Ga naar inhoud

Alweer een rij-impressie!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Wasmachineman wijzigde de titel naar Alweer een rij-impressie!

Die lage fiscale waarde snap ik wel: met alles wat in zit zwart, zal er ook wel zwart geld in zitten. 😉

Trouwens wel een zuipschuit op diesel: vanmiddag begon de Fabia te piepen dat ie naar de pomp wou: dat was ook al 1013 km geleden en hij had nog 95 km actieradius.

(moet er wel bij zeggen dat ik wel een reservetankje met 5 liter E5 had bijgevuld tussendoor).

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Wasmachineman zei:

Dus als je niet had bijgevuld met het kleine tankje dan nog haal je 1000km???

Hoeveel liter gaan er in jouw Fabiatank, dan?

Officieel 45 liter, met als ik 'm via de truc met de ontluchtingsnippel in de tankopening echt vol gooi zal het wel ruim 50 liter zijn (en dat had ik ook gedaan). Zonder bijvullen had ik misschien de 1000 km gehaald, maar toch minstens in de buurt. (Ik wil de tank niet volledig leeg rijden om te checken, om dan ergens stil te vallen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon slecht om je tank leeg te rijden. 

Want dan kan er allemaal bezinksel in je leidingen komen en wil jij dat?

21 uren geleden, Cordoba zei:

Die lage fiscale waarde snap ik wel: met alles wat in zit zwart, zal er ook wel zwart geld in zitten. 😉

Reken maar dat er zwart geld in zit.

 

21 uren geleden, Cordoba zei:

Trouwens wel een zuipschuit op diesel: 

Niet echt een zuipschuit hoor. Ik rijd niet echt 90-100 op de snelweg. Als ik dat zou doen dan tik ik de 1 op 25 wel aan. Maar dat gebeurt dus niet want ik rij filevrij naar mijn werk op de snelweg dus lekker 130 waar het kan. Dan rijdt deze Honda best zuinig nog naar mijn mening…

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over milieu:  Ik had van de week een Renault Zoe gehuurd.  Weliswaar begrenst op 139, maar verder geen straf om te rijden. Goeie acceleratie, ligt lekker in de bochten, en ook over drempels gaat het lekker soepel.  4 uur en 70 Km, en dan reken je nog geen 37 euro af.  Ga dat met het OV doen met twee kids....... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, NakHarry zei:

1 van de laatste in Nederland die nog een diesel als leasewagen krijgt...

Denk dat dit wel losloopt, bij ons worden de Caddy en de transporters nog steeds in dieseluitvoering zelf aangekocht en aangeschaft via de lease

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja 50K zakelijk is appeltje eitje voor ons als monteurs buitendienst.......
Caddy nu 1,5jaar en staat alweer op wat honderde kilometers op de 80K en dan moet seizoen voor storingen/onderhoud nog beginnen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2022 om 22:55, NakHarry zei:

Je bent volgens mij 1 van de laatste in Nederland die nog een diesel als leasewagen krijgt... :stuiter:

Deze Honda is tijdelijk want shortlease maar ik blijf open staan voor diesel hoor. Maar ik snap wel dat diesel onder een vergrootglas ligt en dat het steeds zeldzamer wordt om diesel te rijden. Ik heb heel NL als regio en rijd overal en dan is diesel gewoon lekker. Zodra electrisch rijden nog beter wordt dan zal ik ook overstappen. Of waterstof maar die ontwikkeling gaat erg traag helaas. 

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2022 om 20:32, Cordoba zei:

Is dat qua ruimte redelijk te doen met 2 kids achterin? Veiligheid is wel een dingetje bij een Zoe.

Ja hoor, tot en met 9 jaar geen problemen in ieder geval 😉  De kids viel op dat ze best hoog zaten. Dat vonden ze juist prettig. Dat is vast anders als ze wat langer zijn, al gaat er dan wel een stoeltje tussenuit natuurlijk. 

Die veiligheid wist ik niet. Dat is wel een minpunt. Zeker als het eerst op orde was en er later op bezuinigd wordt. Wel een beetje zielig als je zo aan je winstmarge moet komen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9-4-2022 om 20:10, Skoody Boo zei:

Die veiligheid wist ik niet. Dat is wel een minpunt. Zeker als het eerst op orde was en er later op bezuinigd wordt. Wel een beetje zielig als je zo aan je winstmarge moet komen. 

 

Heel zielig inderdaad. Winstmarges zijner genoeg hoor voor de fabrikant. Daarom vreemd dat de fabrikant gaat bezuinigen op het belangrijkste van een auto: veiligheid! 

Voor de importeur en dealer zijn er minder marges uiteraard. Waardoor vooral een dealer van alles uit de kast trekt om iets meer dan die €100-€150 wil verdienen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk gaan ze het wel merken in hun verkoop cijfers als klanten veiligheid toch belangrijker vinden ....
Helemaal als er op bezuinigd is voor meer winst...!!??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe