Jump to content

Opel Omega V6 - 1995 "The European 5000-editie"


MarcoO2
 Share

Recommended Posts

  • 5 months later...

Have fun, maar dat zit wel goed !

Alleen één vraagje, hoe zit het nu met die zwaailichtbalk ?
Mag je die nu wel of niet erop hebben en dan heb ik het maar niet over het gebruiken ervan....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, die fun komt zeker goed 😉 

De zwaailichten mogen niet gevoerd worden. Ter illustratie: de eigenaren van de oude politieporsches mogen de "blauwe pit" er alleen ophebben als ze er een vergunning/ ontheffing voor hebben, en die krijgen ze alleen als de lampen niet meer werken. 

Bij ons werken ze wel, en we hebben geen vergunning 😄 dat kan dus potentieel problemen opleveren. We wagen de gok, enerzijds omdat we er een kap overheen hebben als we gewoon onderweg zijn, anderzijds omdat we niet als een stel idiote jonge pubers rondscheuren, en tot slot omdat de lichtbak er ook zo af is als het echt moet. 

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, MarcoO2 zei:

omdat we niet als een stel idiote jonge pubers rondscheuren

Nee een stel 40'ers in hun tweede jeugd.....😎
 

Edited by EdK
Link to comment
Share on other sites

Ik neem toch aan dat een seniorenmobieltje (om in geval van serieuze problemen te kunnen alarmeren) wel mee mag?

20 jaar terug (of iets langer) stonden er nog praatpalen langs de snelweg (ook al mag je daar volgens de regels niet komen), maar ook volop openbare telefooncellen. Die telefooncellen die er nog zijn, staan in een museum.

Veel plezier Marco, en ik ben benieuwd of het goed gaat met navigeren. Overigens alleen kaarten, of ook een ouderwets analoog kompas?

Tracking is leuk, maar (buiten Europa) niet altijd veilig. Twee jaar terug heeft mijn broer de Amsterdam-Dakar challenge gereden, toen moest verplicht de tracking uitgeschakeld worden binnen Mauretanie, en ook gebruik van mobiele telefoons was daar ten strengste verboden. Dat had te maken met bendes die westerlingen overvallen en beroven, en die westerlingen zijn makkelijk te vinden als ze via tracking of mobiele telefoons makkelijk op te sporen en te volgen zijn.

Edited by Cordoba
Link to comment
Share on other sites

Oh, dus de tracker zit niet in de broekzak samen met de autosleutel. 😁

Ik zie op de kaart dat er teams zijn met 1, 2 en 3 leden, waar staat dat voor? Jullie team bestaat uit 4 personen, en volgens de map 1 lid, dus het aantal leden per team is niet het aantal inzittenden van het deelnemende voertuig.

Link to comment
Share on other sites

Klopt inderdaad. Het is de bedoeling dat 1 persoon per team de track-app actief heeft. Die kan vervolgens teamleden toevoegen, maar dat heeft verder geen meerwaarde. Die andere leden zouden er dan wel speciaal de app voor moeten installeren en een account aanmaken. Veel teams doen dat dus niet. 

Er zijn teams met 1, met 2, met 3 en met 4 personen inderdaad. Er zijn best. Wat eenlingen, zoals de motorrijders en scooterrijders. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ook 20 jaar terug waren er al timers om groepsfoto's te maken (en tegenwoordig kun je op je spiegelreflex ook afdrukken via een app op je telefoon, maar dat was er 20 jaar terug nog niet).

Schitterend die serieuze reactie van je Frank. 😁

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Duhhhh, die foto is gemaakt door een lieftallig frans vrouwtje......
Word van elke groep die mee gedaan heeft gemaakt....
Zeg maar zoals jij vroeger op school eens per jaar een klasse foto liet maken ( althans je papa en mama )

Nou moet ik je nu nog meer uitleggen of kan ik weer verder met de RC...... pfffffff export 010...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe