Dickler Geplaatst: 12 februari 2020 Delen Geplaatst: 12 februari 2020 Voor de mensen die het nog niet wisten... sinds eind januari 2020 is de nieuwe uitvoering Fabia "Sport Business" configureerbaar. Ik ben er van overtuigd dat mijne bij de eerste 10 offertes zat 😁. Deze staat in bestelling: https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=P4NHNT Ik ben zeer benieuwd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 12 februari 2020 Delen Geplaatst: 12 februari 2020 Mooie configuratie ! Zie alleen dat je dezelfde 95 Pk motor hebt in het vooronder. Kan je aanraden zodra je de wagen hebt en weer wat euro's tussen de luiers vrij kunt maken om bij VAG Techniek in Neunen de fabrieksupdate toe te laten passen. Houd kort in dat men de software van een 115Pk uitvoering van de 1,0TSI in je wagen zetten. Verder houd het in dat hij met het optrekken / inhalen etc net even wat fijner en soepeler rijd Heb je nog meer euro's in een potje liggen dan kun je ook overwegen om voor een tuning gaan. Laatste vond ik niet nodig, eerste heb ik vrij vroeg nadat ik me wagen ontvangen had laten uitvoeren https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/tuning-methodes/fabrieksupdate/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dickler Geplaatst: 12 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2020 @EdK Ja toch? Vind zelf dat ik ook het maximale uit dit model haal, zonder dat ik de werkelijkheid uit het ook verlies. Dat is dat de Fabia vooral een hele praktische auto is en geen schoonheid of sportauto. Ik snap je aanrader. Ik wist niet dat je eerste tip mogelijk was. Ik heb 1 leaseauto terug een Polo met een 115Pk sterke 1.2 TSI motor gereden. Deze motor gaf zeker zelfvertrouwen op de weg. Ik rijd nu in een Clio Estate met een zeer matige 90Pk TCe motor. Ik hoop dat ik deze Skoda als een vooruitgang ga beschouwen. Ik zal je tips eens aan de leasemaatschappij voorleggen als de standaard toch tegenvalt. Wie weet vinden zij het ook een goed idee 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 12 februari 2020 Delen Geplaatst: 12 februari 2020 Lease !? Tsja als je dan tegen ze spreekt over tuning dan zal het antwoord groot zijn dat het een NEE word Als je ze het uitlegt dat het officieële VAG software is uit een indentiek motorblok dan zal men vermoed ik eerder Ja zeggen. Maar ervaar eerst maar eens hoe hij standaard rijd, kan zo maar wezen dat het jou prima bevalt ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarcoO2 Geplaatst: 13 februari 2020 Delen Geplaatst: 13 februari 2020 Mooie configuratie hoor! Lekker compleet zo. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 20 februari 2020 Delen Geplaatst: 20 februari 2020 Op 12-2-2020 om 21:37, Dickler zei: @EdK Ja toch? Vind zelf dat ik ook het maximale uit dit model haal, zonder dat ik de werkelijkheid uit het ook verlies. Dat is dat de Fabia vooral een hele praktische auto is en geen schoonheid of sportauto. Ik snap je aanrader. Ik wist niet dat je eerste tip mogelijk was. Ik heb 1 leaseauto terug een Polo met een 115Pk sterke 1.2 TSI motor gereden. Deze motor gaf zeker zelfvertrouwen op de weg. Ik rijd nu in een Clio Estate met een zeer matige 90Pk TCe motor. Ik hoop dat ik deze Skoda als een vooruitgang ga beschouwen. Ik zal je tips eens aan de leasemaatschappij voorleggen als de standaard toch tegenvalt. Wie weet vinden zij het ook een goed idee 😉 Lekker veel toeters en bellen aangevinkt! Straks mogen we nog maar 100 Km/u overdag. Zou die nieuwe motor niet ruimschoots voldoende zijn daarvoor? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 20 februari 2020 Delen Geplaatst: 20 februari 2020 25 minuten geleden, Skoody Boo zei: Lekker veel toeters en bellen aangevinkt! Straks mogen we nog maar 100 Km/u overdag. Zou die nieuwe motor niet ruimschoots voldoende zijn daarvoor? 's-avonds en 's-nachts nog steeds 130 hoor. En opschroeven van het vermogen doe je natuurlijk niet zozeer voor de (max) snelheid, maar meer om wat beter te kunnen versnellen, bv bij inhalen en -voegen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 20 februari 2020 Delen Geplaatst: 20 februari 2020 2 minuten geleden, Rosinfield zei: 's-avonds en 's-nachts nog steeds 130 hoor. Ja, maar er moet ook nog iemand zijn om in te halen natuurlijk 😉 't Is niet zo dat de nieuwe Faab de 130 niet zal halen. "Op tijd er tussen komen" zal in de avonduren ook wel lukken. 7 minuten geleden, Rosinfield zei: 's-avonds en 's-nachts nog steeds 130 hoor. En opschroeven van het vermogen doe je natuurlijk niet zozeer voor de (max) snelheid, maar meer om wat beter te kunnen versnellen, bv bij inhalen en -voegen. Ik bedoel ook niet dat je precies genoeg vermogen hebt om 100Km/u te halen. Ik bedoel meer dat een groter vermogen meer zoden aan de dijk zet bij een acceleratie van 100 naar 130 dan van 80 naar 100. Meer is natuurlijk altijd lekkerder, alleen als het toch niet harder kan voelt het wel eerder als een roedel wolfshonden in een kennel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 20 februari 2020 Delen Geplaatst: 20 februari 2020 Nou, dat laatste kan best meevallen hoor. Zo heb ik nu wel zo'n 270 paarden, maar kan met de Polo prima heel relaxed 80 of 100 rijden. geen moment het idee dat er dan een enorm geweld beteugeld moet worden. Het volle vermogen is er wel meteen als je het vraagt. Heeft (ook) te maken met de Budak cycle motor. Afhankelijk van wat je wil, is er een ander nokkenas profiel actief. Ik vind het ideaal. Daarom is zo'n auto dan ook best zuinig bij normaal gebruik. En los van de pk's, vind ik ook het rijcomfort gebaat bij meer koppel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 20 februari 2020 Delen Geplaatst: 20 februari 2020 Tja, dan heeft Dickler toch de verkeerde auto gekocht vrees is. 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 Welnee joh 😉 Over die auto was ik ook best te spreken hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 2x zelfs als ik goed heb ?! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 25 minuten geleden, EdK zei: 2x zelfs als ik goed heb ?! Ja nr 2 met 1.2 tsi en nr 3 met 1.0 tsi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 Op 20-2-2020 om 13:00, Rosinfield zei: Heeft (ook) te maken met de Budak cycle motor. Afhankelijk van wat je wil, is er een ander nokkenas profiel actief. Leuke techniek. Ik lees ook dat de 1.5 tsi een turboschoepenrad heeft met elektronisch instelbare lamellen. Bij weinig toeren zet hij dan z'n wiekjes iets verder uit zodat het molentje ook bij een lage uitlaatgasstroom voldoende draait. Als die dan ook nog de wiekjes helemaal in zou kunnen trekken is de waste gate zelfs overbodig. Jouw blok heeft dan nog de Budak cycle. Fietst er dan ook nog cylinderuitschakeling doorheen? 't Wordt wel steeds complexer, en het zet volgens mij toch vooral het meest zoden aan de dijk gedurende de tijd dat je weinig vermogen vraagt. Nou is dat bij jouw 270 paarden relatief natuurlijk wel vaak het geval. 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 (aangepast) Ja dat klopt en daarom is hij ook relatief zuinig voor een auto met zoveel vermogen. De andere cycle spreek je eigenlijk alleen aan wanneer je flink wil of moet versnellen en zo vaak is dat niet het geval (bij mij dan). Zelfs bij gewoon cruisen met 135 km/u wordt er maar heel weinig gevergd. Nee, geen cilinder uitschakeling. Sommige jongelui op het Polo forum met dezelfde auto, hebben een fors hoger verbruik. Maar die hebben dan ook een al dan niet spreekwoordelijk petje 😉 Sorry @Dickler ; realiseer me ineens dat we je topic een beetje kapen 21 februari 2020 aangepast door Rosinfield 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 Ik vind het prima, zolang je maar wel in je postspritmonitorfase blijft. Een terugval zou toch jammer zijn. 😉 Van je elektrische rolstoel mag je straks het verbruik bijhouden, maar eerder niet a.u.b. 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 Ik houd het bij! Zie onder mijn avatar; momenteel 14,8. Het zal rond de 1 op 15 blijven. Leuk voor de statistiek en anderen die geinteresseerd zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 O jee, daar heb je het al . 😉 Ik wil het van mij eigenlijk helemaal niet weten sinds ik Flistmeister gebruik. 😉 Het kon best eens niet heel veel beter zijn dan jouw getalletje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 Komt ook door veel lange vnl snelweg ritten met max snelheid of iets hoger, dan verbruikt hij relatief weinig. Bij korte ritjes is het verschil meteen dramatisch; 1 op 12 of zoiets Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 Laatst stormde het nogal, waardoor er ondermeer vliegtuigjes van de andere kant van de oceaan anderhalf uur sneller waren. Ik reed tegen dat stormpje in. Toen was het ook 1 op 12. En dat was dan nog volgens de immer te optimistische verbruiksmeter die in het ding zelf ingebouwd zit. Het moet dus nog beroerder geweest zijn. Op dat soort momenten is er niets eco meer aan een 1.2 tsi. Het is alleen maar zuining als hij zich verveelt. Een groter blok is vooral in het nadeel met korte ritjes omdat die er langer over doet om op temperatuur te komen. Met langere ritten heb je daar minder last van. Maar je hebt een mooi autootje met 270 paardjes. Geen neigingen om naar de oostgrens te verhuizen? Zevenaar ofzo? 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 21 februari 2020 Delen Geplaatst: 21 februari 2020 We wonen nu een jaar in ZO Friesland, Amsterdam vaarwel gezegd. Dus dat is redelijk te doen. En binnenkort een weekendje Duitsland en in mei een weekje. En ja, ik geniet elke rit enorm van dat ding. Echt puur fun en toch ook relaxed en comfi. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht oud-lid Geplaatst: 22 februari 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 22 februari 2020 (aangepast) 22 uren geleden, Rosinfield zei: Sorry @Dickler ; realiseer me ineens dat we je topic een beetje kapen 😂 Dit is ons bestaansrecht, @Dickler Kaap elkaars topic en daarna komen we vanzelf weer “back on track” meestal.... 22 februari 2020 aangepast door Wasmachineman 2 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dickler Geplaatst: 24 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2020 Hallo ben ik weer eens. Tja, ik wil ook wel 270 paarden. Denk alleen dat ik het type ben, die de teugels dan te makkelijk laat vieren. Heb niet zo'n moeite met het gegeven dat ik een auto aanschaf met een bescheiden vermogen. Ik heb goede verwachtingen van het TSI blokje zoals hij is! 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 24 februari 2020 Delen Geplaatst: 24 februari 2020 Fabrieks update van VAG Techniek maakt hem soepeler rijdend, en die teugels zijn dan niet te vieren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 25 februari 2020 Delen Geplaatst: 25 februari 2020 Dat is natuurlijk onzin; ook dan kun je de teugels laten vieren en (veel) te hard rijden. Dat doe ik eigenlijk nooit, vind ik ook niet persé boeiend. Houd me altijd keurig aan de max snelheid en dan gaat net zo makkelijk met de Polo als met de Fabia hiervoor. Zoals gezegd, de lol zit hem in het versnellen waar het kan. Het vergt wel de nodige zelfbeheersing om op tijd weer het gas los te laten. Des te leuker wanneer dat dan zo nu en dan eens bij de buren kan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen