Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/12/15 in alle zones

  1. We gaan verder voor Boo!
    3 punten
  2. hallo, ik ben jari, ik ben 22 jaar en dit is mijn 3e skoda, mn eerste was een felicia pickup, die heb ik mooi tegen een boom aan geparkeert, werd van de weg af geduwd, toen kocht ik me een Superb, fijn bakkie, tot je ermee in de sneeuw rijd zonder sneeuwketting of/en winterbanden. dus je mag raden. ook totaal los. dit is dus mijn 3e auto, tevens 3e skoda. het is een Fabia Combi Greenline van 2010, ik heb hem sinds ie nieuw is, inmiddels al 4 ton mee gereden, naar werk en naar huis, dagelijks 152 km, vandaar heb ik ook een diesel, ik heb hem OBD2 getuned,hij loopt nu makkelijk 185, zonder problemen, met die nieuwe 134 pk, ik zit tevens wel op zn max, meer kan ik er niet uithalen, voor de tuning is ie op n dyno geweest, daar merkten we dat we moesten stoppen bij 134 pk. tot zover dit ben ik ((enorme skoda fan))
    1 punt
  3. Te kort door de bocht, vind ik. Ja, bij één of twee ritjes ben je verrast over verschillen. Maar net als altijd kan je wel degelijk conclusies baseren op langdurige gemiddelden. Ik heb met mijn getunede 1.8TSI tienduizenden kilometers op zowel BP Euro 95 als op BP Ultimate gereden, en daar zijn wel degelijk conclusies in termen van "significante verschillen" op te baseren. Het feit dat het niet met één ritje reproduceerbaar is, wil niet zeggen dat het daarom niet waar is...
    1 punt
  4. Gewoon Euro95 tanken als de fabrikant dat adviseert, is niet schadelijk voor de motor en gezonder voor je portefeuille! Lijkt mij vooral succesvolle marketingpraat voor de "wannabee coureur" die zijn troosteloze leven toch een beetje kleur wil geven door een premium brandstof te tanken, omdat ze "het nodig hebben". Voor een normale sterveling met dito bolide maakt het allemaal erg weinig uit. Ook het door een particulier meten van een "significant verschil" lijkt mij in de praktijk niet of nauwelijks mogelijk. Bij eenzelfde dezelfde brandstof ben je namelijk iedere keer weer verrast wat voor een verschillen er zijn. Een keer flink de wind mee/ tegen, een stoplichtje meer, een koude dag of een dot gas op de autobahn richting de wintersport en je verbruik is volledig uit balans. Allemaal niet reproduceerbaar en dus ook nauwelijks vergelijkbaar. De claims van de oliemaatschappijen zijn in mijn ogen dan ook net zo betrouwbaar als de geadverteerde verbruikscijfers van de auto's . Nog wat meer E95 of E98 op het discussievuur: als ik in Duitsland tank gooi ik er overigens altijd E10 in als het er is (en goedkoper is), ook daar merk ik geen verschil. Na 2 grote beurten ook nog niets van de garagist gehoord dat ik iets verkeerd doe. Mocht je bolide het echt nodig hebben omdat er een tuning overheen gegaan is, moet je je misschien afvragen waar je mee bezig bent. Een duppie per liter meer bij de pomp, de kosten voor de tuning, het eventuele verlies van de garantie, een grotere kans dat de boel vernield als je toch E95 tankt en vermoedelijk (meer) fanmail uit Leeuwarden. Dat laatste hoeft natuurlijk niet altijd, want je staat waarschijnlijk allemaal in dezelfde file.
    1 punt
  5. Ik weet dat het goed bedoeld is Menno, maar voordat het een eigen leven gaat leiden, wilde ik het toch even rechtzetten.
    1 punt
  6. Die robotisering voltrekt zich sneller dan verwacht, nu auto's zich zelf al beginnen voor te stellen. Niettemin welkom!
    1 punt
  7. Over welk bouwjaar en welke km-stand hebben we het hier? Er zijn ook Octavia's die helemaal geen achterwisser hebben zoals hieronder? Gezien je motorisering verwacht ik dat je een vrij jonge Octavia hebt, maar km-stand kan bijvoorbeeld helpen om in te schatten of het aan een versleten schakelaar op de stuurhendel kan liggen. Een andere mogelijkheid is dat het relais af en toe blijft plakken, waardoor de ruitenwisser niet in actie komt.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe