Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 08/12/21 in Berichten

  1. Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. 🙂 Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.
    5 punten
  2. Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.
    5 punten
  3. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. 🙂
    5 punten
  4. Still going strong, 240 k op de klok. En intussen wel het nodige slijtage delen vervangen, inclusief zelf de vulling van de stoelzittingen gedaan en remschijven en blokken laatst. Kan er nog geen afscheid van nemen.
    4 punten
  5. Inmiddels heb ik de sleutels van de Fabia ingeleverd en heb nu de eerste ritten met de Bayon gemaakt. De motor. Voor het eerst een driecilinder. Daar had ik al meer mee gereden o.a. in een Polo en een T.Roc. De drie cylinder brom is bij alle drie genoemde auto's te horen vooral bij de T.Roc. Maar als de motor warm is bij de Bayon dat is de auto lekker stil. De Bayon heeft 6 versnellingen en is bij snelheden 100-120 stiller dan de Fabia met een vijfbak. Boven de 130 weet ik nog niet, ik heb nog niet in Duitsland gereden. De Fabia is iets beter in het verwerken van kleine oneffenheden in de weg. De Bayon iets beter in grotere ribbels. Beide auto's op Michelin zomerbanden. De 3 Fabia's die ik heb gehad werden afgeleverd op stugge Continental banden. Bij alle drie ging bij de eerste bandenwissel de het comfort omhoog als er Michelin banden onder gingen. Ook bij de Bayon heb ik met een auto gereden waar stuggere banden onder zitten, maar de Bayon die ik gekocht heb met Michelin eronder geeft meer comfort. Ook bij de Bayon het banden verschil dat ik ook met de Fabia had. word vervolgd. .
    4 punten
  6. Vandaag even naar de garage geweest en het is allemaal nog veel simpeler dan we dachten. gelukkig! Onder bij de zekeringen zit een schakelaar. Dit kan je omzetten. Dan gaat direct als je contact maakt het licht dus aan. Fabia123 suggereerde het al. Ik heb dus zo'n aanpassing. Alleen zit ik niet elke dag bij de zekeringen te kijken dus ik wist van het bestaan niet af. Heb je al 12 jaar een zelfde auto en leer je er nog steeds iets nieuws over. 😁 Dank voor jullie meedenken.
    4 punten
  7. Kees en ik hebben het bezoek aan Menno’s uitvaart goed in kunnen plannen en beschouwen dit dan ook als geluk om toch aanwezig te kunnen zijn bij de uitvaart.
    4 punten
  8. Vandaag me eerste werkdag weer en geprobeerd vrij te krijgen ! Helaas niet gelukt ! Stond al 2 maanden terug ingepland bij een klant en die verwacht ons daar deze week. En collega had nog gebeld met klant maar de afspraken met andere partijen stonden ook al vast dus helaas. Was het directe familie geweest dan was het een ander verhaal geweest !!
    4 punten
  9. Afijn na de baal ochtend gehad te hebben door die fijne email , heb ik me toch maar in de middag herpakt en weer gaan zoeken op internet. En kwam redelijk snel een tweetal F800ST tegen in de kleur blauw. En beide ook nog eens wat dichter bij, namelijk in Hilversum. De eerste dealer waar ik van de motor een goed gevoel kreeg gebeld of deze nog beschikbaar was !? En dit was hij, dus meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. De tweede dealer het adres van opgeschreven, en mocht de eerste toch niets wezen dan kon ik daar nog naar uit wijken. Maar goed de zaterdag dus na een goede bak koffie (nr4) gedronken te hebben in de auto gestapt met helm en jas en handschoenen op de achterbank. Bij aankomst had men de motor alvast wat naar voren gezet in de winkel want het blijkt een motorzaak te zijn met ruimte tekort. Hadden veel Ducati staan en enkele oldtimers van Laverda. Één van de eigenaren is een fanatieke Laverda gek en in zijn gesprek kreeg ik indruk dat hij alles opkoopt wat los en vast zit van dat merk... Maar goed kwam voor de BMW en na een grondige inspectie kon ik niet echt mankementen vinden op wat kleine krasjes ( zijn weg te poetsen) en wat boutkoppen die roestaanslag hebben. ( dat is kwestie van nieuwe bouten bestellen ) Eigenaar vroeg na een 20 minuten of ik tevreden over de motor was en of ik een proefrit wilde maken !? Uiteraard wilde ik dit wel en een kwartier later reed ik door een deel van Hilversum waar ik het bestaan niet eens van wist. En na wat omzwervingen met tussendoor googlemaps bekijkend (stilstaand) weer bij de dealer aangekomen en was voor mij eigenlijk wel zeker dat het deze moest gaan worden. Alleen ontbraken op de dealer foto's de koffers (optie) en tsja minimaal de topkoffer is wel prettig om bv de helm in op te ruimen als je ff een terras of winkel bezoekt... Maar goed deze werden er ook gewoon bijgeleverd (zijkoffers en topkoffer) alleen moet ik deze nog wel even goed aan binnenzijde reinigen. Maar dat zijn kleine details, en in één van de zijkoffers bleek ook nog een gecertificeerd beugelslot te zitten dus dat scheelde me ook nog 100 euro ! Want verzekering die verplicht je dit dat er minimaal een gecertificeerd slot gebruikt word ondanks dat er op de motor ook een orgineel BMW alarm was ingebouwd. Dus 2 weken terug de koop door laten gaan en de dealer vroeg of ik hem de zaterdag er op hem zou komen ophalen ? Ehhh nee dat word een week later, want ik heb aankomend weekend weekendstoringsdienst en dan weet ik niet hoe de dag verloopt met telefoontjes en eventueele uitruk naar een storing. En zo was dus gister 5-8-2023 de dag dat ik de fiets ging ophalen...... en bij het ochtendgloren hadden we een stralende hemel (zon) dus hoe mooi kan het zijn om deze dan op te halen ?? Maar goed me neef zou me ophalen en me dan naar Hilversum brengen dus zou er rond 10.00 uur zijn. Maar die moest natuurlijk de vrijdagavond even daten met een jonge dame en tsja dat liep in tijd wat uit dus hij kwam met hele kleine oogjes en wat blauwe plekken in de nek aan de deur een uur later..... Maar hij had wel een lekkere avond/nacht gehad wist hij me te vertellen.....Dus hem eerst maar twee bakken nr4 extra strong gegeven waarna hij wakker werd tegen het stuiteren aan...😂 Bij aankomst stond de BMW F800ST er spik en span bij en kon ik zien dat ze hem meteen een beurt hadden gegeven. Dit kreeg ik ook naderhand te horen dat men er een grote beurt tegenaan had gegooid. Dus nieuwe olie en filter , remvloeistof was vervangen, koppeling was gesteld nieuw luchtfilter en dus redelijk goed gereinigd en gepoetst..... ( zoals het hoort ) Na de papieren rompslomp en het resterende bedrag gepint te hebben kreeg ik de 2 sets sleutels overhandigd en wilde hij de motorbediening gaan uitleggen.... Maar goed hij had al snel door dat dit zonde van zijn tijd was daar ik de bediening van de BMW knoppen kan dromen ( zelfs na 20 jaar niet gereden te hebben) Vroeg hem alleen even uit te leggen mbt olie pijlen daar dit een bepaalde procedure heeft en het afnemen en plaatsen en openen van de zij en topkoffers. En dat lijkt simpel, maar is een puzzeltje met de juiste stand van de sleutel en de juiste knop/hendels bedienen. Doe je het verkeerd en je wil de deksel openen dan sta je met de hele koffer in de hand.... Afijn na een kwartier/half uur was het dan zover............... motorpak aan, motorsneakers aan, helm op handschoenen aan en gaan met die banaan........ En ja nog steeds een stralende hemel alleen nu stralend in de vorm van waterdruppels......... Maar dit kon de pret niet drukken en met me motorpak aan gevoerd met goretex was deze jongen na de rit gewoon nog droog eronder.... De specs: Een 800cc tweecilinder in lijn Bouwjaar 2007 met 25K nu op de teller. Belt aandrijving ( volksmond V snaar) een getande aandrijfriem. Enkelzijdige achterwiel ophanging Middenstandaard ( tegenwoordig vaak een optie) Boordcomputer waar velen gegevens zijn op te roepen mbt de motor en bv verbruik / temperatuur Handvat verwarming wat gister we lekker gevoel gaf in laagste stand. Van fabriek af een alarm Instelbare achterschokbreker.... En dan het plaatje bij het praatje
    4 punten
  10. Noemde ze naam daar en was er één die huilend wegliep.....😂 Hoorde hem nog zeggen "hoe ouder hoe gekker " .............
    4 punten
  11. Gister de paasbrunch met familie en tevens werden er een paar verjaardagen die dag meegenomen. Dus op naar lelytown en na een heerlijke brunch begint een neef van me over hoe lang het nu is geleden dat ik voor laatst heb gereden.? Tsja dat is in 2001 / 2002 ergens geweest. Wel neef heeft het beetje ruim financieel en heeft een Harley staan voor de mooie dagen en een 2e hands BMW K75 S voor de slechte dagen. En voor ik in de gaten had stond ik met motorjack aan en een helm is de hand en een 5 minuten later reed ik op de K75 hun straat uit. En tsja de eerste meters waren even wat onwennig, maar oh oh wat pak je het toch ongelooflijk makkelijk op !! En na enkele kilometers was het alsof het een maand terug was dat ik voor laatst had gereden. Moet ik wel zeggen dat de K75 een fiets is waarvan ik er ook 2 heb gehad in de jaren dat ik reed. Maar BMW had altijd een eigen systeem mbt de knipperlichten en werd door velen gehaat, maar viel me op dat ik dit eigenlijk blindelings weer bediende. Bochten nam ik de eerste kilometers nog beetje blokkig, maar daarna ging het me steeds beter af ! Maar nog niet als vroeger, maar dit was bewust omdat ik de banden niet ken en zijn limieten hiervan eerst wil weten. Maar man man wat heb ik genoten dat half uurtje rijden in de omgeving van Lelytown, het vrije gevoel kwam weer boven... Dus ja word toch steeds moeilijker om punten te vinden om te zeggen van het was een mooie tijd die motortijd, maar moet er nu mee stoppen.
    4 punten
  12. Dit doen we natuurlijk niet voor iedereen die overleden is maar nu een uitzondering. Want Wim is natuurlijk veel besproken hier in De Kantine. Samen met Kees was Wim gewoon het allerbeste duo op de Nederlandse tv. Deze 2 mannen hebben wel wat neer gezet in de media waar we dankzij Youtube nog mooi naar kunnen kijken. R. I. P. Wim https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wim_de_Bie
    4 punten
  13. Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht. Hiermee heb ik denk ik dit topic wel weer wat eer aangedaan
    4 punten
  14. Twaalf jaar hebben ik en mijn Yeti er over gedaan om de 100.000 km-grens te passeren. Ben er nog steeds tevreden mee en wat mij betreft blijven we ook de volgende 12 jaar samen.
    4 punten
  15. Blijk ik ineens te zijn bevorderd tot collaborateur. Een zeer twijfelachtig genoegen
    4 punten
  16. Toutje was mijn bijnaam in militaire dienst (70-3)...In 2014 stopte ik gelukkig met werken na 47 jaar noeste arbeid. Inspecteur bij het 2na grootste Pensioenfonds ter wereld heeft mij in veel prachtige leaseauto's doen rijden. Maar de keuze was aan regels gebonden. Toen ik in 2014 stopte had ik die beperking niet meer. Door mijn uit de hand gelopen hobby (fotograferen van de prachtigeste klassiekers - favoriet Ferrari, later Bugatti's) heb ik in de gelukkig omstandiheid verkeerd in de meest mooe, zeldzame, etxravangante en dure blodides te kunnen rijden, zoals div. Ferrari's (w.o. een F40, F355), Bugatti 57 SC, Lambo, Audi RS6 en R8, MB GT en de Nissan GT-R om er een paar te noemen. Maar... ver boven mijn budget !! Via een los uit de pols geschudde opmerking van een vrind ging ik op het www op zoek naar een Škoda... en kwam terecht bij Dago D'chem en dáár stond hij...: dé Škoda Octavia Combi 2.0 RS in Race Blue !! € 5k subsidie importeur en € 3k koring dealer. Die keus was niet zo moeiijk. helaas, een proefrit werd moeilijk (snapte ik), dus dat deed ik in een "normale" Octavia in Nijmegen. prima auto met comfort, ruimte en behoorlijk luxe. De RS was super luxe met Pano, leren bekleding, etc. Na een paar dagen kon ik hem ophalen én betalen...Met alles er op en aan kostte dat beest € 51K, minus alles € 43k. Maar goed dat ik gespaard had...:-) De rit naar huis zal ik nooit vergeten...!! De toen volgende 3,5 jaar ook niet. Maar ja.. de vrouw vond 'm wel erg duur (bandjes en verbruik) en bla bla bla... Ik werd een dagje ouder, had last van de rug, bla bla bla... Het kwaad geschiedde... de RS werd ingeruild op een gezapige rode Kadjar 1.2 150pk... Hoge instap, best pittig voor zo'n zware rakker en och hij bracht me van A naar B... Maar, na verloop van tijd was het pezier in he échte autorijden wel weg. Reed ook niet meer zo vaak in andere bolides en... nou ja, gewoon ships ! Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Drie jaar lopen malen en een maand of wat terug -tijdens mijn coronaloopje van 12km- stond mijn besluit vast: àls het ging gebeuren dan werd het een Cupra, Focus RS maar 't liefst weer een Škoda Octavia Combi RS... En dát heeft wel even geduurd. Nu dé ultime Škoda Octavia RS gevonden en wacht op toewijzing RDW van het kenteken. Metalic Grey. Een échte Škoda Octavia Combi S 2.0 TSI RS 200KW, met alles erop en eraan, met dezelfde LM velgen en conti's (opvolger) R7 88Y. Een speciale en geïmporteerd (fabriek), met volledige fabrieksgarantie en een goeie prijs... Inmiddels een proefrit gemaakt en het verschil met mijn blauwe RS is fenomenaal! Wat een beest is dit... Het enige wat eraan mankeert zijn de banden Pirelli's: stug en veel te hard. Ook heeft de auto een tijd stilgestaan... Dat wordt allemaal verholpen en nu maar wachten op de soppers van de RDW... In de onderhandelingen is de dealer mij heel ver tegemoet gekomen (blij zijnde een koper gevonden te hebben), maar daar moet een tegenprestatie tegenover staan: een fotoshoot van een Maybch bij een kasteel... DEAL !! De rest is toekomst !! Misschien zien we elkaar tijden zo'n meeting waarover ik heb gelezen... Toutje... V v r r r o o a a m m m m !
    4 punten
  17. Je kunt nu al wel alles gaan uitrekenen , maar als het pas over 2 jaar gaat spelen is de markt totaal anders mbt 2e hands EV en misschien zijn de laadpalen dan ook weer goedkoper geworden. Dus ff lekker rond blijven kijken en scoren als het kan financieel en je wat tegenkomt op dat moment. Offerte aanvragen meterkast is ook zonde van tijd. Salarissen stijgen dus ook van de elektricien dus als je nu 500 eurie kwijt zou zijn dan kan dat over 2 jaar wel eens 750 kunnen zijn. Ook wij zien dat de prijzen van onze leveranciers stijgen door schaarste. En dat is niet alleen met de elektronica, maar bv RVS en staal betalen wij al weer meer voor. ABB die rechtstreeks aan ons levert, heeft leverings problemen en prijzen stijgen hierdoor ook weer.... Dus lekker rondkijken wat er op markt is aan nieuw en 2e hands en zodra het kan dan toeslaan
    4 punten
  18. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje überhaupt leest.
    4 punten
  19. Waarom men altijd alweer zo snel naar een andere auto gaat kijken, ontgaat me 🤣
    4 punten
  20. Gezien de topictitel heb ik wel een vermoeden... 😉
    4 punten
  21. Tsja in October 1979 op 17 jarige leeftijd begonnen bij werkgever 1 Hiervoor haalde ik oud papier op met buurmeisje en brachten we in onze schoolvakantie naar de papierboer op de fiets. Want ja was toendertijd 25cent de kilo dus was goed verdienen en zo ben ik bij een houtzaak in A'dam terecht gekomen die een paar duizend oud papier had liggen wat we mochten hebben. En toen alles was weggebracht ben ik daar op een zaterdag de schuur nog aan aanvegen geweest en beetje blijven hangen en geholpen. En toen ik wegging na halve dag zei de eigenaar dat ik wel als zaterdag hulpje mocht komen werken.... Maar goed na een ruime 20 jaar bij de eerste werkgever gewerkt te hebben ben ik in 2001 overgestapt naar Seijsener waar ik nu nog steeds zit. En ja veel buiten in weer en wind wat ik op zich lekker vind. Maar lange dagen in drukke periode ! Alleen doordat ik op vele afdelingen ingezet kan worden vanwege kennis en handigheid switch ik in de stillere tijd van onze afdeling service en onderhoud over naar plaatsing ! Maar hiermee kreeg ik steeds meer problemen mee ! Je wil er niet aan dat je ouder word en dat het lichaam het af en toe gewoon niet meer trekt. En voorheen was het een straf om op werkplaats te werken voor me, maar eer verleden jaar werd me verzocht of ik aan project van duitse kasten mee wilde helpen omdat dit beetje verpest was door 2 monteurs en de klant begon te klagen. Dus is er een ploeg samengesteld van nog monteur en een tester een hulp ( scholier ) en mezelf en de projectleider. En met elkaar hebben we de boel vlot getrokken en was ik voornamelijk met de dunne draadjes en de sturingen bezig. En die periode beviel me steeds meer dat ik binnen was, de werkplaats chef vroeg of ik geheel naar binnen wou. Alleen dat wil ik nog niet, het vrije wat ik buiten heb en al ruim 40 jaar heb kan ik niet geheel loslaten. Dus zodoende hebben we de afspraak nu wel staan dat ik hoogseizoen ik voornamelijk bezig ben met onderhoud en storingen aan de pompen (vuil en bilge ) en dan laadpaal plaatsen en storingen die we leveren en dan op lokatie ombouwen van kasten naar schakelen met de APP. Onlangs een 5 tal kasten bv in Kampen gedaan, dit zijn kasten voor de beroeps en cruise vaart. Was geplaatst door belgische firma, maar die kon het niet rondkrijgen om het werkend te krijgen en de kasten hebben een ruim jaar op gratis gestaan. En toen werden wij weer gebeld of wij het wel werkend konden maken op Walstroom. Dus eerste een week rond gelopen en alles bekeken en onderzocht , schema's doorgespit en toen plan gemaakt om het om te bouwen naar ons systeem. Ben ik met collega een 2 weken mee bezig geweest om het werkend en omgebouwd te krijgen. Nu nog in één kast wat blinddoppen plaatsen, maar nu wel in gebruik Maar goed daar je vroeger dat zonder problemen deed, merk je nu gewoon dat dit toch meer lichamelijk van je vergt. En in eerste instantie wil je er niet aan toegeven, maar dan kom je in ziektewet met een 3 voudige ontsteking in je schouder. Kun je eerste 2 weken alleen maar slapen op een stoel in de woonkamer met een dekbed over je heen. Omdat liggen of staan gewoon heelllllll erg pijn deed .... Dus fisio fisio fisio en 3 a 4 maanden verder ga je weer langzaam aan proberen. Dan ga je op bepaald moment met collega mee en pak je een betonblokje op en schiet het weer in de rug...... en dus weer fisio en thuis hangen. EN ja dan moet je er toch aan toegeven dat het lichaam ouder word (geest niet) en moet je toch gaan praten op zaak en dus nu deels binnen, lichtere klussen buiten of collega helpen. Maar doordat ik nu vanaf januari een beetje me dagen aan op maken ben en dus 4 dagen per week werk, begon me dat toch wel te bevallen. Merk nu dat ik veel meer aan me weekend heb vanwege die extra dag ! En dat is dus de reden dat ik steeds meer zit na te denken over die 80 / 90 / 100% regeling. Maar goed eerst maar eens binnenkort een berekening laten maken door PZ. En als dat financieel redelijk te doen is dan zit ik er sterk aan te denken om dit te gaan doen ..... Nee Frank, dat heb ik je in verleden al uitgelegd! Dat gaat niet gebeuren ! Hier MOD zijn ( in begin periode ( drukkere periode )) is / was geheel anders dan daar ! Daar mag je als MOD het sloofje zijn van de Admin's ! Ik heb nog nooit een financieel plaatje gezien mbt donateurs inkomsten en reclame opbrengsten. Je weet de reden van dat ik daaar ben blijven hangen toendertijd dat we niet eens ons forum bij naam mochten noemen. Dit is gelukkig verbeterd nadat Pasqual min of meer het forum heeft overgenomen. En als ik al MOD daar zou worden, dan moet er eerst wat aan de regels gedaan worden voor ik het ook maar zou doen. Dan wil ik meer rechten hebben dan dat de mods nu hebben..... Maar goed het gaat toch niet gebeuren !!
    3 punten
  22. 4 jaar terug hadden ze hal als beach resort met topless bediening Hele rijen mensen voor de entree van die hal..........😅
    3 punten
  23. Ik vind alle Skoda's lelijk, de een wat erger dan de ander.
    3 punten
  24. Gister het genot mogen beleven van de vooruit verwarming..... Tsja moest alleen dus even de zijramen schoon krabben terwijl de motor draaide de stoelverwarming alvast aanstond en ehhhh de stuurverwarming om net even de kou van t stuur te halen... Tsja en toen ik klaar was met de zijramen en instapte en de gordel omhad, kon ik de wisser aanzetten om het voorraam schoon te vegen.... Ohhh wat een luxe.... Maar ja dan kom je op zaak aan en staat daar de IVECO waarmee ik naar Groningen moest om een tweetal pompkasten te plaatsen... En staat ddat grote voorraam stijf in het ijs !! Toen had ik de keuze, trapje pakken en krabben offf motor starten en verwarming hoog en dan binnen de thermoskan vullen met koffie en een bakkie drinken met de collega's Ehhh laatste gekozen, en toen me thermoskan was gevuld kwam er andere collega binnen die vertelde dat hij de IVECO had uitgezet omdat raam al schoon was....
    3 punten
  25. Ja Ed, je moet Vlieland niet in de naam van de foto zetten.
    3 punten
  26. Lijkt me toch dat je zo'n ding je niet laat aanpraten ! Je kunt het onzinnig vinden en dus niet kopen , of je vind het handig en je schaft het aan.... Tsja gebruik altijd me botte scheermesjes ervoor, zodat ze een tweede leven tegemoet gaan..😊
    3 punten
  27. Da's toch een refractometer? https://nl.wikipedia.org/wiki/Refractometer Recentelijk nog gebruikt als voorbeeld om de Wet van Snellius uit te leggen.
    3 punten
  28. Hoi, Laat ik mijn is voorstellen, Ik ben Marco B. ik heb een Skoda Superb combi gekocht een project. Ben inmiddels drie weken bezig en ik heb een geriviseerde 1.8 TSI met 0 KM geplaatst in mijn Skoda. Met gemodificeerde zuigers, kettingen, spanners, olipomp. De skoda had 150.000 km gelopen NAP toen ik hem aanschafte bij een handelaar waar zei voor export stond. Maar er was een klep verbrand waarschijnlijk door hoog olie verbruik, Dus besloten een geheel gereviseerde 1.8 TSI erin met een jaar garantie en met de modificaties aan zuigers, kettingen, oliepomp, spanners, kleppen. Dus een revisie motor, nieuw massa vliegwiel nieuwe koppeling drukgroep en druk & top lager. Ook nieuwe multiriem en een nieuw tandenriem voor de compressor. Ik heb ook 2 webasto hollandia schuifdaken ingebouwd1 panoramadak Webasto Hollandia 930 en een webasto Hollandia 300 voor de achterbank. En moet nu nog een set zwart leer met electrische stoelen van 2017 inbouwen wat ik gekocht heb en ik heb 4 nieuwe velgen gekocht 19 INCH Dallas look die binnenkort geplaats worden. Ik moet de bandenspanning sensors over laten zetten. Ik heb hier op het forum het aansluitschema van de electrische stoelen al gevonden. En kom nu even kijken of iemand al is een middenconsole heeft uitgebouwd. Het interieur is van een Skoda superb 3 is heel anders stoelen en bank passen wel maar wil nu kijken of ik het leer op de achterste deurplaten kan overzetten., door de popnagels uit te boren. Ook moet ik kijken of dit kan op de B stijl en de armsteun in de middenconsole. Ik heb de complete console maar die is ook weer anders dus kijken of ik de deksel armsteun kan overzetten. Hier ga ik volgende week aan beginnen. Ik heb hier het beradingschema gevonden echter ik ga de stoelverwarming niet aansluiten want heb deze knoppen niet op mijn climatronic ga wel proberen of ik de bestuurders stoel op het OBD systeem kan zetten IVM geheugen van verschillende rijders. Hoop dat het gaat Skoda 2 is OBD 1 En skoda 3 OBD 2 Wat een fijne auto de 1.8 TSI 210 PK 320 NM is rap maar rijd je hem tot 2.000 RPM en zei alleen op de compresor loopt haal ik 1 op 16. De 4x4 is geweldig wat een wegligging heel tevreden mee en hoop nog een jaar of 10 van deze Skoda gebruik te mogen maken, De Skoda is Magic Black met veel chrome accenten hele sjieke auto vind ik. Nou mocht ik nog vragen hebben post ik ze en wat ik zo gezien heb een leuk forum waar ik echt wat aan heb. Met vriendelijke groet, Marco B.
    3 punten
  29. Das een lang verhaal 😉 Ik begon met de volgende serieuze kandidaten: 1) de Skoda Octavia 1.5TSI DSG-7 Sportline Business (lava blue met de nodige pakketten en opties); 2) de Seat Leon ST FR 1.5TSI DSG-7 Business Intense (Desire Red met de nodige pakketten en opties); 3) de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Business GR Sport Plus (Platium Pearl White parelmoer / zwart dak); 4) de Peugeot 308SW GT met de 1.2 Pure Tech automaat (Blanc Okenite met blauw leer). Heb eerst met de Leon en daarna met de Octavia proef gereden. Voor mijn gevoel nét betere stoelen dan de Leon ST. Bij de Leon ST zijn de stoelen net iets breder, waardoor ze minder zijdelingse steun geven. Er is helemaal niets mis met de Octavia, maar toch wordt ik er nog niet heel warm van. De Leon vind ik mooier dan de Octavia, en rijdt ook super. De stoelen zijn minder dan de Octavia, maar nog steeds gewoon goed. In een dikke uitvoering staat er gewoon een serieus mooie auto voor de deur. De Toyota heeft het op papier allemaal. De zwaarste motor, een prima uitrusting, sportstoelen... en toch krijg ik er nog niet "hét" gevoel bij. Misschien ook omdat het écht een andere auto is dan alles wat ik hiervoor gereden heb. een proefrit bevestigde: dit wordt het tóch niet voor mij. Het is niet verkeerd, maar na drie keer een auto met dsg is een CVT toch een stap terug. En ik vind het interieur te ouderwets/ grof. Van buiten was het een hele mooie auto, maar van binnen niet. En de stoelzittingen zijn gewoon te kort voor mij, ook bij de sportstoelen. De Peugeot vind ik écht heel mooi, en heeft goddelijke stoelen. Alleen... ik heb de afgelopen maanden veel gelezen en gehoord over de 1.2 Pure Tech motor (die ook in diverse Opel-modellen te vinden is). En de mooiste kleuren zijn inmiddels niet meer leverbaar ;-( Gevoel versus verstand... lastig! Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zo gek veel, alleen de Octavia is een stukje goedkoper. De Octavia komt op € 44.720, de Leon ST op € 47.480, de Corolla op € 46.900 en de Peugeot op € 47.140. Gelukkig zit er wel wat rek in de oorspronkelijk grens van € 45.000 😉 Vraag is ook op de leasemaatschappij alle keuzes goedkeurt. De rode kleur van de Leon en het blauwe leer van de 308SW kunnen zomaar voor gefronste wenkbrauwen en dus een hoger prijskaartje voor de werkgever zorgen. En voor mijn werkgever telt natuurlijk de maandelijkse leaseprijs, en die ken ik niet van de huidige keuzes. Kan dus zijn dat daardoor op de achtergrond keuzes wel of niet geaccepteerd worden. Mijn primaire keus was uiteindelijk de Leon in Desire Red. Qua cataloguswaarde paste die binnen het budget. Helaas bleek de leaseprijs die geoffreerd werd boven de norm te liggen en mocht de kleur niet, dus moest ik ‘m dusdanig downgraden dat ik er niet blij van werd. Toen toch nog een keer met de Octavia gereden, en de Sportline Business beviel me wel heel goed. Heerlijke stoelen. Maar helaas gold daar hetzelfde: cataloguswaarde was ruim binnen de norm, leaseprijs niet. VAG-producten zijn gewoon duur in de lease momenteel. Toch nog even de 308 laten berekenen: die kwam ook te duur uit dankzij de vele problemen met dit motorblok en gebrek aan inkoopkorting. De Corolla viel zoals gezegd ook af, dus ik was even terug bij af. Toen kreeg ik vanuit de leasemaatschappij aan paar suggesties, waaronder de Ford Kuga. Die ben ik gaan bekijken. Maar ik vind ‘m gewoon niet mooi (interieur is me te grof/ “ouderwets”) en de kofferruimte onvoldoende. Maar er zat nog wel iets anders tussen de suggesties, en dat was de Focus. En toen ikme daar eenmaal in ging verdiepen, was ik verkocht 😉
    3 punten
  30. Niet zo moeilijk. Alleen Lewis Hamilton loopt in een vuilniszak. Zonder de tips had ik hem ook herkend.
    3 punten
  31. Hey hey ik ben Toni ik rijd nu al 7m met mijn fabia 3 combi active versie van 2018 ben er heel tevreden van en heb ook al wat aanpassingen aan gedaan voor hem dat tikje naar mijn smaak te brengen omdat hij spijtig maar zo standaard was. En naar vraag zal ik foto's laten zien hoe hij was en hoe hij nu is. 😁
    3 punten
  32. "Zie titel" en ik ben hier nadat na wat omzwervingen bij andere merken terug een Fabia-rijder ben. In theorie dan toch, want ik moet nog enkele maanden wachten. Vroeger met plezier een 3-4 jaar met een Fabia II (70pk) en nu is het uitkijken tot oktober tot ik met de Monte Carlo mag rondkarren.
    3 punten
  33. Dit wordt zeker speciaal, vanwege Auschwitz. Maar ook omdat we meestal naar Italie gaan. Onze jongste zoon (17 jaar) gaat mee met ons en we gaan dus in de mei- schoolvakantie logischerwijs. Maar nu het leuke, onze oudste zoon (21 jaar) hoorde van de plannen van ons en gaat komende week naar Krakau en Auschwitz voor een weekje met vrienden. Hij gaat de route plaveien voor ons zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Onze airbnb in Krakau gaan ze ook alvast bekijken dus dat is mooi. Vorig jaar deze tijd waren we in Praag: ook heel mooi daar! Thx! Ik denk idd dat 2 dagen veel te kort is maar we doen dan Berlijn gewoon nog een andere keer extra want zover weg is Berlijn niet. Ik zal er wel een leuke reportage van maken voor de liefhebbers hier. 🙂
    3 punten
  34. Hij of misschien zij is nog maar een week oud heb er nog niet al te veel mee gereden. Maar kan wel zeggen dat hij het zeker waard is. In België heeft hij ook gezinswagen van het jaar gewonnen (VAB) Heb gekozen voor (Clever+ ofwel business edition) 1.0 TSI 95 pk handgeschakeld, hij rijdt vrij zuinig gemiddeld verbruik zeker rond de 5l/100 km verder was de mooie blauwe kleur van de nieuwe Octavia niet beschikbaar dus gekozen voor dit mooie race blauw. Met daarbij de mooie proxima aero velgen. Ik ben wel van plan om deze "kappen" erop te laten zitten, het geeft net dat extra touch. Daarnaast rij ik ook wel graag met mooie verlichting en heb ik gekozen voor de Bi-Led led dagrijverlichting met bochtverlichting. De testwagen beschikte over de standaard ledverlichting en daaruit bleek wel dat stukke beter is. Zoals je ziet ook gekozen voor een Sunset pack met getinte ramen nu niet dat ik zo vaak passagiers van achter ga vervoeren, maar het staat mooi. Kiezen voor een pakket komt soms goedkoper uit dan individueel uitkiezen. Het interieur is het kopere hier was bij deze uitvoering geen extra meerprijs dat scheelt ook al wel paar euro's. Het systeem is het grote amundsen scherm wel gemerkt dat deze niet altijd snel reageert. Daarbij ook nog kleinere opties zoals remschijven achteraan en verwarmbare ruitensproeiers, keyless entry, zetel verwarming De achteruitrijcamera net als de lane assistent vind ik dat ze zeker verplicht mogen maken in elke nieuwe wagen het werkt perfect. Soms een beetje wel te goed zeker op bepaalde soort weg. De virtuele cockpit heb ik al veel mensen van overtuigen, in het begin was het twijfelachtig omdat het weer een extra scherm is, maar bij Skoda hebben ze het wel goed gemaakt waardoor het wel subtiel blijft. Uiteindelijk heb ik hem besteld rond mei 2022 en afgeleverd februari 2023 met tussendoor een brief van de importeur dat dankzij oorlog in Oekraïne er vertragingen zijn geweest. Hoewel ik er in Tsjechië al veel heb zien rondrijden. Qua wegligging is ideaal, ik merk wel op dat hij het beste rijd als je er rustig mee omgaat, het is zeker geen sportieve auto. Maar gelukkig is dat ook iets wat ik niet bepaald zocht. Ik hoop in de toekomst wel meerdere Fab4 tegen te komen.
    3 punten
  35. goedemiddag, Ik ben Bruce, rij in een Fabia Combi. Ben er blij mee, en ik vind m geweldig. Mijn interesse gaat vooral naar de adaptive cruise controll , fascinerend hoe dat werkt, en ik wil graag een kleine aanpassing maken bij de achteruit rij camera. Heb al wat interessante pdf s mogen downloaden van dit forum. Verder rijd ik redelijk veel kilometers, en ben werkzaam als programmeur/monteur bij beveiligings- en ontruimings installaties door heel Nederland Zo'n installatie is ongeveer gelijk aan de auto; ziet er redelijk simpel uit aan buitenkant maar van binnen zeer technisch en moet je programmeren, met zeer weinig documentatie voor handen. Maar dat maakt het ook wel interessant. 🙂
    3 punten
  36. Ik ben een 61 jarige auto liefhebber die graag aan zijn eigen, maar ook andere, auto's sleutel. Ben vooral liefhebber van auto's uit de VAG groep. Ik wissel graag 'technische' ervaringen uit om elkaar te kunnen helpen. Ben woonachtig in de Flevopolder.
    3 punten
  37. Even een indruk tot nu toe. Moest aanvankelijk wel even wennen aan de grotere stugheid tov de Polo, maar dat is nu geen punt meer. De stage 1 is een erg geslaagde toevoeging. Het is ook precies genoeg. Ding rijdt fantastisch. Wat ik had verwacht, klopt volledig. Veel meer rijplezier. Heb gedacht over een schroefset, maar eigenlijk ben ik best tevreden over het huidige (sport) onderstel. Wegligging zou ongetwijfeld wel wat verbeteren, maar het zal er niet minder stug op worden. Ook sportuitlaat overwogen, maar ook die laat ik voor wat het is. Wordt ofwel te luid of nauwelijks afwijkend. Wel het nep geluid uitgeschakeld (met dank aan @VAG-man). Wel afspraak gemaakt voor andere banden. De Good Year Efficient Grip zijn niet je dat voor deze auto. In deze maat is de keuze uiterst beperkt en dan krijg je ook nog een verouderde versie van de betreffende band. Daarom gekozen voor een maatje (1 cm) breder (veel info op Britse Up forum gevonden) en dan is de keuze reuze. Het worden Good Year Eagle F1 Asymmetric 6. Ga nu echt voor maximaal rijplezier. Wordt het weer echt even te link, dan kan ik de auto laten staan. Autootje is zoals je kunt zien in mijn handtekening, uitermate zuinig. En de ruimte valt alleszins mee. Voor een weekje naar de Eifel volgende week, kunnen we zelfs de dakkoffer thuis laten, hebben we getest. En dat met hondje mee. Kosten zijn ook een stuk minder. Dus al met al erg tevreden.
    3 punten
  38. Hallo, ik ben Ronald en ik rij vanaf 2008 ongeveer Skoda. Begonnen met een rode fabia 2. In die tijd gingen we ong 4-5 keer per jaar naar Praag ivm familiebezoek. Ivm de kosten is dat nu 2-3 keer per jaar. De Fabia was een heerlijke auto en heel geschikt voor het vervoer van een Duitse herder. Ivm de inruilwaarde hebben we in 2014 een Roomster gekocht. Geen meter in gereden, was gewoon DE auto voor ons. En toen we hem kregen pastte de bench voor de hond er weer precies in, geweldig. Al zo'n 6 jaar rijden we nu steeds met 2 herders achterin. Auto bevalt ons prima, enige probleem dat we hadden waren geknapte draden tussen linker deur en chassis en van de achterklep. ( bekend probleem) Met elke auto gedaan..... Vanauit straat Kozi de stoep oprijden van Dvorakovo nabr, direct naast ziekenhuis Na Frantisku en aan de oever van de Moldau en snel een foto nemen met park Letna op de achtergrond. En daarna in Nederland bij PostNL postzegels van laten maken. 😁 En elke auto is even op bezoek geweest in Mlada Boleslav, de fabriek met museum. Zora en ik zijn beide gepensioneerd.
    3 punten
  39. Hallo, Ik ben sinds december 2021 een trotse bezitter van een Skoda Enyaq 80X sportline. Gezien ik op de weg terug ben vanuit Slowakije naar Nederland heb ik tijd genomen om mij verder te verdiepen in het gebruik van mijn 80X. Ik dacht laat ik me eens aanmelden op het Skoda forum. In mijn vakantie week heb ik en mijn gezin ca 3100km extra op de teller gezet. Dankzij het gebruik van diverse Apps en extra laadpassen was het vinden van een laadpaal geen probleem in Duitsland, Polen en Slowakije Na zo'n lange reis kom je er steeds meer achter hoe je handig met de capaciteit van je accu om kunt gaan. Daarnaast wordt je steeds handiger in het vinden van de juiste lokatie voor de volgende laadpauze. Nu ben ik erg benieuwd wat andere ervaringen zijn op dit forum. Mochten jullie vragen hebben over mijn ervaringen hoor ik het graag.
    3 punten
  40. Delta HF naast mij geparkeerd! 😍
    3 punten
  41. Het is weer zover, ik ga jullie bijpraten over mijn huidige lease auto. En dit keer is het wederom een pareltje. Echt. Ik mocht uit de snoepwinkel van Leaseplan gaan kijken en er stond genoeg mooi materiaal om mee te rijden. In mijn ogen allemaal doorsnee maar ik ben dan ook een beetje verwend zoals jullie weten. Maar toen ik helemaal naar beneden had gescrolld toen zag ik ineens deze ondergewaardeerde auto: Honda Civic. Zwaar ondergewaardeerd want normaal gesproken ligt de waarde meer dan €10k hoger als je kijkt naar de gangbare lease auto’s die ik zag staan in het lijstje. Ik belde met Leaseplan en kreeg te horen dat deze auto vanaf 3 maart beschikbaar zou zijn, iets later dan wenselijk want normaal krijg je je lease auto voor je in dienst gaat bij je werkgever, dan wordt ie thuis bezorgd. Nu niet dus mocht ik met de Yeti van mijn vrouw een paar dagen rijden. Heerlijke bak nog steeds hoor. Met een verbruik van 1 op 12 niet echt zuinig maar dat is bekend. Terug naar deze Honda. Over de telefoon met LeasePlan liet ik al merken dat ik deze Civic wel wilde hebben. Alleen door deze foto’s dus want dan zie je al genoeg: *Mooie kleur want zwart. *Diesel dus lekkere actieradius. *Mooie zwarte 17” velgen. *Erg leuke uitrusting want ACC, stoelverwarming, elektrische stoelverstelling, sportuitvoering dus alles pikzwart van binnen ook inclusief hemelbekleding, en een redelijk grote kofferbak voor de vakanties ook nog eens. *Lage fiscale waarde. En dan had ik nog niet eens gereden en dat bevalt na een maandje ook erg goed. De Civic rijdt strak want is best laag. Ik ben al jaren hoog aan het rijden en nu dus ineens niet. Heeerlijk i.p.v. zo’n hobbelbak. 😂 Ik ga verder want dit is een handbak en schakelt als een Honda. Erg soepel en het bekende “klik-klak” hoor en voel je tijdens het schakelen. De auto is best breed, merkte ik bij diverse parkeergarages waardoor ik toch nu al de velgen moet bijwerken met een zwarte lakstift. En breed is ook de bedoeling van Honda want deze Civic is totaal anders in vergelijk met de voorganger die een stuk kleiner is. De bediening vergt wel ff gewenning en die fase heb ik gehad. ACC dus adaptieve cruise control is fantastisch. Werkt lekker op de snelweg hoor. Gewoon geniaal. Wel mijn hoofd erbij houden want ik vertrouw alleen mijzelf natuurlijk.... Voice Control zit er ook in om de airco, navi en audio vanaf het stuurwiel te bedienen met commando’s. En dan de looks, die vind ik erg goed. En medeweggebruikers ook waarbij ik soms ook een duimpje scoor. Komt door Max Verstappen vermoed ik want die had ook een Civic maar dan in het wit en met een iets andere motor ook! De actieradius ligt op 800 km met de huidige tank. Genoeg om pas in Basel te gaan tanken als we 1 mei gaan rijden naar Italië. Jaja, in/met de mei vakantie gaan we een ruime week weg naar de Cinque Terre bij La Spezia. En van de zomer de gehele maand juli uiteraard naar zuid Italië zoals alle voorgaande zomers. Afsluitend meld ik dat deze Honda een short lease is. Dus tijdelijk. Ik heb een half jaar de tijd om te kijken wat ik zou willen als definitieve lease auto. Wordt uiteraard een diesel want ik maak toch wel veel kilometers, minimaal 40k per jaar. Wat het gaat worden weet ik niet: hoog of laag, het kan beide.
    3 punten
  42. Ik oordeel over het concept inderdaad.. met de kwaliteit van Sonos is niets mis. Je doet met kleine speakers ter grote van een pak melk altijd concessies m.b.t. grote zuilen. Heb je de ruimte niet en ben je er van bewust dan is er niks mis mee. Vaak zijn er helaas andere motieven en in de audiowereld noemen ze dit de WAF factor 😆 Dit ga ik verder niet toelichten hahahaha.. Binnenkort ga ik deze even bewonderen: Denon Home Sound Bar 550 Ik heb niet alleen een leesbril nodig, maar versta ook slecht wat ze zeggen op de kijkbuis 🧐
    3 punten
  43. Update* November word er weer wat veranderd - chrome delete in zwart glans rondom de ramen, ik ga dit zelf doen, met m'n leermeester naast me, met behulp van Avery chrome delete. Zie bijlage. - spiegelkappen hoogglans zwart wrappen, wederom zelf doen. - Doorzichtige PPF aanbrengen op de B en C stijl, deze zijn af fabriek hoogglans zwart, maar ze staan vol krasjes, met PPF krijgen ze niet alleen hun glans terug, maar worden de krasjes ook verdoezeld. Dit gaat gratis aangebracht worden, doordat Andy zelf pas Gecertificeerd PPF applicator geworden is wilt hij nog oefenen, zodoende gratis op mijne, alle vertrouwen in zijn kunsten, dus dat komt goed Avery chrome delete Een witte S2 met zwarte spiegelkappen. 12 november verhuizen we de shop naar een nieuw groter pand in Tessenderlo, schilderen, aankleden, en daar zal de Superb door mij en Andy onder handen worden genomen. Excited!
    3 punten
  44. @CaseyBaseyz'n antwoord keur ik goed! Gefeliciteerd! Een handgesmeed sluitmechanisme. Gemaakt door een lokale smid. Op de deur van een appartement in Süd-Tirol. Op dit gebouw, aan de binnenzijde van de voordeur.
    3 punten
  45. Nog enkele foto's na de auto gewassen te hebben. 😍
    3 punten
  46. Yeah, nog twee dagen en dan gaat het feest beginnen! De auto is nu helemaal klaar. Naast hetgeen ik in mijn vorige post al schreef, hebben we er 4 nieuwe banden onder gelegd, is er nog een nieuwe waterpomp in gegaan en is er een koelvloeistoflekje gedicht. Moet goed komen Omdat sommigen van jullie gaven aan het leuk te vinden om ons te volgen: klik op deze link. Je komt dan op een pagina waar alle teams die de live-tracking hebben aanstaan, zichtbaar zijn. Aan de rechterkant van de pagina zit een tabje “teams”. Als je daar zoekt op team 211 (4 Crimestoppers), en op ons logo (zie hieronder) klikt, dan zie je waar wij uithangen. Dan weet je of we een beetje op schema liggen om op tijd in St. Tropez aan te komen O ja, de nu aangegeven locatie is de locatie waar we gesleuteld hebben, en niet het adres waar de auto te vinden is
    3 punten
  47. Begrijp ik helemaal Menno, maar door iemand een beetje op weg te helpen en wat te laten klooien, krijgt zelfs iemand die van nature niet zo handig is, toch handigheid. Overigens is mijn vader ook wel eens slachtoffer geworden van die opvoeding: de fiets van mijn moeder had een lekke band (ik denk op een woensdagmiddag) en ze had haar fiets nodig. Ik was er al snel achter dat het ventiel lekte, maar wist niet waar de ventielslang lag, en vond het ook een ongelooflijk geklooi om een ventiel van een vers slangetje te voorzien. Geen probleem: ik wisselde het lekkende ventiel gewoon uit met een ventiel uit mijn vaders fiets. Naderhand kreeg ik natuurlijk de vraag waarom ik het ventiel uit mijn vaders fiets gepakt had. Het antwoord van kleine Gert is nog steeds een klassieker in de familie: "je pakt toch altijd mama's fiets als je naar de tuin gaat, en je fiets wordt dus bijna nooit gebruikt, en mama had haar fiets nodig"
    3 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe