patrick Geplaatst: 18 juni 2018 Delen Geplaatst: 18 juni 2018 Hallo, Sinds enkele weken heb ik een Octavia 1.4 TSI met DSG-7 automaat uit 2015 met 31.000 km. Vanaf dag 1 erger ik me aan het schakelgedrag, met name van D4 naar D5 en D5 naar D6. Na het overschakelen is er terugval in toeren waardoor de auto gaat trillen/brommen/resoneren. Volgens de dealer is dit normaal en ligt dit aan de afmeting van de tandwielen.. Een eventuele software update kan verbeteren, maar ook verslechteren en is niet onomkeerbaar … Ik ben niet technisch maar een schakelmoment heeft toch te maken met software ? En het aantal toeren bij een bepaalde snelheid met de tandwielen / overbrenging ? Naast het absoluut onprettig rijden ben ik bang voor overbelasting van de koppeling en overmatige slijtage. Heb ook de S-stand getest, maar die reageert juist extreem de andere kant op, dan wordt er pas geschakeld bij 3000 tot 3500 toeren. Heb ook de handmatige schakelstand geprobeerd, die werkt gewoon soepel. Wie heeft dezelfde ervaring en kan mij adviseren wat te doen ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Hallo Patrick. Het wordt op prijs gesteld wanneer je je ook even voorstelt in het "wie ben ik" topic". Ik herken je probleem zeker. Ik had nu bij drie auto's exact dezelfde ervaring. Het is idd de software; te snel opschakelen in D, te laat in S. Het probleem is op te lossen door de software te laten aanpassen. Dat kan bij TVS (DSG dokter), JD engineering, VAG techniek. Ik heb het bij alle drie de auto's bij JD laten doen, tegelijk met de motor tuning en ben daar uiterst tevreden over. Een software update bij de dealer zal geen soelaas bieden, omdat er dan niets aan de schakelmomenten verandert. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Ondanks dat ik nooit een DSG bak zal kopen omdat schakelen gewoon leuk is en je tenminste nog wat bezig houd , kan ik je adviseren om bij één van de door Rosinfield genoemde tuners langs te gaan voor een update naar wens. Ja het is misschien niet goedkoop maar een vroegtijdige net uit de garantie vallende reparatie aan de koppelingsplaten is zeker een duurder verhaal. En ik lees voornamelijk alleen maar positieve verhalen van mensen met een DSG bak en de zelfde klachten als jij opnoemt. Dus ff je zakgeld opsparen en een afspraak maken met TVS / VAG Techniek of JD Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
patrick Geplaatst: 19 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Hallo, Het 'wie ben ik'-topic heb ik eerlijk gezegd niet gezien maar kan ik natuurlijk nog ff invullen. Had wel alle info netjes ingevuld bij het account. Vandaag bericht gehad van de dealer. Er hebben verschillende mensen mee gereden maar er is niets bijzonders aan de hand volgens hen. Dus ja, das lekker. M.a.w. het ligt aan mij niet aan de auto. Naast het feit dat de auto gewoon echt niet fijn rijdt door het trillen ben ik gewoon bang dat ie hierdoor snel kapot gaat. Dus zit niets anders op dan inderdaad zelf maar de software aan te laten passen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Ja, het is wel een investering en eigenlijk te gek, maar het alleszins waard. Ik calculeer het gewoon in bij een nieuwe auto met DSG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Succes Patrick met de aanpassing die je eventueel gaat doen bij een specialist. Je bent niet de 1e en zeker niet de laatste waar de afstelling even "finetuning" nodig heeft! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
patrick Geplaatst: 19 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2018 hoi wasmachineman, zal de update maar doen.. moet ook caravan achter dus nog zwaardere belasting voor de koppeling 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 20 juni 2018 Delen Geplaatst: 20 juni 2018 Check dan ook gelijk of je "hulpveren" nodig hebt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen