Ga naar inhoud

EdK

SFE Global Moderator
  • Aantal items

    16001
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    588

Alles dat geplaatst werd door EdK

  1. EdK

    Yeti

    Goh zo heet de mijne ook al. alleen heb ik een bijzondere Yetje en jij ?
  2. Goh, in algemeen ben ik in wie ben ik het snelst uitgelezen en helemaal als er mensen zijn die zich voorstellen met alleen "Hoi" Maar je bent één van de weinige die me wel 5 minuten heeft weten bezig te houden met tekst en foto's. Gelukkig dat je geen motor rijd anders had het forum extra schijfruimte moeten creeëren. Maar goed welkom hier en dank voor je uitgebreide voorstel.
  3. EdK

    Autohoezen

    Deze hoezen ken ik ook van mijn motorfiets tijd en inderdaad erg makkelijk plaatsbaar Maar tsja een motorfiets is ook wat kleiner en lager en hierdoor dus ook de hoes makkelijker plaatsbaar. Maar voor mijn wagen zie ik het geheel niet zitten. Enwel de volgende reden, er ligt altijd wel iets van zand op een dak / motorkap of kofferbak en dan een hoes erop en dan met wind heb je een mooie bron die kan zorgen voor krassen of slijtplekken. Met een motorfiets heb je daarmee minder kans omdat het stuur de hoes al van de tank houd en zodoende de lak minder vlug kan krassen. Maar dit is mijn eigen mening hierover , maar die ik je toch wil laten weten Trouwens Superskoda.com verkoopt ook van dit soort hoezen
  4. De Simca 1000 , en dit is puur doordat op vorige firma de 1100 jaren de bedrijfswagen was. Nadeel, ze begonnen al te roesten in de folder en na 2 a 3 jaar moesten de voorspartborden al met koperdraad vastgezet worden zodat je deze niet kwijt raakte.
  5. En nu maar hopen dat de koffie er goed is .....??
  6. denk inderdaad dat dit filmpje al 3 jaar minimaal oud is. tegenwoordig moet je voor dat vlees extra betalen want tsja AH let op de kleintjes
  7. tsja het blijft een kabel van niet orginele afkomst maar de chinese afkomst en het kan heel goed wezen dat hij het bij jou huidige wagen goed zal doen maar zodra je een nieuwe wagen gaat aanschaffen uit de VAG groep is de kans zeer groot dat hij het niet meer zal doen omdat hij de wagen niet herkent met zijn ( nieuwe ) modules. En maw zul je weer een nieuwe kabel moeten aanschaffen want updaten van de software ( en firmware) gaat niet lukken met deze kabels. Dus tsja het blijft een gok maar dan is een chinakabel een goedkopere gok in deze. De website is voor mij als ollander onbekend
  8. Tsja met twee jaar er uit en goedkoper in brandstof besparing ( euro's) dan is het zeker een overweging waard En levert het niets ectra op met de inruil dan kun je altijd nog overwegen om hem er weer uit te (laten) halen en over te laten zetten in de volgende wagen ( indien mogelijk ) en anders los verkopen op bv marktplaats of hier op verkoop topic En uiteraard nog gefeliciteerd met de vaste aanstelling. Is wel een felicitatie waard in deze moeilijke tijden
  9. wissen met interval of met regensensor zijn bij de Yeti 2 verschillende dingen. Bij mijn ambition was het interval, maw je zet hem aan en hij wist om de x aantal tijd afhankelijk van wat je als intervaltijd hebt ingezet op de wisserhendel met de tuimelschakelaar. Hierbij heeft de regensensor geen enkel effect op de wissers. Is de regensensor ingeschakeld dam werkt de interval geheel niet meer. Als je de wisserhendel in de eerste stand zet ( zelfde als met interval) dan zal aan de intensiteit van de regen de wisser van langzaam naar steeds sneller wissen gaan. De tuimelschakelaar heeft dan de functie om de gevoeligheid van de sensor te beinvloeden. Is het raam om de regensensor bevuild dan kan het wel eens zo zijn dat hij ongevraagd toch het raam een keer wist. Beste manier om te testen of je wissers via de regensensor wissen is om water op je raam te spuiten. Mijn ervaring met de afgelopen sneeuw is dat de sensor op sneeuw minder goed reageert, met gevolg dat tijdens rijden je wenst dat het raam wordt gewist maar dat het niet gebeurd.
  10. http://www.autoweek.nl/videoHD/3201/rij-impressie-skoda-octavia
  11. EdK

    fotografie

    Mooie picture, enne niet opgepakt tijdens de uitdaging ? want je was een tijdje off line hier toch ?
  12. tsja maar bovenstaande tekst is gelukkig voudlooz........toch ?
  13. Skoody, en omdat het dus niet bij de bron aangepakt kan worden moet het dus maar afgeschaft worden ? En zo ja, wat wordt dan het volgende onderwerp ?
  14. Heerlijk die opmerkingen allemaal, en vergeten dat ik praat vanuit dt ik het zelf ook niet koop maar een ander ook zijn plezier gun. En als je daar nu eens vanuit gaat dat men de aangegeven dagen die er nu al wettelijk voor staan de mensen hun vuurwerk laat afsteken en de rest van de dagen waar uiteindelijk bij velen het probleem ligt keihard aanpakt Dan moet een ieder ermee kunnen leven, en zo niet dan denk ik toch dat diegene eens bij zich zelf ten rade moet gaan of deze wel verdraagzaam genoeg is. En het afwimpelen wat gedaan wordt mbt geluids overlast zomers dag, wel het komt op het zelfde neer ...... je bent een ander hiermee ook tot last.
  15. ahhhhhh
  16. Las bij de buren dat er een maar die boutjes ( haken) weg gegooid heeft en een 2 tal gaatje erbij heeft geboord en ze nu vastzet met een soewarte tyrap
  17. gevoel is al 2 jaar hetzelfde ! Alleen ik heb er in gereden en nooit een ander. Dus geen zorgen hoor Skoody, met juiste instelling blijf je fijne gevoel houden , zelfs met trommelremmen. ( oeps )
  18. je bedoeld vikt met een F ??
  19. Leuk zoals je reageert, maar je doet voorkomen dat het allen volwassenen zijn die dat doen. Zelf vroeger nooit kattekwaad uitgehaald ? Wel ik wel en één van de dingen die daarbij hoorde was vuurwerk afsteken tijdens oud en nieuw maar er ook voor en er na. Dus ach die 2 a 3 weken over de 52 van een jaar................. laat ze toch. Kijk en die gassies die de boel slopen door vuurwerk op brievenbussen etc te plaatsen, tja die mogen van mij meteen aan de taakstraf. En die houd in dat ze een rotje in de ene hand moeten houden en met de andere deze moeten aansteken en niet mogen weggooien Doen ze t nooit weer Nadeel ervan.............. zorgverzekering zal nog verder stijgen
  20. Klinkt allemaal zo leuk .. één centrale afsteekplek,, Staan we daar met zijn honderden op een pleintje vuurwerk af te steken En maw 80 procent gaat naar ziekenhuis vanwege letsel omdat iedereen te dicht op elkaar staat. Dus misschien het beste om dan maar meteen de parkeerplaatsen bij de ziekenhuizen te nemen, kun je zo doorschuiven naar de eerste hulp ( wel nummertje trekken ) Nee we moeten met zijn allen gewoon weer eens wat verdraagzamer worden want dat is het gehele punt. De ikke ikke maatschappij , daar ligt het probleem. Wat ik doe is goed en wat de ander doet is niet goed.........
  21. Tsja je moet wat exclusiefs eten met de kerst. Maaegoed het is als burger je plicht om dus de sneeuw te verwijderen van de stoep ( openbaar ) en doe je het niet en er mocht iemand onverhoopt onderuit gaan en zijn been breken of erger, Dan kun jij nog eens verantwoordelijk gesteld worden en eventueele kosten ophoesten.
  22. Gister na thuiskomst netjes alles weggeveegd en erna even een bak pekel erover gestrooid. En het is zelfs verplicht om je stoep voor het huis sneeuw vrij te houden.
  23. Punt is dat wat komt er na een verbod op vuurwerk ? Verbod op geluidsinstallatie's zodra zomers de ramen openstaan ? Sinds mijn 18e steek ik geen vuurwerk meer af en zodoende koop ik het dus ook niet. Waarom ? omdat ik ( persoonlijk ) het zonde van mijn geld vind. Maar daartegen stoor ik me er niet aan dat mensen voor honderden euro's uitgeven aan vuurwerk. En die 2 a 3 weken van het ervoor en erna afsteken van vuurwerk daar kan ik me niet aan storen. En ja ook ik schrik wel eens van zo'n knal als ik deze niet verwacht, maar dit is voor mij totaal geen reden om anti vuurwerk te wezen. Waar ik me veel meer aan stoor is aan mensen die op een verjaardag of visite zijn geweest bij mensen, dan in de late avond / nacht weer vertrekken naar huis. Dan eerst afscheid nemen in huis van een ieder en vervolgens luid pratend voor de deur nog eens een heel gesprek voeren dat ik bij mezelf denk van heb je de gehele avond soms je mond gesloten gehouden. En als dan na een 10 minuten het gesprek eindelijk beeindigd is en in de auto stapt dan moet men nog even met de claxon een paar keer groeten. En hier erger ik me meer aan dan dat hele gedoe over dat vuurwerk. Maar goed dat is mijn mening , en we zijn gelukkig mensen met ieder een eigen gedachte en mening. En als je je dan echt stoort aan dat vuurwerk met oud en nieuw, wel huur dan lekker een huisje op een park die schermen dat ze vuurwerk vrij zijn. Ben je er lekker uit met die vrije dagen ennnnnn je hebt geen last van het vuurwerk.
  24. tsja tis een mooi toestel, maar om het er nu nog een bij te nemen..... zou zeggen zet hem hier anders in koop verkoop
  25. en om welke had het dan gegaan bakkertje ??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe