Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Verbruik e.d.


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

<< Dit zijn de berichten die origineel bij dit topic hoorden: deze is nu opgeschoond >>

Menno ( rosinfield) als ik op jouw spiritmotor verbruik klik kom ik op de verbruikscijfers van PC-Freak terecht !!??

Gaat dit wel goed ??

Of wil je ons doen geloven dat PC-Freak zijn verbruik ook jouw verbruik met de Yeti is !!!! Wel daar gaan wij niet intrappen hoor !!

aangepast door PC-fre@k
Topic gesplits zodat het gepinde topic weer schoon is
  • Downvote 1
Geplaatst:

Menno ( rosinfield) als ik op jouw spiritmotor verbruik klik kom ik op de verbruikscijfers van PC-Freak terecht !!??

Gaat dit wel goed ??

Of wil je ons doen geloven dat PC-Freak zijn verbruik ook jouw verbruik met de Yeti is !!!! Wel daar gaan wij niet intrappen hoor !!

Menno wil met zijn Yeti graag het verbruik van een Greenline hebben... Zou ik ook willen, maar dat gaat jammer genoeg niet met zo'n vierkante bak. Hoewel het verbruik wel kan meevallen, behalve op de autobahn... Daarvoor rijdt die vierkante bak waarschijnlijk veel lekker!

Net weer duizend kilometer achter de rug richting AT en dat ging erg lekker.. Even trouwens op het gaspedaal gedrukt maar bij 175 km/h (teller) vond moeders het wel goed genoeg met testen en ik met het verbruik, 22 liter per 100 km! Volgens moeders zouden we de volgende pomp niet halen!

Spritmonitor meteen weer voorzien van 2 entries. Wel even balen dat ik geen lange vulslang kan meenemen van hier naar NL. Hier kost de benzine gewoon nog 1,30!

Even een aanvulling: ik kom ook bij een greenline uit als ik op mijn Spritmonitor klik! Is dat even schrikken :o ...

Geplaatst:

leuk sodela en menno komen bij pc freak uit !?

hoe krijg je het voor elkaar :lol:

  • Downvote 1
Geplaatst:

Wat heeft die pc-freak nu gedaan?

Ik denk dat PC-Freak nog even in de PHP code moet roeren voor het allemaal goed werkt.

Geplaatst:

Whaha, coole fout :P En leuk dat iemand hem dan ook gevonden heeft, Tjah Ik drukte er natuurlijk op denk dat klopt wel :P

Is bij deze opgelost, foutje (A)

  • 2 weken later...
Geplaatst:

@CaseyBasey: goed hoor, dat je hem weer op 15 hebt gekregen! Mij lukt het vooralsnog niet hem weer op 13 te krijgen. Dan moeten er wel gekke dingen gebeuren.

Geplaatst: (aangepast)

Het is dat SM naar boven afrond, want het verbruik is 6.69 en daarmee een tikkie onder de 1:15.

Wat daarnaast ook kan is dat de pomp een beetje voortijdig afsloeg en er eigenlijk nog een paar liter bij kon.

Kortom: ik reken mezelf nog niet rijk maar het staat wel weer leuk...

Overigens was deze keer de BC vrijwel gelijk aan het werkelijk verbruik. Merkwaardige schommelingen toch.

En: nog 1x tanken en ik heb ook een geel pompje!

aangepast door CaseyBasey
Geplaatst:

Effe wat anders: ik zoek het topic waar we het over het mistachterlicht hadden maar kan het niet vinden. Of was dat in de SB?

Ik wilde bij mij het mistachterlicht eens proberen maar ik kan alleen maar aan de lichtknop draaien, niet trekken. Doe ik iets fout?

Geplaatst: (aangepast)

Vreemd, er zit geen beweging in. Zal het nog eens proberen als ik rijd, misschien is het geblokkeerd als je stilstaat. (Zou trouwens niet logisch zijn, denk bijv. aan een file).

Of, bedenk ik nu, geblokkeerd in de P-stand.

aangepast door CaseyBasey
Geplaatst: (aangepast)

Vreemd, er zit geen beweging in.

Nou, je mistlicht is echt niet geblokkeerd in de P-stand van je DSG hoor. :D

Misschien de RTFM? Mistlicht kun je alleen inschakelen als de draaiknop in de 'dimlichten aan' stand staat. Dan pas kun je de knop uittrekken...

aangepast door Captain Hook
Geplaatst:

Ik heb er in alle standen van de klok aan getrokken :(

Maar dat heb ik alleen gedaan toen ik geparkeerd stond, vandaar m'n suggestie. Zal morgen nog eens proberen.

Geplaatst:

En toch wel met de sleutel in de 'aan' stand?

Dit komt dan wel uit het Roomster boekje, maar volgens mij is die draai/trekschakelaar in vrijwel alle VAG autos hetzelfde:

Zo moeilijk is het toch niet... :blink:

Geplaatst:

Nee hoor Frank, ik heb het eerder ook in de dimlichtstand geprobeerd, en toen dat niet ging heb ik het in alle standen geprobeerd en op geen enkele manier lukte het!

Geplaatst:

Zal komen omdat je voorzichtig bent denk ik? Ik had (destijds) nog niet gezien dat je kon trekken maar had dus ook al 5 min van alles geprobeerd en gezocht, even boekje bekijken en ja hoor, 2 sec :P RTFM (A)

Geplaatst:

Ik was het nota bene zelf die de manual citeerde toen het over het mistachterlicht ging. Ik wist dus hoe het zou moeten. Maar de knop leek echt geblokkeerd. Kan het niet verklaren.

Geplaatst:

Het is dat SM naar boven afrond, want het verbruik is 6.69 en daarmee een tikkie onder de 1:15.

Wat daarnaast ook kan is dat de pomp een beetje voortijdig afsloeg en er eigenlijk nog een paar liter bij kon.

Kortom: ik reken mezelf nog niet rijk maar het staat wel weer leuk...

Overigens was deze keer de BC vrijwel gelijk aan het werkelijk verbruik. Merkwaardige schommelingen toch.

En: nog 1x tanken en ik heb ook een geel pompje!

Als je de waardes van de BC en Spritmonitor vergelijkt zul je merken dat het middelde behoorlijk nauwkeurig is. Soms tannk je immers eens een liter extra of ga je niet 5 minuten tanken om het echt tot de rand toe af te vullen. Dat veroorzaakt de schommelingen/ afwijkingen tussen SM en BC. Als ik mijn tankbeurten optel over de afgelopen keren en reken de BC waarden om naar liters verbruik kom ik op bijna dezelfde hoeveelheid als ik getankt heb, daar zit bij 13 tankbeurten maar ongeveer een halve liter verschil in, oftewel 0,07%...

Soms kom je dan op vreemde afwijkingen. Afgelopen zondag toen we terug kwamen van vakantie de tank letterlijk tot de rand toe afgevuld in Dornbirn aangezien de benzine in AT een stuk goedkoper was. Die tankbeurt had ik dan volgens SM ook een stevig verbruik gemiddeld terwijl de BC een redelijk waarde aangaf (SM:7,6 tov BC:6,7 liter, afwijking 13,5%). Halverwege nog even getankt waarbij de BC behoorlijke waardes had laten zien, je hebt immers niet voor niets een Autobahn onder je rubber. Normaal getankt en een heel laag gemiddelde daardoor. Daar zat dus nog wat extra in van AT en ik had hem in D dus niet zo extreem afgetankt (SM:6,4 tov BC:7,5, afwijking 15,2%). Voor de rekenaars onder jullie, de procentuele afwijkingen zijn niet gelijk door het verschil in kilometers...

Geplaatst:

Zo simpel is het niet. Heb dat al eens een beetje onderzocht op SM. In sommige gevallen zie je idd dat BC de ene x te hoog en de andere te laag aangeeft, zoals bij Casey. Dan zal het gemiddelde idd niet veel verschillen. Maar bij anderen, waaronder ik zelf, geeft de BC gewoon structureel te weinig aan. Kijk maar bij mij. Het is vaan wel 0.4l/100 km

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe