Ga naar inhoud

Met Henk naar Tsjechie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Weekje met Henk (mijn Yeti) naar Tsjechie geweest. Wat veel broertjes en zusjes daar! Ik was al erg blij met Henk, maar nu nog meer. Wat rijdt dat lekker in de bergen met de DSG!

Dacht vanochtend op de terugweg even dat er een probleem was. Gaf gas en hoorde alleen veel geloei en zag veel toeren. Bleek de selector in N te zijn gezet door mijn eega bij het iets achter uit de auto pakken. Verder dacht ik dat de automatische verlichting het niet meer deed, maar bij langer dan 10 sec. > 140 schakelt de dagrijverlichting uit!

Ook nog in het Skoda Museum geweest, zal foto's plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

haal maar weg dat @ teken, zat vanaf Ipad te kloten maar ken niet typen in de topics op moment, weet ook niet waar t aan ligt

lukt wel in shoutbox dan komt ie ook meteen met het toetsenbord in de aanslag

En zo kloten we lekker door zullen we maar zeggen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat je bedoelde dat Menno als een slak was @ :)

Mooie foto's Menno. Heel herkenbaar ook:) ik droom weer terug naar de tijd dat wij er ook ronddoolden :)

Nu is t forum dus t museum geworden, want je hebt geloof ik haast alles gefotografeerd wat er stond :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, alles wat mocht! Was echt een flitsende actie.

Heb je nu toch een Ipad2 kunnen scoren Ed?

slak? Wat ik nog vergeten was te melden. is dat ik hedenochtend op de Duitse Autobahn even heb gekeken waar Henk's top ligt. Dat was op 184 km/u (op de Nuvi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach frank we hebben er alweer hard voor gewerkt de laatste weken , en je moet jezelf af en toe toch eens kietelen

De één doet dat met een taart de ander met een biertje en ik dus met de Ipad

en niet eens over laten halen door de commercie of zo'n vertegenwoordiger !

Link naar reactie
Delen op andere sites

gem. verbruik is gelijk gebleven, viel me trouwens dik mee. Lijkt alsof 110-120 meer scheelt dan 120-140. En daar lokaal natuurlijk zuinig gereden. Zelfs mijn ecord, een ware Fabia GL waarde, gehaald: 4.2 (uiteraard omlaag rijdend).

In totaal 2460 km gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de vaak hogere snelheden dan hier en ook het heuvelachtige tot bergachtige terrein tijdens de vakantie ben ik iets zuiniger gaan rijden. Misschien omdat ie nu een beetje losgereden raakt?

Heb ruim 4000 km gereden.

Welke route heb je nu uiteindelijk genomen Menno, via Polen?

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja via Polen, al was dat wel een heel klein stukje, voor je er erg in hebt ben je er al weer uit. Dus via Leipzig, Dresden, zoals de nuvi aangaf. Trouwens wel van onschatbare waarde zo'n apparaat. Ook lokaal als je naar een andere plaats moet, gewoon invoeren en als straat hetzelfde en hoppekee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook weer enorm veel plezier van de Nuvi gehad. Wel viel op dat hij iets minder nauwkeurig in Italie is. Vertelde nogal eens bijv. dat ik rechtsaf moest maar dan bleek alleen maar de weg een bocht naar rechts te maken. En het bestand met hotels bleek erg verouderd, want we hebben wel 3x meegemaakt dat we via de Nuvi een hotel kozen en dan bleek die niet meer te bestaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

van die bochten dat wist ik. Wanneer de bocht een bepaald aantal graden overschrijdt, wordt dat blijkbaar als een afslag geregistreerd. En soms is hij in steden even het spoor bijster, omdat niet alles tot in de kleinste details is afgedekt. Met gezond verstand en de bordjes langs de weg, kom je er dan wel uit. Ik heb vorig jaar zo'n lifetime update genomen. Uiteindelijk veel goedkoper dan elke keer zo'n update en dat apparaatje blijft het wel doen en ik hoef toch geen meer geavanceerde. Reuze handig systeem, je krijgt een kaartje met een code die je eenmalig moet invoeren en dan kun je vanaf dat moment 4 x pj een update downloaden (krijg je via email bericht van).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kees met een kaart update heb je geen POI update, maar het leuke ( positief inzien ) ervan is dat ondanks dat je naar een niet bestaand hotel rijdt je opeens weer stukjes van het land ziet die je anders zou missen !

En mbt die bochten, het komt ook in nederland voor hoor dat hij een bocht aangeeft terwijl het geen bocht is maar een voortzetting van de weg !

Maar POI update's zijn er volgens mij ook te krijgen bij Garmin, maar ook dan is het maar de vraag of het up to date is !

Heb zelf verleden jaar in midden frankrijk gehad dat een engelse vliegervriend op het terrein stond met diesellucht in zijn tank en nog wat druppels in zijn leidingen

Dorp waar we zaten had geen tankstation dus moesten naar naastgelegen toe, dus wij op mijn GPS naar dichtsbijzijnde pompstation toe, komen we daar was hij overwoekerd met klimplanten en geen diesel of wat dan ook !

Maar tsja de leidingen waren nu ook leeg , dus met reservetankie in mijn RR een ander en wel nog bestaand pompstation gezocht en die was een Km verder gelukkig

Dus tankie volgegooid en terug naar zijn RR (rang rover) en darna kon hij zijn tank ook weer afvullen bij het wel bestaande pompstation !

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland komt het idd ook wel voor, die "onterechte" bochtmelding. Alleen kwam het in Italie nogal vaak voor. En die POI's van mij zijn idd al behoorlijk oud. Maar al die jaren heb ik er al vele geinige hotelletjes mee gevonden in Duitsland en Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is ook zeker iets wat ik ook nog wel een keer wil doen, even kijken waar mn GL geboren is :) (aangezien mensen het mijn 'kindje' noemen... :s)

ps. leuk al die knopjes op je muis, reageerde zomaar in een heel ander topic. LOL :P Maar nu staat hij goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe