Ga naar inhoud

Ik mag weer shoppen, wat moet er op mijn boodschappenlijstje?


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar het is wel een feit dat bij een leaseauto veel makkelijker met het gebruik omgegaan wordt. (en ja, ik heb jarenlang zelf in leaseauto's gereden, en nee, die behandelde ik niet anders dan mijn eigen eigendom)

Als jij met een lease-auto verstandig omging en nog zou omgaan: waarom zouden anderen dat niet doen doen, ook al chippen ze hun motor of doen ze andere aanpassingen aan hun auto?

Zelf ga ik goed met mijn auto om, vind ik! Ook de leasemy beoordeelt tussentijds mijn leasewagen adhv schades, bekeuringen en reparaties met als resultaat: voorlopig sta ik in de plus bij de leasemy....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Krijgen we die discussie, gebaseerd op aannames en vooroordelen, weer... pfff... kort en goed:

- ik gebruik mijn leaseauto niet anders dan ik een eigen auto zou gebruiken. Sterker nog, ik denk dat ik op een eigen auto minder zuinig zou zijn!

- ik heb al zo vaak aangegeven: sinds mijn auto getuned is, is mijn actieradius met bijna 100 km per tank gestegen. Denk dus niet dat mijn baas te klagen heeft... en nee, ik heb ook niet om de drie maanden nieuwe banden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet op aannames en vooroordelen gebaseerd, maar op de werkelijkheid.

Ik heb zelf, als werknemer, bij Leaseplan gewerkt (wel wat jaartjes geleden). En als werknemer had ik zelf ook een leaseauto. Ik werd iedere keer meewarig aangekeken als ik vertelde hoe je b.v. zo zuinig mogelijk reed. Of als ik voorzichtig deed als ik zware spullen vervoerde. Het was juist een 'sport' om er zo 'sportief' (= eigenlijk asociaal) mogelijk mee om te gaan. Immers, het was toch maar een leaseauto.

En afraggen of flink door de bochten trekken was juist stoer.

En een paar jaar later zat ik bij een software bedrijf, daar was je ook een loser als je voorzichtig deed met je auto. Daar werden collega's zelfs kwaad op me, omdat ik naar verhouding zuinig reed en zij niet, waardoor het zo opviel dat zij met dezelfde motor veel meer brandstof verbruikten. Daarvoor kregen zij op hun kop, omdat ik wel onder het normverbruik bleef. Ik reed niet 'sportief' genoeg was hun redenering. Nou, ik zie het meer als ONsportief.

Of het feit dat ik pas bij 120.000km nieuwe remschijven nodig had. Dat wekte bevreemding bij de garage en bij de leasemij. Ik zou vast wel iets gedaan hebben wat niet door de beugel kon, want dat was niet normaal.

Of het commentaar wat je kreeg als je een leaseauto inleverde (meestal bij 180.000km). "goh meneer, vergeefse moeite om er zo zuinig mee om te gaan, hij ziet er nog uitstekend uit" "dat levert u toch niks op" :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag je hem chip en hoor, al heb je elke 2 maanden nieuwe banden.

Je hebt me nog nooit ingehaald dus zal wel loslopen met dat racen van jou ! :D

Leuk verhaal Erik en zal gerust waar zijn, weet wel zeker want ken dat soort mensen ook wel in mijn directe omgeving.

Maar om dan een ieder dat stempel te geven dat is erg zwart wit kijken, want er zijn gerust meerdere Erik personen die rijden met een lease bak zoals jij rijdt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn weer op het oude bekende punt: projectie van een paar ervaringen op de hele groep leaserijders. Uiteraard zijn er mensen die de auto van de baas afraggen omdat hen dat niets kost, maar gelukkig zijn er ook hele kuddes die hun auto gewoon goed behandelen.

I rest my case...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ha Luuk,

Ja, ik denk ook wel dat ik weer bij JD langs ga. Ga eerst weer even zonder tuning rijden en dan zie ik wel wat ik daarna doe.

Nee, die Alfa is voor mij geen optie. Te klein, van buiten mooi maar van binnen niet, betrouwbaarheid is voor mij een punt. En daarnaast denk ik dat mijn getunede 1.8TSI heel wat lekkerder loopt dan dat Alfa-blok. EN de specs zijn vrijwel gelijk, dus qua snelheid maakt 't niet (veel) uit. Nee, geef mij maar lekker mijn combi! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marco, denk dat je met de betrouwbaarheid van de motor wel een punt hebt. Vind het persoonlijk qua uiterlijk echter 1 van de mooiste middenklassers op dit moment. Niet dat het voor mij een optie zal worden, ik prefereer ook een station.

Over de specs gesproken, heb je weleens gemeten wat jou 1.8TSI met tuning doet van 0-100km/h en 0-160km/h??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiterlijk is'tie inderdad super, maar van binnen wordt dat niet doorgezet. En daar zit ik het meest... ;-)

Ik heb mijn tijden nooit gemeten. Heb wel met/ tegen diverse RS-en en getunede 1.9TDI's gereden (allemaal van ons "burenforum"), en daarbij was mijn O2 regelmatig niet bij te houden, zeker niet met de Aral-benzine met octaangetal 102 in de tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt natuurlijk ook wel wat betere specs dan een standaard O2 RS (TDI en TFSI). Misschien een keer een gechipte RS proberen ;)

Ik merk ook aanzienlijk verschil in de octaangehaltes, moet door de tuning uiteraard standaard 98 tanken (BP Ultimate) ,maar merk dat hij nog iets lekkerder loopt op de duitse V-power (ron100). Heb jij ervaring met de challenger van Gulf, deze schijnt ook RON 100 te zijn. Bij JD gaven ze echter aan dat ze hier niet direct kapot van waren.

Is die Aral trouwens goed verkrijgbaar? Heb zelf afgelopen week wat snelheidsmetingen gedaan, dus ben wel benieuwd of er meetbare verschillen zouden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo, ik heb eens gebeld met de leverende dealer. Geen goed nieuws: de auto zou 14-11 geleverd worden, maar dat is een weekje vertraagd. En dankzij het feit dat er na 15-11 geen auto's meer op kenteken gezet worden, wordt de auto dat gelijk naar 2012 geschoven. Dat ene weekje vertraging levert mij dus 7 weken vertraging op... :(

Heb ook eens geïnformeerd wat ik kwijt ben als ik er achteraf een sportonderstel en een sierstuk op de uitlaat onder laat zetten. Voor € 650,00 ben ik klaar. Heb toen de vraag bij de leasemaatschappij uitgezet wat mij dat maandelijks kost. Kreeg het antwoord dat mijn leasebedrag dan 13 euro per maand hoger wordt. Snelle rekensom: € 13,00 x 48 maanden = € 624,00... :o en dan worden de accesoires eigendom van de leasemaatschappij!!! Ik "bespaar" dan dus € 26,00, maar geef daarvoor mijn eigendomsrecht op. Niet dus... ik laat het er zelf wel onder zetten en verkoop het na afloop van de looptijd wel weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg net een mail van een oplettende (en meelezende) vriend:

Als je een eigen bijdrage voor overschrijding hebt en je die volgens autoregeling betaalt voor privé gebruik is het sommetje anders.

Namelijk een lager bijtelling: 13*48 * 42% belasting. Is in 4 jaar 262 euro minder bijtelling.

Dan wordt het plaatje:

Kopen: 650 euro aanschaf -/- opbrengst na 4 jaar =??

Leasen: 13*48 = 624 eigen bijdrage -/- 262 minder bijtelling = 362 euro.

Dat maakt het plaatje om mee te leasen een stuk gunstiger, want dan kost leasen me nog maar € 7,50 per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook eens geïnformeerd wat ik kwijt ben als ik er achteraf een sportonderstel en een sierstuk op de uitlaat onder laat zetten. Voor € 650,00 ben ik klaar. Heb toen de vraag bij de leasemaatschappij uitgezet wat mij dat maandelijks kost. Kreeg het antwoord dat mijn leasebedrag dan 13 euro per maand hoger wordt. Snelle rekensom: € 13,00 x 48 maanden = € 624,00... :o en dan worden de accesoires eigendom van de leasemaatschappij!!! Ik "bespaar" dan dus € 26,00, maar geef daarvoor mijn eigendomsrecht op. Niet dus... ik laat het er zelf wel onder zetten en verkoop het na afloop van de looptijd wel weer!

Lekkere gasten daar bij die leasemy! Zal wel dezelfde zijn die ik ook heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

exact, en da's dus een stuk minder dan de € 650,00 die het mij anders kost. De gok is dan dus of die set na afloop van de leasetermijn méér opbrengt dan wat ik nu bespaar. Ach, voor dat tientjeswerk ga ik niet tobben... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die €650 krijg je dan toch wel ook andere demper's hé.. of zijn dat ook alleen veren? (Eibach Pro-kit kost tenslotte "slechts" +/- €200)

Kan met niet voorstellen dat de dealer >5uur bezig is om die veren te vervangen.

Wat leveren 2dehands veren en een sierstukje nou op? €100-150 totaal?

Rekensom zou dan grof zijn 650-150=500 eigen kosten (+ kosten eronderuit halen)

of €365 totaal.

Ik ben geen rekenwonder, maar lijkt me s i m p e l

(in geval van incl dempers wordt het anders qua prijzen .....maar dan nog, ik zou geen 2de hands dempers kopen met 150k + op hun donder)

aangepast door octaviabas
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo mannen, ik had jullie nog niet eens verteld dat mijn nieuwe auto pas 28 januari geleverd wordt.... oorzaak? "leveringsproblemen bij de importeur...". Leveringstijd is dus een half jaar... :( Lekker dan! Vooral omdat mijn huidige auto bijna uit het contract loopt. Heb even navrqaag gedaan bij ING: ik mag er na de contractstijd in blijven rijden, zolang er geen onderhouds- of schadekosten zijn. Zodra dat wel het geval is, wordt de auto acuut uit het contract gehaald. Oftewel, zoals mijn wagenparkbeheerder mij mailde: "voorzichtig rijden, even niet botsen"... :D

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe