Ga naar inhoud

Skoda Octvia IV - problemen


16fra
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn nieuwe Octavia IV 4 weken geleden opgehaald. Ik was erg opgewonden, maar in deze korte periode verzamel ik twee leuke opgaven:

1. na twee dagen water in de koplampen. Vervangen onder garantie.

2. na 3 weken is het centrale touchscreen helemaal groen, vandaag heb ik de klacht geopend. Ik kwam erachter dat Skoda geen garantie biedt op een vervangende auto.

Ik ben echt teleurgesteld omdat mijn verwachtingen volledig zijn verdwenen.

Op dit moment weet ik niet wat de volgende stappen of problemen kunnen zijn.

Wat stel jij voor?

20210402_081207.jpg

20210402_081508.jpg

20210402_082217.jpg

  • Confused 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Wasmachineman zei:

Heftig.
 

Geven ze een reden waarom de garantie niet geldt voor jouw scherm? Zijn er instellingen door jou veranderd of aangepast met een vcds-kabel? 

Hi Wasmachineman,
De diagnose wordt na maandag gegeven, ik denk niet dat er redenen zijn waarom het niet om een defect gaat dat onder de garantie valt.
Nee, ik heb de instellingen niet gewijzigd.

Ik ben zeker niet blij met twee reparaties in minder dan een maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Captain Hook

we zullen zien, maar deze twee mislukkingen zijn erg vervelend.
voor een auto van zo'n paar weken lijkt de vervangende auto mij het minimum. maar ik ben tenslotte een eindklant, welke waarde heb ik?
hoe dan ook, wat moet ik verwachten voor de toekomst? welke andere fouten wil je mij geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er naar uit dat je een hardware probleem hebt. Op de eerste 2 foto's zie dat met name het rechterdeel niet goed werkt. In de laatste zelfs alles. 

Losse kabel? Aardingsprobleem? Of gewoon scherm/computer kapot?

Hoe dan ook moet Skoda dit probleem onder garantie oplossen. Helaas is dat standaard niet incl. vervangend vervoer al kan je dit wel proberen af te dwingen bij jouw autodealer. Je kan aangeven dat je nu al 2 problemen achter elkaar hebt en enige compensatie verwacht (kleine leenauto bijvoorbeeld). Het is een nieuwe auto waarvan je mag verwachten dat alles naar behoren werkt.

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Captain Hook zei:

@Wasmachineman??? Ehhh, @16frazegt dat Skoda geen vervangende auto ter beschikking stelt, NIET dat het scherm niet onder garantie zou vallen...

 

 

Wat ben je weer druk, @Captain Hook

Terwijl ik hier reageerde was ik ook bezig met autorijden, navigeren en bellen tegelijk! 🙈

Gelukkig weten we nu hoe het zit en het is niet goed. 

Jouw dealer gaat de boel repareren en in ruil daarvoor kun je een deal maken met vervangend vervoer? En anders “dreigen” om naar een andere dealer te gaan die dan de reparatie mag doen want dit brengt natuurlijk wel omzet binnen bij de dealer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal voor de steun. de vervangende auto is geenszins gegarandeerd. ze doen het door als een persoonlijke gunst, ook al is het dat helemaal niet. naar mijn mening hebben opeenvolgende problemen bij een nieuwe auto een andere aandacht nodig dan bij standaardprotocollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Wasmachineman zei:

Waardeloos! Goed dat je dit meldt hier want dan weten we waar we in de toekomst rekening mee kunnen houden als dit ons overkomt. Sterkte!!

Waar in Italie zit jij, @16fra?

@Wasmachineman Ik zal je op de hoogte houden. Ik woon in Toscane, Arezzo, vlakbij Florence.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt belachelijk geen vervangend vervoer. Dat is tientjes werk voor een dealer. Het zou voor mij een principe kwestie worden door naar een andere dealer te gaan.

aangepast door VAG-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, VAG-man zei:

Echt belachelijk geen vervangend vervoer. Dat is tientjes werk voor een dealer. Het zou voor mij een principe kwestie worden door naar een andere dealer te gaan.

Inderdaad!! 

Eenmaal iets gekocht ben je niet meer van waarde....denken ze!

12 uren geleden, 16fra zei:

@Wasmachineman Ik zal je op de hoogte houden. Ik woon in Toscane, Arezzo, vlakbij Florence.

Toscane! Mooie regio en vaak geweest. Tegenwoordig rijden we nog een stukje verder, Puglia in en dan helemaal naar onderen in de hak de Lecce area. Posto Rosso is ons vakantie paradijsje sinds 2009. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2021 om 22:42, 16fra zei:

bedankt allemaal voor de steun. de vervangende auto is geenszins gegarandeerd. ze doen het door als een persoonlijke gunst, ook al is het dat helemaal niet. naar mijn mening hebben opeenvolgende problemen bij een nieuwe auto een andere aandacht nodig dan bij standaardprotocollen.

Allereerst is de dealer waar je de auto hebt gekocht (of is het een lease auto?) verantwoordelijk voor het oplossen van de problemen, dat hij daarvoor terugvalt op Skoda is een zaak tussen Skoda en de dealer. Dit is namelijk gewoon Europees consumentenrecht. Een ander punt: als er problemen zijn, is de dealer ook verantwoordelijk voor de kosten die daar uit voortkomen (zoals bijvoorbeeld vervangend vervoer), ook dit is als ik me niet vergis Europees consumentenrecht. Je hebt nog een andere optie: de koop ontbinden omdat de auto niet aan redelijke eisen voldoet. Als je dit voorstelt aan de dealer (waarbij hij jou dan natuurlijk ook het geld voor de auto moet teruggeven), kan ie wel eens een heel stuk vriendelijker worden (of juist helemaal niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe