Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/03/17 in alle zones

  1. Hé, leuk, al die verschillende reacties en meningen. Thanks voor de input. Zeker bij het voor het eerst stoeien met een bepaalde soort fotografie is de input van kijkers erg fijn. Een paar reacties ga ik iets uitgebreider op in: Grappig. Die laatste foto was eigenlijk een even een snelle foto ( nou ja, voor zover een sluitertijd van 30 seconden snel kan zijn) er tussendoor. Ik vond de combinatie van dat flatgebouw met de boom wel mooi uitkomen in het licht. Ik snap je punt. Mijn gedachte achter deze foto was niet zozeer om de boeg in beeld te leggen, mijn gedachte achter deze compositie was de kadering van de fabriek op de achtergrond. Die valt met deze compositie precies tussen de kade, de boeg en het meertouw. Dat vond ik een mooi doorkijkje opleveren. Maar als ik er nu nogmaals naar kijk, snap ik dat dat niet overkomt, want de boeg is best prominent in beeld. Ik heb er een andere uitsnede aan gegeven, ben benieuwd of de bedoeling dan beter op jullie overkomt: In het verleden heb ik het SS Rotterdam al eens gefotografeerd, waarbij het schip wél het hoofdonderwerp was. Toen kwam ik qua boeg op heel andere foto's uit Vrijwel alle foto's van het water hebben een sluitertijd van 25 à 30 seconden. Mijn bedoeling was ook om niet teveel tekening te hebben, dat past niet in deze foto's. Overigens is de tekening er wel, kijk maar eens op groot formaat op een goed scherm. Maar zoals gezegd: ik wil hier helemaal geen lichtere voorgrond, dat trekt de aandacht naar een punt waar ik het niet wil hebben. Zeker omdat het water behoorlijk ruw was, gezien de windkracht 6, zou een lichtere voorgrond slechts een onrustiger foto opleveren. Naar mijn smaak dan tenminste ;-) Als er een identieke lichtbron had gestaan die een identieke streep licht over het water zou hebben geworpen, had dat wel een apart effect kunnen geven. Of ik het per sé mooier zou hebben gevonden, weet ik niet: ik denk dat het licht dan té prominent zou worden en afbreuk zou doen aan de foto. Exact de gedacht waarmee ik de foto zo heb genomen. Overigens heb ik ook wel een foto waarbij de brug wél meer het onderwerp is, maar daarbij was de invloed van de wind - en dus de onscherpte - iets te groot om door de eerste selectie te komen. Dat was deze foto: Nogmaals: thanks voor alle reacties, ik vind het érg leuk om zo over foto's, de keuzes die je maakt en composities die je kiest, en de manier waarop de foto's uiteindelijk overkomen te discussiëren.
    2 punten
  2. Shit...die auto correctie!! Dessalniettemin...welkom Patrick!!
    1 punt
  3. Voor de duidelijkheid: mijn enige beweegreden was om mensen zich niet alleen blind te laten staren op het cijfertje dat bij het motorkoppel staat, maar dat wat meer in perspectief te zien.
    1 punt
  4. Maar ben je het er wél mee eens dat de meerwaarde van een hoger koppel bij een dieselmotor ten opzichte van een benzinemotor gerelativeerd wordt? Even los van de bewoordingen van de argumenten? Als je van vergelijkbare motoren de grafieken met de koppelkrommes naast elkaar legt, is dat toch gewoon zichtbaar? Meest voor mij sprekende voorbeeld was mijn ritje in de Golf GTD van Sitechris: een enorme bak koppel, rázendsnel, maar man, wat moet je schakelen...
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe