Jump to content

bougiekabels gecorrodeerd


Arjo
 Share

Recommended Posts

Deze vakantie hadden we een mooi akkevietje. In de buurt van Freiburg begon de motor naar te stotteren en het leek wel alsof er nog maar 2 cilinders over waren. Met de nodige moeit kon ik hem nog wel van de snelweg af krijgen. Dat was alleen al een geluk. Toen gaan bellen. De ADAC kan niet repareren maar kennelijk alleen afslepen. We stonden voor een garage. Maar ja zaterdagmiddag en dus gesloten. De ADAC medewerker bracht me naar een VAG garage in Freiburg. Daar sta je dan met je caravan en een auto die het niet doet. Lang verhaal kort na wat heen en weer lopen konden we een hele nieuwe Passat huren. Daarmee hebben we de caravan naar een camping gebracht en daar hebben we tot maandagochtend gewacht. Toen weer naar de garage in Freiburg. Daar bleek dat de kabels van de bougies en de ontstekingsspoel volledig gecorrodeerd waren. Dat had net zo goed thuis kunnen gebeuren. Of terwijl we ergens in de bergen aan het rijden waren zo'n 100 km verderop... Daar wil ik even niet aan denken.

mijn vraag en eigenlijk ook constatering is: Hoe vaak komt zoiets voor en tjonge de kabels van mijn auto zijn nu al zo'n keer of 4 gerepareerd. (spiegels, al een keer eerder bougiekabel, achterklep, en gedoe met de trekhaak) Volgens mij heb ik een zwak punt van Skoda gevonden. En: Hoe ontstaat zoiets?

Als laatste alle lof voor bhg Autohandelsgesellschaft mbH Freiburg. Meer dan uitstekend geholpen. Binnen een dag gerepareerd, terwijl je zo maar op een maandagochtend binnen komt lopen. Ik kreeg er zelfs kaartjes voor de tram om een dagje de stad in te gaan. Dus als één van jullie nog eens zaken moet doen in die regio ik wil hen zeer aanbevelen. Alleen met mijn adres hadden ze wat moeite (zie bijlage)

Zijn er hier mensen die nog wat zinnigs over mijn vragen en of opmerkingen kunnen zeggen?

IMG_20230815_121514.jpg

Link to comment
Share on other sites

Een aantal jaren terug waren er hele series met een bepaalde motor waar 1 of 2 bougiekabels al heel snel corrosie vertoonde, dat was bij alle VAG-merken zo, omdat de motoren in alle merken gebruikt worden, en vaak uit dezelfde motorenfabriek komen. De andere punten komen mij niet bekend voor als zwak punt, mogelijk dat je last hebt van marterschade (die kabels aanvreten), of dat er door een minder deskundig persoon aan de auto is gesleuteld (ook bij dealers kom je knoeiers tegen).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dank voor de reacties. In het verleden heb ik wel een keer last gehad van een marter. Dat is al weer 4 jaar geleden. Toen zijn de kabels vervangen. Maar misschien was het ook wel zo dat er bepaalde kabels zijn vervangen en niet alles. Het blijft onduidelijk.

Oh en Sneek en Snaak. Al die buitenlandse namen ook. Dat is ook moeilijk.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe