Ga naar inhoud

de eerste 1000 km


Octavianus
 Delen

Aanbevolen berichten

Morgen gaat m'n witte snoepje even bij de dealer langs voor nazicht van vloeistoffen etc na de eerste 1000 km.

Meteen mogen ze ook al even een paar instellingen wijzigen:

  • anti-carjack activeren vanaf 10 km/h
  • coming-home functie mag best 15 à 20 sec langer
  • koplampen gingen gisteren reeds om 18.30u aan (OK, 't was regenachtig)

Ergens las ik dat Skoda Assistance in de praktijk betalend blijkt te zijn. Ik vraag dat ook even na, in het contractje vind ik daar alvast niets over terug.

Ben eens benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de mijne ophaalde vroeg ik nog of ik op korte termijn terug moest komen om de peilen te checken of zelfs te verversen. Moest bij m'n motorfiets wel na 1000 km. Was absoluut niet nodig werd mij verteld, kom maar terug als je er 30.000 km op hebt zitten.

Nou ja, zelf controleren af en toe is natuurlijk wel gewenst.

Mijn licht gaat ook veel eerder op als het regent, ook al denk je van zo donker is het niet.

Anti car hijack gaat bij mij aan met 15 km/u. Is toch al heel gauw hoor. De monteur die het bij mij deed was ervaren, was mijn indruk. Dat betekende o.a. dat hij niet alleen deze optie aanzette, maar ook de optie dat de centrale vergrendeling eraf gaat als de contactsleutel uit het slot wordt genomen. Misschien handig daar even op te letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anti car hijack gaat bij mij aan met 15 km/u. Is toch al heel gauw hoor. De monteur die het bij mij deed was ervaren, was mijn indruk. Dat betekende o.a. dat hij niet alleen deze optie aanzette, maar ook de optie dat de centrale vergrendeling eraf gaat als de contactsleutel uit het slot wordt genomen. Misschien handig daar even op te letten.

De auto lock gaat inderdaad met 15 km/h aan. Eén keer flink optrekken en het is raak. Wel nog steeds nadenken als je iemand wilt laten instappen, dan staan ze maar te rukken aan de hendel :).

Ver-en ontgrendelen kun je trouwens ook in de maxidot instellen, auto lock en auto unlock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koplampen gaan bij mij ook automatisch aan als de wissers hun werk gaan doen als er nattigheid op de voorruit kleddert. (je zei dat het een regenachtige dag was) Ik weet overigens niet of je een regensensor hebt, die lijkt me redelijk essentieel om dit te laten werken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koplampen gaan ook aan bij een snelheid vanaf 120km-uur...bij mij in elk geval wel. Dus ook als de zon fel schijnt om 1400 uur bijvoorbeeld.

Even getest vanmiddag op de A7 maar de lampen gaan pas aan bij een snelheid van 160km/uur bij mij? :blink:

120 niets!

130 niets!!

140 nog niets!

155 nog niets!

Pas bij 160 gingen ze eindelijk aan en blijven aan ook al zak ik weer ruim onder de 100 km/uur!

Die 160 km/uur is natuurlijk belachelijk.....om die lampen pas bij zo'n hoge snelheid aan te laten gaan! Mag van mij al bij 120 km/uur! Scheel mij weer een vette bekeuring, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

the poor guys zogezegd :lol:

ja met het meeste geld en grondbezit

wij betalen niet mee aan de boete hoor

Dat wordt een echtschieding als hij weer een snelheids bekeuring te pakken heeft !

Mag ie helemaal niets meer, alleen betalen aan allementatie !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan het volgende. Zat eens in een Commissie van Onderzoek n.a.v. een vliegongeval. We verbleven op Vliegbasis Twenthe en zaten 's-avonds in de officiersmess lekker te borrelen. We zeiden zet alles maar op rekening van de commandant van de vliegbasis. Deze was zo fideel, ook omdat hij een aantal van die commissieleden kende als vlieger/kma-officier en maakte er verder geen woord aan vuil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, Sodela. Maar er zijn er hier (ik en Rosinfield bijvoorbeeld) die geen maxidot hebben en eigenlijk niets zelf kunnen instellen.

Dat instellen lukt wel met een VAGCOM kabeltje. Ik heb het zelf even geactiveerd, maar mijn vrouw vond het niet handig.

En de regensensor werkt bij mij inmiddels ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht maar totdat iemand in de familie of vrienden met het verhaal komen dat hun handtas/laptop of ander kostbaar spul van de bijrijdersstoel/achterbank gejat is. Komt nog regelmatig voor dat er bijv. in Utrecht ongure gasten bij de stoplichten rondlopen. Soms om wiet te verkopen, soms om geld te bedelen.. in ieder geval gaan ze bij mij niks halen zonder m'n ruit eruit te meppen.

Persoonlijk vind ik de functie heel erg handig, misschien wat onhandig voor de mensen die taxi spelen. Dan moet je elke keer de deur ontgrendelen voordat er iemand bij in kan stappen.

Maar om even ontopic te antwoorden.

Mijn dealer zei dat ik bij de 15.000 langs moest komen, heb niks gehoord over 1000 km. Moet zeggen dat hij toen ook nog maar amper was ingelopen (het stinken naar rubbers die hun plek moeten krijgen en overbodige olie die begon te verdampen was toen nog in volle gang)

Ondertussen uiteraard wel zelf de vloeistoffen al een aantal keer gecontroleerd en inmiddels ook (ruim 4L!!) ruitensproei bij gevuld. Bandenspanning e.d. controleren spreekt natuurlijk ook voor zich :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij neemt die shondifanten altijd mee als je op stap gaat met Henk?

En ja, ik gebruik dat ding weleens ja. Lekker schoon, helder, zoals het hoort. Niet dat het gaat regenen en je eerst 12x moet sproeien/vegen voor je weer wat ziet.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weliswaar geen 1000 beurt, maar kreeg gisteren in mn maxidot de melding dat ik mn auto moet laten servicen.

Dus gelijk maar via de website van mn dealer en afspraak voor vlgde week donderdag gemaakt.

De eerste 15.000 beurt en gelijk de BCM laten vervangen.

De laatste dagen met de regen ging iedere keer weer het waarschuwingslampje branden dat er een lampje defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe