Ga naar inhoud

het geluid van rollende banden


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn Henk is vind ik best stil en zeker op de snelweg hoor ik eigenlijk alleen windgeruis en het geluid van de banden. Wat dat laatste betreft vraag ik me af in hoeverre het geluid van de banden verschilt per merk. Bij mij zitten er nu Conti's onder. Deze vraag met het oog op evt keuze voor een ander merk met minder geluid, wanneer het tijd is voor vervanging. Ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat zal ook wel. Vroeg me alleen af of misschien het ene merk notoir meer geluid produceert dan het andere.

Wat ik me ook afvraag is in hoeverre het voor mij, die in elk geval nooit aan de winterbanden gaat/moet, handig is om 4-season banden te nemen de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu weer onder mn GL mn zomderbanden eronder, de af fabriek Dunlops.

Deze maken opvallend meer herrie dan de winterbanden, Michelin Snowtracs.

Op de Caddy zijn vorige week Conti's gemonteerd en deze zijn aanzienlijk prettiger dan de bridgestones die er eerder onder zaten. De auto is nu weer stabiel; met de bridgestones was de wegligging belabberd, met name de koersstabilitiet was slecht.

Hoe eea onder de Yeti of de GL zal zijn, geen idee. Ik denk dat per type auto de rij-kwaliteiten kunnen verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dunlops vanaf fabriek erop zitten, en had zoiets van mmm dunlops , maar moet zeggen dat ik ze eigenlijk niet hoor en kwa grip ook zeer tevreden over !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Henk is vind ik best stil en zeker op de snelweg hoor ik eigenlijk alleen windgeruis en het geluid van de banden. Wat dat laatste betreft vraag ik me af in hoeverre het geluid van de banden verschilt per merk. Bij mij zitten er nu Conti's onder. Deze vraag met het oog op evt keuze voor een ander merk met minder geluid, wanneer het tijd is voor vervanging. Ervaringen?

Ik heb Goodyear banden en denk dat deze relatief behoorlijk stil zijn. Dacht dat ook ergens gelezen te hebben. Wel maakt het heel veel uit op wat voor weg je rijdt: afhankelijk van het type asfalt (of beton!) verschilt het geluidsniveau enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe