dan is het een grote meevaller als het 2012 is ! :dopey_h4h: -
Ja men zegt altijd wel dat de vrouw het zwakke geslacht is, maar het blijft de man hoor ! De vrouw wil een nieuw behangetje, jij denkt ach ken nog zeker 5 jaar mee Maar de vrouw wil het en blijft net zo lang jengelen dat je uiteindelijk dat behangetje maar op de muur plakt om van het gezeur af te wezen. Nee uiteindelijk trekken we altijd aan het kortste eind dus tsja wie ist zwakke geslacht ?? Zo die frustratie is er ook weer uit ! next
-
Klinkt me bekend in de oren ! Had ook een cloneversie en kon instellingen veranderen en dan zei de software dat het gelukt was maar uiteindelijk was de verandering ook niet doorgezet ik de onboard comp. Terwijl andere leden hier met enzelfde clonekabel wel bij mij veranderingen konden doen. Van ellende een officieele kabel aangeschaft en met de toen bijgeleverde versie had ik nog dezelfde probs Maar toen de leverancier aangeschreven met wat printscreens en kreeg toen per mail een aangepaste VCDS versie ( software) En na die overschreven te hebben over de geinstalleerde versie had ik verder geen problemen meer Wat de reden uiteindelijk is ? Maar met je clone kun je geen kant op en is de enigste oplossing om hem terug te sturen of met ze mailen dat dat ding niet werkt en dat je een andere verwacht Maar misschien dat er andere leden hier nog een oplossing weten !?
-
Even voorop gesteld dat ik geheel niet weet welke kaartversies er zijn voor de Columbus en Admundsen Maar het vreemde is dat de dealers vaak zeggen dat het er nog niet is of dat het nog een half jaar kan duren etc En dan zie je op spotnet of newsrubrieken soms de officieele versies al voorbij gaan waar de dealer dus nog niets van weet Één ding weet ik nu wel, ben blij dat ik niet voor de VAG navi's heb gekozen want als ik hier en daar op fora lees dan lees je heel veel klachten over oud kaart materiaal En dat zou geheel niet hoeven ala ik kijk naar de frequente update's van Garmins en Tomtom navi's En dan vaak ook nog voor portomonee vriendelijkere prijzen dan wat de dealers van de VAG navi's vragen
-
review Fabia II Combi 1.2 tsi 77 kw greentech ambition
EdK reageerde op Skoody Boo's topic in Mijn Wagen
Menno voor tuning hebben we een ander topic waar je je ei in kwijt kunt Dus vervuil nu niet het topic van Hobbel over zijn Fab met trommels achter. En hobbel, je zal gerust enige steun krijgen van |Ronald mbt de verantwoordelijkheid van de Fabia's ! Altijd wel fijn om een steuntje hier bij te hebben ! toch En hou in je achterhoofd dat ik ook een oud fabiarijder ben en ook met trommels ! -
review Fabia II Combi 1.2 tsi 77 kw greentech ambition
EdK reageerde op Skoody Boo's topic in Mijn Wagen
man je schrijft al een boek vol na 5000 Km, wat kunnen we gaan verwachten nadat je de 10K hebt bereikt ? -
hier draait op de pc de cyrus wallpaper collectie En je raakt er niet op uitgekeken. te vinden op http://www.skodaforu...dpost__p__31661 en
-
Wij zuinige ollanders snijden dan dunnere plakkies cake hoor !
-
Wel zie de beetle van zijn vrouw nu ook naar Tiel rijden voor een service beurt
