Jump to content

Elektrificatie/Private Lease


Rosinfield
 Share

Recommended Posts

Ik heb hier al vaker aangegeven dat een elektrische auto voor mij als particulier financieel niet haalbaar is, zeker nu we het ruim twee jaar met één inkomen moeten doen. Nu hoorde ik net in mijn Uppie op de radio een mijnheer van Lease Plan ivm de overname door een ander bedrijf. Wat hij vertelde gaf mij wel een inzicht in de toekomst. Uiteraard gaat de elektrificatie met rasse schreden voorwaarts, maar hetzelfde geldt voor private lease. Zoals hij het beschreef: je bezit geen auto, maar neemt er een abonnement op.
Dus mijn plan is om nog een jaar of twee te genieten van de GTI en dan wellicht voor zo'n constructie gaan.
Er is dan denk ik ook meer keus in auto's. Het is toch voornamelijk te klein of te groot, maar weinig daartussenin. Dwz met minstens de kofferbakinhoud van de Polo (350 l), liefst ietsje meer en een redelijke actieradius.
Verder vraag ik me af wat dan de beste optie is wat betreft de lease verstrekker; dealer, lease maatschappij, ANWB?
Hoor graag jullie gedachten hierover

Link to comment
Share on other sites

20 uren geleden, Rosinfield zei:

Ik heb hier al vaker aangegeven dat een elektrische auto voor mij als particulier financieel niet haalbaar is, zeker nu we het ruim twee jaar met één inkomen moeten doen. Nu hoorde ik net in mijn Uppie op de radio een mijnheer van Lease Plan ivm de overname door een ander bedrijf. Wat hij vertelde gaf mij wel een inzicht in de toekomst. Uiteraard gaat de elektrificatie met rasse schreden voorwaarts, maar hetzelfde geldt voor private lease. Zoals hij het beschreef: je bezit geen auto, maar neemt er een abonnement op.
Dus mijn plan is om nog een jaar of twee te genieten van de GTI en dan wellicht voor zo'n constructie gaan.
Er is dan denk ik ook meer keus in auto's. Het is toch voornamelijk te klein of te groot, maar weinig daartussenin. Dwz met minstens de kofferbakinhoud van de Polo (350 l), liefst ietsje meer en een redelijke actieradius.
Verder vraag ik me af wat dan de beste optie is wat betreft de lease verstrekker; dealer, lease maatschappij, ANWB?
Hoor graag jullie gedachten hierover

Leuk plan, Menno.

Wat is voor jou een redelijke actieradius?

En kun je opladen in Olberkoop? Op 230v kan het uiteraard maar dan ben je 8 a 9 uur bezig om een 50kWh batterij op te laden. Op krachtstroom is dit in minder dan 6 uur gefixt.

Heb je zonnepanelen? Die zijn ook handig en kun je rijden op je eigen zelfopgewekte energie: beter kan niet!

Wil je een SUV (lekker hoog zitten) of gewoon toch nog laag rijden? 

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Rosinfield zei:

Alles is van ons samen. Het Uppie gebruik ik voor boodschappen

Dure boodschappen om er een auto voor aan te schaffen. Bezorgen is goedkoper.

Volgens mij ben je met leasen altijd (fors) duurder uit dan kopen.

Als je dan toch wil leasen zou ik het rechtstreeks bij de fabriek doen. Ik kan zo niet zeggen bij welke merken dit kan, maar heb begrepen dat sommige dat doen.

Een leasemaatschappij, ANWB of dealer verdienen er ook aan.

Edited by VAG-man
Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, VAG-man zei:

Volgens mij ben je met leasen altijd (fors) duurder uit dan kopen.

Dat hoeft helemaal niet. Het hangt maar net van je wensen en gebruik af.   

4 uren geleden, VAG-man zei:

Als je dan toch wil leasen zou ik het rechtstreeks bij de fabriek doen. Ik kan zo niet zeggen bij welke merken dit kan, maar heb begrepen dat sommige dat doen.

Een leasemaatschappij, ANWB of dealer verdienen er ook aan.

Wie of wat de beste partij is, is niet te zeggen. Dat iemand eraan verdient, zegt niet dat die partij dan duurder is. Als diens inkoopvoordeel groot genoeg is, heft dat de meerprijs weer op. Uiteindelijk moet je gewoon bedenken wat voor auto je wilt, en op basis daarvan diverse offertes opvragen. Dan even goed vergelijken en je hebt de beste deal te pakken.

Link to comment
Share on other sites

@Wasmachineman Actieradius moet wel rond de 400 km zijn. Denk dus vooral aan een e Niro. Geen zonnepanelen en zal een eigen laadpaal moeten 
aanschaffen en meterkast laten aanpassen. Komt dan dus zo rond de €3000 bij, schat ik

@VAG-man Up is niet alleen voor de boodschappen, ook voor mijn echtgenote. En een enkele keer rijden we er ook wel mee naar het westen op en neer. Idee was ook om de Polo een beetje te sparen. En het is allemaal redelijk goedkoop qua belasting, verzekering en verbruik (bijna 1 op 20) 

Een mogelijkheid is natuurlijk ook een occasion tzt. Voordelen: prijs, geen belachelijke wachttijd. En over een jaar of 2 zal dat aanbod ongetwijfeld ruimer zijn

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, MarcoO2 zei:

Dat hoeft helemaal niet. Het hangt maar net van je wensen en gebruik af.   

Wie of wat de beste partij is, is niet te zeggen. Dat iemand eraan verdient, zegt niet dat die partij dan duurder is. Als diens inkoopvoordeel groot genoeg is, heft dat de meerprijs weer op. Uiteindelijk moet je gewoon bedenken wat voor auto je wilt, en op basis daarvan diverse offertes opvragen. Dan even goed vergelijken en je hebt de beste deal te pakken.

De ANWB heeft vaak de beste deals. Beter dan wij als merk Peugeot kunnen bieden. 
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minuten geleden, Wasmachineman zei:

De ANWB heeft vaak de beste deals. Beter dan wij als merk Peugeot kunnen bieden. 
 

Laat je baas het maar niet horen 😉 ANWB heeft nu weer net niet die e Niro. Maar over een jaar of twee is het aanbod natuurlijk anders en ruimer

Link to comment
Share on other sites

7 uren geleden, Rosinfield zei:


Een mogelijkheid is natuurlijk ook een occasion tzt. Voordelen: prijs, geen belachelijke wachttijd. En over een jaar of 2 zal dat aanbod ongetwijfeld ruimer zijn

Hier krijg je dus ook nog subsidie op: €2000 op een elektrische occasion gebaseerd op de huidige regels….die ongetwijfeld weer gaan veranderen als we 2 jaar verder zijn.

Link to comment
Share on other sites

Eens met de rest dat voorlopig onvoorspelbaar is wat over een paar jaar de beste optie is, en daarnaast de vraag óf je nog wel auto rijdt. Als je toch wil 'voorsorteren' voor een EV, is het misschien een idee om te kijken naar wat zonnepanelen zodat de elektriciteit straks betaalbaarder is, en kijken wat daar voor subsidies voor zijn. Een andere optie is om niet voor een EV te gaan, maar voor een hybride waarmee je de boodschappen wel volledig elektrisch kunt halen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Menno om toch al beetje bezig te zijn.
Kijk eens naar de EV fiat 500

Up der uit en de 500 erin en de polo voor de vakantie behouden.....

Link to comment
Share on other sites

Ja, leuk ding. Heb ik ook aan gedacht of een EV Up of Citigo. Maar dat betekent hoe dan ook weer een aardige investering (met laadpaal). Het Upje kost weinig en tzt wil ik dan als ik elektrisch ga wel naar één auto, met voldoende bereik en bagageruimte. Klasse E Niro zeg maar

Link to comment
Share on other sites

Geen S-klasse Benz?😄 Upje kost weinig zeg je. Nou dan vergeet je toch de aanschafprijs en afschrijving daarvan. Al met al ben je toch zeker 4- 5 duizend per jaar kwijt. Een auto is gewoon weg duur.

Edited by VAG-man
Link to comment
Share on other sites

Een auto als jonge 2e hands aanschaffen scheelt enorm in de afschrijvingskosten, terwijl de onderhoudskosten dan niet echt hoger zijn (bij veel oudere auto's heb je wel meer onderhoudskosten, maar weer veel minder afschrijving).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe