Ga naar inhoud

DSG-7 problemen, trillen/brommen etc


patrick
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele weken heb ik een Octavia 1.4 TSI met DSG-7 automaat uit 2015 met 31.000 km.

Vanaf dag 1 erger ik me aan het schakelgedrag, met name van D4 naar D5 en D5 naar D6.
Na het overschakelen is er terugval in toeren waardoor de auto gaat trillen/brommen/resoneren.

Volgens de dealer is dit normaal en ligt dit aan de afmeting van de tandwielen..
Een eventuele software update kan verbeteren, maar ook verslechteren en is niet onomkeerbaar …  

Ik ben niet technisch maar een schakelmoment heeft toch te maken met software ?
En het aantal toeren bij een bepaalde snelheid met de tandwielen / overbrenging ? 
 
Naast het absoluut onprettig rijden ben ik bang voor overbelasting van de koppeling en overmatige slijtage.

Heb ook de S-stand getest, maar die reageert juist extreem de andere kant op, dan wordt er pas geschakeld bij 3000 tot 3500 toeren.
Heb ook de handmatige schakelstand geprobeerd, die werkt gewoon soepel.

Wie heeft dezelfde ervaring en kan mij adviseren wat te doen ?
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Patrick. Het wordt op prijs gesteld wanneer je je ook even voorstelt in het "wie ben ik" topic".
Ik herken je probleem zeker. Ik had nu bij drie auto's exact dezelfde ervaring. Het is idd de software; te snel opschakelen in D, te laat in S. Het probleem is op te lossen door de software te laten aanpassen. Dat kan bij TVS (DSG dokter), JD engineering, VAG techniek. Ik heb het bij alle drie de auto's bij JD laten doen, tegelijk met de motor tuning en ben daar uiterst tevreden over.   

Een software update bij de dealer zal geen soelaas bieden, omdat er dan niets aan de schakelmomenten verandert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik nooit een DSG bak zal kopen omdat schakelen gewoon leuk is en je tenminste nog wat bezig houd , kan ik je adviseren om bij één van de door Rosinfield genoemde tuners langs te gaan voor een update naar wens.
Ja het is misschien niet goedkoop maar een vroegtijdige net uit de garantie vallende reparatie aan de koppelingsplaten is zeker een duurder verhaal.
En ik lees voornamelijk alleen maar positieve verhalen van mensen met een DSG bak en de zelfde klachten als jij opnoemt.

Dus ff je zakgeld opsparen en een afspraak maken met TVS / VAG Techniek of JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het 'wie ben ik'-topic heb ik eerlijk gezegd niet gezien maar kan ik natuurlijk nog ff invullen.
Had wel alle info netjes ingevuld bij het account.

Vandaag bericht gehad van de dealer.
Er hebben verschillende mensen mee gereden maar er is niets bijzonders aan de hand volgens hen.
Dus ja, das lekker. M.a.w. het ligt aan mij niet aan de auto.

Naast het feit dat de auto gewoon echt niet fijn rijdt door het trillen ben ik gewoon bang dat ie hierdoor snel kapot gaat.
Dus zit niets anders op dan inderdaad zelf maar de software aan te laten passen.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe