Ga naar inhoud

Dit wordt hem...


Dickler
 Delen

Aanbevolen berichten

Zelfde hier.  Het is al heel wat als ik niet te veel te hard rij.  Het is toch wel zaak te voorkomen dat je 150 gaat waar je 100 mag bijvoorbeeld. Gaat er zo'n extra baantje open is het meteen al max 100, en die baantjes staan ook vaak genoeg open als het helemaal niet nodig is.

De A1 heeft zo'n stukje tussen waar  (komend van A'dam)  de A9 er bij komt en voor de A6 er weer af gaat. Is de A6 er eenmaal af is het een stuk minder druk. Dat soort stukken kan je echt goed doorrijden, ook in een niet zo hevige spits. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Skoody Boo zei:

Het is al heel wat als ik niet te veel te hard rij.

En al aan het sparen geweest voor de boete's die je hierdoor vlugger kunt krijgen als we binnenkort overdag niet harder meer mogen dan 100Km/u  ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, EdK zei:

En al aan het sparen geweest voor de boete's die je hierdoor vlugger kunt krijgen als we binnenkort overdag niet harder meer mogen dan 100Km/u  ?

Het afgelopen half jaar heeft flitsmeister mij twee keer een mobiele flitser gemeld.  Daarvoor lag de frequentie nog lager. Daarbij heb ik 0 boetes gehad. Dus de kans dat je zo'n ding tegenkomt is al heel klein, en dan moet je dat ding ook nog eens - ondanks flitsmeister én ondanks TomTom - missen.  Het kan natuurlijk een keer mis gaan dat de gps-sensor in de bonen is of de geluidsinstellingen per ongeluk niet goed staan én dat TomTom hem nog niet kent. Al met al is die kans niet heel groot. Maar de kans is er, en wat betreft impact moet er dus toch wel wat af, want 150 waar je 130 mag dat is nog te overzien, maar 150 waar je 100 mag dat wordt toch wel echt vervelend. 

De hele maatregel is natuurlijk slechts symboolpolitiek. Informeel is er puur sprake van gedoogbeleid. De politie heeft in de media al verkondigd dat ze geen capiciteit hebben om te handhaven.  Vergeet niet dat we in een land leven waarin de max snelheid op de A2  (Vinkeveen-Amsterdam) op een groot stuk omhoog is gegaan omdat..........   er te veel snelheidsbekeuringen waren. 

Dus nee, dat sparen valt wel mee, maar het zal wel wat langzamer moeten voor dat kleine kansje dat er toch nog over is dat het mis kan gaan. 

En van mij zou het anders mogen hoor. Gewoon op alle snelwegen trajectcontrole. Het lijkt me fantastisch om een keertje écht beleid te hebben in plaats van informeel gedoogbeleid. 

 

 

8 minuten geleden, Rosinfield zei:

Ik heb geen enkele moeite met het aanhouden van de max snelheid, ook niet met deze auto. Is ook gewoon een kwestie van instelling denk ik. Dwz, je moet het willen 😉

Wat ik wil is wél lekker doorrijden en dat het milieu dan tóch niet vervuild wordt.  Dat had ook best gekund, als er 30 jaar geleden vanuit zowel de markt als de overheid de wil tot innoveren was geweest. Als individuele burger/consument ben je geen game changer, je willen zoveel je wilt, maar het milieu zal blijven worden vervuild zolang game changers niets doen. Die partijen die dat wel hadden gekund hebben eerst 30 jaar liggen slapen de leugen verspreidend "een beter milieu begint bij jezelf" en nou weet men niets beters te doen dan een stap terug in de tijd te zetten. Formeel dan. Informeel verandert er niets. 

Wat ik nodig heb is dat er zeker weten een laadpaal beschikbaar is als ik thuis kom. Wat ik nodig heb is dat groengasauto's geleverd worden zonder wachttijden van meer dan een jaar. Dat had al lang geregeld kunnen zijn als er op tijd was begonnen. Iedereen kijkt naar Volkswagen als de mileunormpjesfucker, maar een overheid had regelgeving kunnen maken waardoor de Lupo en de A2 wél een succes hadden kunnen worden. Maar de normen bleven veel te ruim, en voor zover ze al strikter werden werd er als compensatie maximaal ruimte geboden om de normen te omzeilen. Ik kan het informeel gedoogbeleid noemen, maar dat is nog een understatement.  Het is feitelijk schijnbeleid.  Zo ook de nieuwe maximum snelheid. Het kan zeer sporadisch voorkomen dat je een keer een boete moet betalen, maar desondanks blijft het natuurlijk een schijn-maximum-snelheid. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Skoody Boo zei:

maar 150 waar je 100 mag dat wordt toch wel echt vervelend. 

Ach dan mag je je rijbewijs nog houden na aftrek van de correctie .....

Prive heb ik mbt snelheid nog nooit een bekeuring gehad en alleen een 2 of 3x een bekeuring vanwege verkeerd parkeren....

Zakelijk heb ik er zo af en toe wel één te pakken, laatste keer was in zeeland waar ik klaarblijkelijk een kleine 70 reed waar 50 mocht en die paal / kast nooit gezien.
En ik rij eigenlijk zakelijk standaard met FM....

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Skoody Boo zei:

Het afgelopen half jaar heeft flitsmeister mij twee keer een mobiele flitser gemeld.  Daarvoor lag de frequentie nog lager.

Serieus? Op mijn vaste traject staan zo zowat iedere dag mobiel te controleren, zowel heen als terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, EdK zei:

Ach dan mag je je rijbewijs nog houden na aftrek van de correctie .....

Ja, maar ik heb toch liever een lens voor dat geld. 🙂

24 minuten geleden, MarcoO2 zei:

Serieus? Op mijn vaste traject staan zo zowat iedere dag mobiel te controleren, zowel heen als terug.

Ja, serieus. Maar ik rij bijna nooit in de ochtend, alleen 's avonds of 's middags.  Misschien dat dat wat uitmaakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Skoody Boo zei:

Ja, maar ik heb toch liever een lens voor dat geld. 🙂

Tsja dat zijn keuzes die je zelf moet nemen....... of een keer lekker rebels de weg op met kans op gesnapt te worden , of braaf plaatjes schieten....😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Skoody Boo zei:

Ja, maar ik heb toch liever een lens voor dat geld. 🙂

Ja, serieus. Maar ik rij bijna nooit in de ochtend, alleen 's avonds of 's middags.  Misschien dat dat wat uitmaakt? 

Ad 1: eens 😉

ad 2: zowel in de ochtend, middag als avond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, MarcoO2 zei:

Ad 1: eens 😉

ad 2: zowel in de ochtend, middag als avond. 

Tja, het is gewoon mijn waarneming van het afgelopen half jaar.  En 1 van de twee keren was dan bij uitzondering nog een keer in de ochtend.  Als ik ze gemist had dan had ik wel een bekeuring op de mat gezien (behalve als ik per ongeluk niet boven de max reed, het is ook niet zo dat dit nooit gebeurt) , maar dat was ook niet het geval.  

Maar het is voor mijn risicoperceptie wel goed om daar even een andere waarneming naast te leggen. 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe