Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.
Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/11/21 in alle zones
-
3 punten
-
Ik dacht laten we eens bij de spreekwoordelijke buren kijken. Al langere tijd lid bij het andere Skoda forum echter niet heel content daar de laatste tijd. Hopelijk werkt dit forum iets anders en is de inhoud soortgelijk. Ik zag in ieder geval al wat bekende namen... ik ben inmiddels aan mijn 4e Skoda... in het verleden een O2 sedan TDI gehad. Sinds 2018 weer terug bij Skoda met een S2C. Hier kwam kort daarna een F2C bij als 2e auto. de fabia rijdt nog steeds rond in de familie en de Superb is inmiddels ingeruild voor een O3C.2 punten
-
2 punten
-
Omdat mijn oude S2C FL een diesel voorin had liggen en ik in mijn woonplaats mocht gaan werken was de diesel niet langer rendabel. Deze leuk aangepaste auto is verkocht aan een liefhebber die er nog steeds mee rond rijdt. De opvolger is een O3C geworden. Heb nog wel naar een benzine Superb gekeken maar liep tegen mijn huidige Octavia aan. Helaas geen elektrische stoelen maar voor de rest wel veel opties gelukkig. Belangrijk voor mij was oa pdc v + a, bixenon, stoelverwarming, automaat, trekhaak Columbus navigatie systeem. ik kreeg als bonus nog voorruit verwarming, elektrische achterklep en het Canton geluidssysteem. ik ben altijd wel van het aanpassen van mijn auto’s. Ik heb inmiddels het volgende gedaan: 2 x een onderhoudsbeurt ( 1 groot en 1 klein ) 18 inch Skoda velgen met nieuwe naafkapjes eibach pro verenset originele rvc ingebouwd met dynamische lijnen (highline) tal van vcds aanpassingen alles binnen en buiten de auto voorzien van Led. motorkap lifters alu pedalen set ik ben ongetwijfeld nog dingen vergeten maar dit zal de lading aardig dekken. Ik doe in beginsel alles zelf aan mijn auto’s (en die van familie en vrienden ) alleen zaken als distributieriemen of uitlijnen laat ik doen omdat ik die spullen niet heb. ben graag met de auto bezig, zie het als een soort therapie. Lekker bezig in mijn eigen mannen bubbel 🙂 Naast de Octavia hebben we nog een elektrische fiat 500E (EV) voor al het stadsverkeer en een fiat 500C Cabrio voor de avond ritjes met de kids.1 punt
-
Hierbij dan een plaatje van de 500E. Het is een 500E met sports package. Zoals gezegd vinden we het echt een heel leuk ding en ideaal voor al het stads verkeer. De 500C wisselt nog wel eens van kleur. Ik koop er af en toe 1 die ik leuk vind. Knap hem een beetje op, rij er even in en verkoop hem weer. Zoek weer iets wat ik leuk vind and so on... momenteel heb ik een Nardo grey cabrio met rode kap en rood lederen interieur, xenon interscope soundsystem... erg leuk stoer karretje en met zijn 100pk ook redelijk vlot 🙂1 punt
-
Bij de 1 coupé is de daklijn idd net iets te bol. Niet moeders mooiste maar als 1M wel een collectors item aan het worden. Z3 coupé idd een “specialleke” Als je foto’s zoekt van het zijprofiel zoekt, vind je er zeer weinig. Meestal vanuit een hoek om de mindere verhouding te maskeren. Wordt een duur ritje dan 🤣🤣 Hoeveel km is het vanuit Roeselare? Met 1 tank en autostrade moet 400km wel lukken 😁1 punt
-
1 punt
-
Nog even m.b.t. de coupé lijn van de zijkant. De lengte van de auto maakt of breekt het model dan naar mijn mening. In het voorbeeld een 1 coupe, doet me meer denken aan de eerste Mazda 121. De 3 is wel mooi, de 4 is dan net weer te lang. Om het laatste vakje te vullen nog even de grootste misser van BMW.1 punt
-
Wat butsjes en krasjes betreft is er niets zo relaxed als auto van 10 jaar oud met 235000 op de teller 🙂1 punt
-
1 punt
-
Ik vind vooral de voorkant erg mooi. De achterkant is een beetje anoniem. Ik zag gisteren een nieuwe BMW 4 (?) rijden met die enorm grote nieren voorop. En eigenlijk (misschien kwam het door de kleur) vond ik het wel wat. In elk geval heel herkenbaar. Over het algemeen vindt ik kwa proporties de grotere BMW modellen wat beter uit de verf komen dan kleinere. Maar, smaken verschillen. In elk geval veel plezier van je Beamer.1 punt
-
1 punt
-
Via de verzekering (afgezien van het eigen risico) betaal je het zeker 2 keer terug door hogere premie1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Welkom @Brepus13, mooie wagen. Die staat wat lager op de wielen dan de mijne geloof ik 😄 En wat betreft inhoud, daar ben je zelf bij (met inmiddels redelijk wat nieuwe leden afkomstig van de buren haha) dus schroom niet om er lekker op los te posten 🙂1 punt
-
Het lijkt er op dat ze per 1 maart 2021 de accu van de iV 60 een ander typenummer geven. Dat kan inhouden dat ze een revisie hebben doorgevoerd, bijvoorbeeld net wat andere componenten of een andere fabrikant. Leuk feitje, zo te zien kost het accupack (incl. alle onderdelen op de afbeelding) bij de iV 60 €16.400 en de iV 80 €18.400 ex. BTW. Een losse cell (nr 2.) kost €1240 euro Kon het niet laten om het grofweg door te rekenen. Als je een benzine auto koopt, kan je van dat geld (iV 60 accu) genoeg brandstof kopen om 160.000 km te rijden 😂 (huidige benzine prijs, magere 1:15)1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Welkom @Brepus13! veel leesplezier hier en heb je iets leuks, gooi het maar in de groep hier.1 punt
-
1 punt
-
Vandaag was het dan zo ver. Om 8.30 gearriveerd bij VAG techniek. Fiets geleend en eindje gaan fietsen. Gelukkig droog.Na ca 3 kwartier stond de auto nog buiten, dus weer even verder gefietst. Bij terugkomst was auto naar binnen. Mooi, kan ik nog wel een stukkie fietsen. Heerlijk, alleen ontzettend pijn aan mijn reet, waar geen gram vet op zit.Bij terugkomst zaten er toch meer mensen in de kantine (mij was toen ik aankwam verteld dat het een bedrijfskantine is en geen wachtruimte). Ben er dus maar bij gaan zitten. Ze gingen er idd lunchen om een uur of 12, dus weer naar buiten en wat gewandeld.Ik had het idee bij stage 1 van ecu eruit (moet bij deze motor), software laden en klaar is Kees. Maar nee, zo werkt dat in dit geval niet. Heb denk ik wel 5 a 6 testritjes gezien, waarna telkens de ecu werd aangepast. Eigenlijk dus ook een soort stage 1 + tuning, zonder rollenbank. Om een uur of 2 was het zover, proefritje met Luuk, een uiterst enthousiaste jongeman. Het resultaat vond ik ronduit verbluffend. Hij stopt nu niet, maar blijft gaan.Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.Het leuke is , dat er nog steeds heel "normaal" mee te rijden valt. Dat is het leuke van deze motor; druk je het gas niet al te diep in, dan gebeurt er weinig bijzonders en kun je realaxed cruisen en wegrijden zonder wielspin.Wat merk ik tot nog toe van de tuning? Er wordt veel minder vaak teruggeschakeld. Je moet dan echt het gas wel diep intrappen, anders gaat het gewoon in de 6 (een stuk meer koppel). Het versnellen is echt fenomenaal nu en het gaat maar door; oppassen dus. Verder is met de DSG aanpassing nu eigenlijk geweldig goed te rijden in de D stand. Denk dus dat ik nog minder dan voorheen de neiging zal hebben hem in S te zetten. Even gedaan bij binnenkomst in het dorp, maar het is me eigenlijk veel te nerveuzig. In D gaat het allemaal perfect.Motor en DSG zijn nu veel meer in balans. En start stop is uitgeschakeld.1 punt
-
Net bij thuiskomst beschadiging op achterdeur geconstateerd. Al snel de boosdoener ontdekt; klink van hek dat er kennelijk tegenaan is gewaaid. Zie foto's. Gaarne weer deskundig advies in de vorm van stappenplan. Zie het maar als een 2e kans om mijn spot repair skills te ontwikkelen. Als verwacht ik er niet al te veel van. Dus, @Cordoba😘 Overigens zijn als een geluk bij een ongeluk, laatst de hele voorbumper, rechterzijscherm en spiegel vervangen. Werd op linkerstrook stilstaand geramd door een vrachtwagen van rechts (daar reed het verkeer door). Voor dat ik tot mezelf was gekomen, was de vrachtwagen doorgereden, dus ook niets genoteerd of goed gezien. Dacht ook dat het alleen de spiegel was, dus ben maar doorgereden, kon daar ook moeilijk stil blijven staan. Geen camera's ter plekke. Maar ik ben echt dagenlang beroerd geweest van de impact, was een enorme klap.0 punten